|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?Minstemor her går med ulla ut april stort sett. Mye av grunnen er at hun ofte går med sommerkjoler og strømpebukse og da er langermet ulltrøye supert under.
|
|
|
#23 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?Bhg har bedt om at det nå skal sendes med ullundertøy og regnklær fremover,så da blir det nok det ut april ihvertfall.
|
|
|
#24 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?Har ingen fast dato, men det blir ofte slutt på det i løpet av april. Joggeskoene kom fram forrige uke. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?Skolebarna er litt av og på med ullundertøyet avhengig av hva de skal og temperatur ute. Minsten kommer nok til å være ullkledd til det er varmt og tørt nok til at det ikke er dressvær. Har nå kun ullundertøy under trolldressen.
|
|
|
#26 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?
Takk for tips, men de er nå utsolgt for ull-singlet. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?tja.. det må vel være oppi 12 grader på morgenen før jeg dropper ullen. Pleier egentlig å bruke det lenger på dem pga klumpen er veldig aktiv og blir derfor svett/våt og så kald hvis han går i bommull, og snuppa er den typen som bor i dammer og alltid blir våt, derfor trenger hun ull, men tja.. 12-15 grader ca..
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?Det er jo nå framover (iallefall her jeg bor) at det virkelig er behov for ull. I den verste vårbløyta blir de jo fort våte (selv om de beste ytterklærne) og da er det jo ekstra viktig med ull innerst. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Konceptkids har.
|
|
|
#30 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?Jentene bruker bare Devold active-annet ullundertøy nekter de å ha på fordi det klør, og det har jeg på dem enda. Har byttet ut de hjemmesrikka ullklærne med fleece og tatt i bruk vårdresser. De har både tynn og tykk fleece å velge mellom.
|
|
|
|
#31 |
|
keep on dreaming
Supert - takk for link! |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?Det må de bruke til St.Hans. Ikke noe vist å ta sjansen på å slutte for tidlig. Det er mer viktig med fast dato enn å vurdere temperatur. Den er så ustabil, ,mens datoen er fast. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
keep on dreaming
Smart! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?Nå bruker vi for det meste ull/silke da, og det kan man jo bruke året rundt. Storebror går som oftest i tskjorter i ull/silke og de kommer han til å fortsette med til han skal gå i kun tskjorte og sikkert vil ha noe kulere. Han har også ullboxere som går nesten ned til knærne så han slipper longsen sånn annenhver dag for tiden. (det er en kamp å kle på flere lag, han er lat)
|
|
|
#35 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?Vi har pakket bort ullundertøyet nå, da dagtemperaturen kom tre fire grader over null. De bruker fortsatt tynne ulldresser under vårdressene/regntøyet, men ble klamme av ullundertøy i innelek både hjemme og i barnehagen. Jeg mener vi har brukt ull lenger tidligere år. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?Det kommer helt an på temperaturen, men i barnehagen ser jeg for meg at det blir en variant med ullundertøy og vinterdress over eller to lag med ull og vårdressen over.
|
|
|
#37 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ullundertøy, hvor lenge?Pleier å bruke det ut april, har grense på 10 varme, samme som lue.
|
|
![]() |
|
|