Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 21:40   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg synes at det å kaste såpevann etter et dyr er noe overdrevet, jeg.

Jeg forstår jo av denne tråden at mange blir veldig sinte og fryktelig irriterte på katter, lurer på om det er de samme menneskene som blir skrekkelig rasende på frekke barn i gaten og naboer som hugger ned trær, setter opp garasjer eller gjør slike irriterende ting?
Det må være slitsomt å ha det slik. Jeg koser med puser og inviterer nabobarna på is i stedet, jeg. Det er mye hyggeligere.

Jeg hjelper mer enn gjerne naboen med å hugge trær, jeg maler naboen sin garage hver gang det trengs, de fleste ungene i nabolaget oppholder seg her hos meg uansett alder og kjønn og det gjør ofte naboene også.
At jeg ikke vil ha kattemøkk på min plen, i mine bed, kattepiss under trappa, i vogna, i hagemøbler, katter inne i huset, oppi senga, katter gående rundt bena mine på min egen terasse osv, hvorfor i alle dager skulle det tilsi at jeg blir skrekkelg sint på barn i gata og naboer som hugger trær eller setter opp garasjer? Og bare så det er sagt, unger og trær som hugges og garasjer som bygges er i mine øyne ikke en irriterende ting, kattepiss i barnevogna derimot er rimelig irriterende.
Det der synes jeg ble for teit.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:16   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min glugget nedpå en sånn greie med såpebobler en gang uten st det gjorde noe utslag, men man kan evt. bli litt dårlig i magen. Hvis en katt har fått så mye såpevann på seg at det er noe særlig farlig vil jeg tro at katten skal bli temmelig dynket i veldig sterk såpeblanding. Selv om jeg selvfølgelig ikke mener man skal gi katter diaré med vilje er det ikke akkurat dødsfarlig å bli litt dårlig i magen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:31   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det schempehyggelig å måtte plukke vekk 15 bæsjer fra plenen, en ut av hånda på en ettåring som spiser på alt og ikke kunne spise jordbærene i hagen fordi de er nedbæsjet. Bare fordi noen mener at de har rett til å ha et dyr som skal gå fritt og bæsje der det vil. Vi er selvfølgelig humørløse slemminger av den grunn

Gammel 05-04-10, 22:22   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det lov å oppbevare en skål med lett blanding av kattemat/ rottegift på sin egen terrasse?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:23   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det lov å oppbevare en skål med lett blanding av kattemat/ rottegift på sin egen terasse?

Gammel 05-04-10, 23:20   #6
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Er det lov å oppbevare en skål med lett blanding av kattemat/ rottegift på sin egen terrasse?

Vet ikke om det er lov. Bassenger f.eks. har man jo ansvar for å tildekke på forsvarlig vis på egen tomt. Men slemt er det.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 00:01   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om du spør i alvor eller ikke, men jeg vet at mange desverre gjør dette og nei det er aldeles ikke lov.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...g/4681336.html

Gammel 05-04-10, 23:14   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må selvsagt ha en forkjærlighet for kattebæsj på egen tomt for å kunne invitere nabobarna på is.

Nabokatter er selvsagt noe man må ta med i beregningen når man flytter inn i et nabolag. Folk har katter, og kattene bæsjer ute. Men det er fullstendig legitimt å foretrekke en kattefri hage.

Gammel 05-04-10, 23:56   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Man må selvsagt ha en forkjærlighet for kattebæsj på egen tomt for å kunne invitere nabobarna på is.

Nabokatter er selvsagt noe man må ta med i beregningen når man flytter inn i et nabolag. Folk har katter, og kattene bæsjer ute. Men det er fullstendig legitimt å foretrekke en kattefri hage.

At det av og til kommer en katt svinsende må en nesten regne med, eller evt kjøpe seg et hus utenfor allfarvei. MEN når situasjonen har blitt sånn som NIN beskriver her har det gått helt helt overstyr. Det ødelegger livskvaliteten i en vesentlig grad. Jeg hadde i det MINSTE forlangt at katten skal holdes unna sånn at den ikke kommer seg inn i andre etasje, at man ikke skal kunne sove med åpent vindu om natten en gang er jo helt sykt. Om det er sånn at katten kommer inn bør katteeieren/borettslaget koste på det eller annet hinder som gjør at de ikke kommer seg inn. Jeg hadde varslet umiddelbar avliving av katter som tar seg inn i mitt hus i andre etasje midt på natten. Det får gå en eller annen grense et sted.

