|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Jeg hjelper mer enn gjerne naboen med å hugge trær, jeg maler naboen sin garage hver gang det trengs, de fleste ungene i nabolaget oppholder seg her hos meg uansett alder og kjønn og det gjør ofte naboene også. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaSønnen min glugget nedpå en sånn greie med såpebobler en gang uten st det gjorde noe utslag, men man kan evt. bli litt dårlig i magen. Hvis en katt har fått så mye såpevann på seg at det er noe særlig farlig vil jeg tro at katten skal bli temmelig dynket i veldig sterk såpeblanding. Selv om jeg selvfølgelig ikke mener man skal gi katter diaré med vilje er det ikke akkurat dødsfarlig å bli litt dårlig i magen.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJa, det schempehyggelig å måtte plukke vekk 15 bæsjer fra plenen, en ut av hånda på en ettåring som spiser på alt og ikke kunne spise jordbærene i hagen fordi de er nedbæsjet. Bare fordi noen mener at de har rett til å ha et dyr som skal gå fritt og bæsje der det vil. Vi er selvfølgelig humørløse slemminger av den grunn
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaEr det lov å oppbevare en skål med lett blanding av kattemat/ rottegift på sin egen terrasse? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
På (opp?)tur
|
Vet ikke om det er lov. Bassenger f.eks. har man jo ansvar for å tildekke på forsvarlig vis på egen tomt. Men slemt er det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg vet ikke om du spør i alvor eller ikke, men jeg vet at mange desverre gjør dette og nei det er aldeles ikke lov.
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaMan må selvsagt ha en forkjærlighet for kattebæsj på egen tomt for å kunne invitere nabobarna på is.
|
|
|
|
#9 |
|
Off the map.
|
At det av og til kommer en katt svinsende må en nesten regne med, eller evt kjøpe seg et hus utenfor allfarvei. MEN når situasjonen har blitt sånn som NIN beskriver her har det gått helt helt overstyr. Det ødelegger livskvaliteten i en vesentlig grad. Jeg hadde i det MINSTE forlangt at katten skal holdes unna sånn at den ikke kommer seg inn i andre etasje, at man ikke skal kunne sove med åpent vindu om natten en gang er jo helt sykt. Om det er sånn at katten kommer inn bør katteeieren/borettslaget koste på det eller annet hinder som gjør at de ikke kommer seg inn. Jeg hadde varslet umiddelbar avliving av katter som tar seg inn i mitt hus i andre etasje midt på natten. Det får gå en eller annen grense et sted.
|
|
|
#10 |
|
MORMOR
Det er virkelig helt ille her. Jeg bor midt på byggefeltet og det er her alle kattene oppholder seg. I utkantene er ikke problemet sånn som her. Når jeg sier jeg sitter og teller tolv katter rett utenfor så er det faktisk sant. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaMen Nin, dere har ikke kontaktet dyrebeskyttelsen da? Min mor måtte ringe dem da en nabo av henne hadde vanvittig med katter som gikk på selvstyr, og de kom faktisk og hentet alle kattene.
|
|
|
#12 |
|
MORMOR
Det har jeg ikke tenkt på en gang. Noterer det ned og tar det med meg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaI Trondheim var det noen som helte såpevann i hodet på voksne mennesker som tisset i bakgården deres og la ut videoklipp av det på YouTube. Jeg syns det også var rasende festlig og helt akseptabelt, så jeg er nok et ondt menneske.
|
|
|
#15 |
|
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Jaha? Du er da i hennes butikk, i hennes ferskvaredisk og spiser hennes potetsalat. Det vil jeg da si er like uaktsomt, om hun bare tilfeldigvis mistet en dose dødelig arsenikk i salaten.... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Mennesker slikker vel ikke i seg såpevannet etterpå kanskje. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaVi skal også ha sandkasse i hagen i sommer, jeg kommer til å kjøpe lokk til å ha over den.
|
![]() |
|
|