|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
|
|
|
#103 |
|
Glamorøs
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaI Trondheim var det noen som helte såpevann i hodet på voksne mennesker som tisset i bakgården deres og la ut videoklipp av det på YouTube. Jeg syns det også var rasende festlig og helt akseptabelt, så jeg er nok et ondt menneske.
|
|
|
#104 |
|
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Jaha? Du er da i hennes butikk, i hennes ferskvaredisk og spiser hennes potetsalat. Det vil jeg da si er like uaktsomt, om hun bare tilfeldigvis mistet en dose dødelig arsenikk i salaten.... |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Mennesker slikker vel ikke i seg såpevannet etterpå kanskje. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg syns ikke noe om å bedrive dyreplaging, katten kan ikke hjelpe for at den lever. MEN, jeg syns at katteeiere bør innse at deres dyrehold plager ganske mange andre såpass mye at de risikerer at noen blir så irriterte at de tilslutt lar det gå ut over katten. Dette på samme vis som katteeiere som oppfordrer oss som av diverse årsaker ikke kan risikere å få katt inn i huset (allergi) til å ta forholdsregler, så må også katteeierne ta forholdsregler mot svært irriterte naboer. Altså holde styr på kattene sine, og sørge for at de ikke irriterer naboen.
|
|
|
#107 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaBare en liten spinoff mht til isen noen ville gi nabobarna. Nei, det synes jeg heller ikke er greit. Ungene får i seg nok sukker og godterier om ikke naboen skal begynne å fore dem også.
|
|
|
#108 |
|
Bedreviter
|
Jeg kaster gladelig vann på eieren, hvis det medfører at katten slutter å tisse i sandkassen vår. Hvis jeg bare visste hvem eieren var.
Jeg ville nok blitt mer enn bare "irritert" om naboen hadde gitt seg til å hugge ned tuntreet vårt eller sette opp en garasje uten å sende ut nabovarsel. Da hadde jeg politianmeldt eller enn å kaste vann. Det er mulig det gjør meg til et skrekkelig menneske. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaVi skal også ha sandkasse i hagen i sommer, jeg kommer til å kjøpe lokk til å ha over den.
|
|
|
#111 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaLokk over hagen, ser det for meg.
|
|
|
#114 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaMen seriøst, vi mennesker skal jo helst ha alt tilpasset oss selv og aller helst utrydde alle dyr som er til sjenanse, satt på spissen. Katter finnes, både ute og inne, og vi må jo kunne tilpasse oss litt vi også. Jeg skjønner godt de som virkelig er plaget av kattebæsj rundt hele huset og jeg vet at det finnes katteeiere som er dumme som brød, men jeg synes ærlig talt det overdrives i begge leire, og jeg er egentlig litt rystet over hvor mange som misliker katter her og som synes det er helt flott å helle vann over dem så fort de ser dem. Jeg har visst levd i ei boble.
|
|
|
#115 |
|
Bedreviter
|
Hvorfor? Hvorfor skal jeg måtte tilpasse meg at katter pisser i hagen min? Det er jo ikke som om folk trenger å ha en katt i et tettbebygd boligfelt, og hvis de på død og liv vil ha det, så er det da de som må tilpasse og ikke jeg. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg sier bare at Sånn Er Livet av og til og at man ikke alltid har noe valg. Folk kommer ikke til å slutte å ha katter, og jeg har lokk på sandkassen og setter ikke sko eller vogn utendørs siden jeg vet at det kan bli tisset ut, sånn har jeg fikset meg. Det er ikke alle katter som har eiere heller, der jeg vokste opp var det endel villkatter.
|
|
|
#117 |
|
Epikur
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg eier min egen hage (eller, banken eier min hage, men det er meningen jeg skal eie den selv etterhvert) og jeg vil kunne sette ut vogner med sovende barn, ha sandkasse i hagen og plen uten å være bekymret for kvalt baby eller kattebæsj overalt. Når de vi kjøpte huset av ikke greier å få katten til å skjønne at den har flyttet fordi våre naboer fortsetter å gi den mat må vi jo demonstrere at maten har en høy pris. Selvsagt var det egentlig naboene som burde fått en bøtte vann på seg, men det blir bare bråk av sånt.
|
|
|
#118 |
|
Ustabil
|
Det har du helt rett i. Samtidig er Livet Også Sånn at det finnes mange mennesker som ikke liker katter. Som vil kaste vann etter dem, kaste gjenstander etter dem, sprute på dem med hageslangen, legge ut alskens remedier for å holde kattene unna. Og når folk likevel vil ha katt så må de jo akseptere at ikke alle andre liker katten eller behandler den pent? |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaNeinei for all del. I min verden er man ikke bevisst slem mot dyr, men jeg skjønner jo veldig godt at jeg er i mindretall.
|
|
|
#120 |
|
Bedreviter
|
Og i min verden tar man hensyn til naboene og lar ikke katter, hunder, unger eller bestemødre få tisse i naboens hage. |
|
|
|
![]() |
|
|