Gammel 06-04-10, 00:16   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

At det av og til kommer en katt svinsende må en nesten regne med, eller evt kjøpe seg et hus utenfor allfarvei. MEN når situasjonen har blitt sånn som NIN beskriver her har det gått helt helt overstyr. Det ødelegger livskvaliteten i en vesentlig grad. Jeg hadde i det MINSTE forlangt at katten skal holdes unna sånn at den ikke kommer seg inn i andre etasje, at man ikke skal kunne sove med åpent vindu om natten en gang er jo helt sykt. Om det er sånn at katten kommer inn bør katteeieren/borettslaget koste på det eller annet hinder som gjør at de ikke kommer seg inn. Jeg hadde varslet umiddelbar avliving av katter som tar seg inn i mitt hus i andre etasje midt på natten. Det får gå en eller annen grense et sted.

Det er virkelig helt ille her. Jeg bor midt på byggefeltet og det er her alle kattene oppholder seg. I utkantene er ikke problemet sånn som her. Når jeg sier jeg sitter og teller tolv katter rett utenfor så er det faktisk sant.
Vi har oppdaget en synder nå i vinter. En leilighet er lagt ut for salg her og den ser virkelig ikke ut. Det krydde av katter der ifølge megleren og leiligheten bærer tydelig preg av det. Den har stått til salgs lenge, lenge nå, til under en million. Leilighetene her går for rundt 1.350000 og selges men denne leiligheten er så ille at det ser ikke ut som de får solgt den.
Jeg har et lite håp om at mange av kattene hører hjemme der, at de snart får solgt og at de er såpass at de tar med seg kattene når de flytter og at kattemengden her minker når de naboene er borte. Jeg har et lite håp i alle fall og har ikke tenkt å gjøre noe mer med saken enn jeg har gjort (tatt opp i styret) før jeg ser om det bedrer seg. Gjør det ikke det så kommer jeg til å få med meg en del naboer for å få løst problemet, vi er mange som er lei og jeg vet vi kan forlange å få orden på dette. Her må det søkes om anskaffelse av husdyr og ifølge søknadene styret har mottatt skal det faktisk ikke være så mange katter boende her.
Det er tragisk når det blir sånn, kattene har jo tatt over alt uteareal her.

Akkurat nå er jeg bare vara i styret. Men jeg akter å gå inn i styret på neste generalforsamling, som er rett rundt hjørnet, jeg har blitt spurt og kommer til å si ja, og jeg akter å sette kattesaken øverst på lista mi om ting ikke blir som jeg håper. To år i styret er faktisk verdt det om jeg kan få løst katteproblemet her vi bor. Jeg nekter å la de vinne, kattene altså. Eller, katteeierne får jeg vel si.

Gammel 06-04-10, 00:19   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Nin, dere har ikke kontaktet dyrebeskyttelsen da? Min mor måtte ringe dem da en nabo av henne hadde vanvittig med katter som gikk på selvstyr, og de kom faktisk og hentet alle kattene.

Gammel 06-04-10, 00:27   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men Nin, dere har ikke kontaktet dyrebeskyttelsen da? Min mor måtte ringe dem da en nabo av henne hadde vanvittig med katter som gikk på selvstyr, og de kom faktisk og hentet alle kattene.

Det har jeg ikke tenkt på en gang. Noterer det ned og tar det med meg.

Gammel 06-04-10, 10:02   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 06-04-10, 10:04   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

I Trondheim var det noen som helte såpevann i hodet på voksne mennesker som tisset i bakgården deres og la ut videoklipp av det på YouTube. Jeg syns det også var rasende festlig og helt akseptabelt, så jeg er nok et ondt menneske.

Gammel 06-04-10, 10:07   #15
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Nei, nei. Det er jo min mat/rottegift på min terrasse. Det du skisserer ville jo vært overlagt drap. Min forbrytelse? Tja... Muligens uaktsomt. Med formildende omstendigheter.

Jaha? Du er da i hennes butikk, i hennes ferskvaredisk og spiser hennes potetsalat. Det vil jeg da si er like uaktsomt, om hun bare tilfeldigvis mistet en dose dødelig arsenikk i salaten....

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:11   #16
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

I Trondheim var det noen som helte såpevann i hodet på voksne mennesker som tisset i bakgården deres og la ut videoklipp av det på YouTube. Jeg syns det også var rasende festlig og helt akseptabelt, så jeg er nok et ondt menneske.

Mennesker slikker vel ikke i seg såpevannet etterpå kanskje.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:55   #17
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Mennesker slikker vel ikke i seg såpevannet etterpå kanskje.

Hehehe, nei men de har garantert munnen åpen når de løfter hodet for å se hva som skjer ...

Gammel 06-04-10, 10:42   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vi skal også ha sandkasse i hagen i sommer, jeg kommer til å kjøpe lokk til å ha over den.

Gammel 06-04-10, 10:45   #19
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har lokk over sandkassen, kunne vi hatt lokk over hagen hadde vi nok hatt det også, men det kan vi dessverre ikke.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:46   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi har lokk over sandkassen, kunne vi hatt lokk over hagen hadde vi nok hatt det også, men det kan vi dessverre ikke.

Glasskuppel. Som en osteklokke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.