Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket bilsete?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 11:02   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket bilsete?

DL er mye bedre valg enn Besafe izi kombi isofix akkurat på grunn av at Besafe izi kombi isofix ikke kan festes bakover med sele. Hva om man plutselig må over i en bil uten isofix?

Og så er jeg stor motstander av Besafe av prinsipp.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 11:07   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat det med Isofix er ikke noe problem, våre biler har det, besteforeldrene sine biler har det, og barnehagen har egne seter. Andre kjører vi ikke med, eller har iallefall ikke gjort det enda.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 11:46   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Og så er jeg stor motstander av Besafe av prinsipp.

hvorfor. Har alltid vært så fornøyd med setene fra de, er det noe jeg ikke har fått med meg?

Gammel 05-04-10, 11:55   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Setene er gode de. Men liker ikke måten de reklamerer på. De snakker ned om motstandere. Og at de ofte setter frem flere fremovervendte seter enn bakovervendte i utstillinger osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 01:25   #5
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Setene er gode de. Men liker ikke måten de reklamerer på. De snakker ned om motstandere. Og at de ofte setter frem flere fremovervendte seter enn bakovervendte i utstillinger osv.

Men det vel butikkene selv som bestemmer hvilken seter de skal ha i utstilling. Jeg gjør i allefall det i min butikk.

Gammel 06-04-10, 08:44   #6
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Men det vel butikkene selv som bestemmer hvilken seter de skal ha i utstilling. Jeg gjør i allefall det i min butikk.

Det er ikke bare i butikkene, det er på messer også. Og i tillegg det at de skriver (skrev) at man kunne snu kombiseter når barnet var 2,5 år. I tillegg så er det alltid (var ihvertfall) forovervendte seter de ga bort til vervekampanjer og andre premier. Har ikke vært så oppdatert i det sister så kan hende de har endret på en del av disse tingene. Uansett, det finnes så gode alternativer at jeg trenger ikke å bruke HTS.

Gammel 06-04-10, 18:55   #7
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Det er ikke bare i butikkene, det er på messer også. Og i tillegg det at de skriver (skrev) at man kunne snu kombiseter når barnet var 2,5 år. I tillegg så er det alltid (var ihvertfall) forovervendte seter de ga bort til vervekampanjer og andre premier. Har ikke vært så oppdatert i det sister så kan hende de har endret på en del av disse tingene. Uansett, det finnes så gode alternativer at jeg trenger ikke å bruke HTS.

De sier nå at barnet bør tidligst snus ved 2 1/2 års alder, men at det er best å sitte bakovervendt lengst mulig, helst 4 år eller lenger.
På messene jeg har vært så har de mest kombiseter, og det er jo også bestselgeren dems.

Gammel 06-04-10, 19:20   #8
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

De sier nå at barnet bør tidligst snus ved 2 1/2 års alder, men at det er best å sitte bakovervendt lengst mulig, helst 4 år eller lenger.
På messene jeg har vært så har de mest kombiseter, og det er jo også bestselgeren dems.

Å si at barnet tidligst bør snues ved 2,5 år er unødvendig. Hvor har de forresten 2,5 år fra? De bør holde seg til anbefalingene til TT, ikke finne opp sine egne.

Artig det med at kombiseter er bestselgeren. En ting er jo at de omtrent fjernet Kid'en fra markedet, da måtte man jo kjøpe Combi. En annen ting er jo at før de fikk Combi (mens Akta Graco Cosmic var store) så reklamerte de jo med at de hadde kuttet ut kombiseter fordi de ikke ville gjøre kompromiss med sikkerheten, som de mente kombiseter var. Litt for stor tapt markedsandel så var det verdt å kompromisse med sikkerheten allikevel.

Nei så lenge det finnes så mange gode alternativer til HTS er det et merke det er lett å styre unna. Mine penger får de ikke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.