Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-10, 23:30   #11
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva tenker du på som "dette", da? Hva slags nivå av rot? Bare rot, eller skitt også?

Jeg synes det høres helt usannsynlig ut at alminnelig rot i seg selv - altså ikke helsefarlig mangel på hygiene - skal være noe barnevernet skulle reagere på. Men det er klart, det er mange måter man kan "reagere" på, og hvis den reaksjonen man ser for seg er at noen fra barnevernet (som er i hjemmet for å komme med råd og hjelp) kan komme til å si noe om ryddighet og systemer, og kanskje til og med komme med noen råd, så er jo ikke det utenkelig. Men jeg kjenner ikke noe til hvordan barnevernet jobber.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

I gamle dager reagerte barnevernet på rot. Men nå gjør de ikke det. Ikke sånn normalt rot. Det har ikke noe å si for omsorgsevnen om det ligger stryketøy på sofaen eller det står noen skitne kasseroller på benken. Ikke trenger man å vaske badet hevr dag for å være en god nok mor heller. Er det helsefarlig, hundebæsj, sprøytespisser, sneiper, osv, er det en annen sak.

Tråden handlet om rot ja. Ikke sneiper, sprøyter eller mat med muggel på liggende rundt. Men en blanding av hverdagslig rot, som kan komme en om ikke rydder på plass tingene som en bruker.

Jeg lurer litt. Fordi jeg har hørt om BV før i tiden som kjente etter støv på toppen av skapene. Og så var det noe om en bekjent som jobber i BV som mente rot var noe å reagere på. Jeg kan forstå det, og jeg lurer på om hvor ille det er å ha det rotete. -Er et rotete hjem noe som vil kunne være et punkt i en sak fra barnevernet?

Jeg er mest vant til at alle hjem er helt ryddige. Men har etter selverfart småbarnsperiode og lesning her inne, funnet ut at hjem gjerne kan være kaotisk rotete. (Som rotebildene vist på M1, eller beskrevet i tråder som sjusketråden.)

nam er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.