Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 11:01   #101
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke om vinteren vel. Ser for meg katten inne i en isblokk.

Da burde katten heller vært inne i huset sitt da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 11:02   #102
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 06-04-10, 11:04   #103
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Trondheim var det noen som helte såpevann i hodet på voksne mennesker som tisset i bakgården deres og la ut videoklipp av det på YouTube. Jeg syns det også var rasende festlig og helt akseptabelt, så jeg er nok et ondt menneske.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 11:07   #104
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, nei. Det er jo min mat/rottegift på min terrasse. Det du skisserer ville jo vært overlagt drap. Min forbrytelse? Tja... Muligens uaktsomt. Med formildende omstendigheter.

Jaha? Du er da i hennes butikk, i hennes ferskvaredisk og spiser hennes potetsalat. Det vil jeg da si er like uaktsomt, om hun bare tilfeldigvis mistet en dose dødelig arsenikk i salaten....

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 11:11   #105
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

I Trondheim var det noen som helte såpevann i hodet på voksne mennesker som tisset i bakgården deres og la ut videoklipp av det på YouTube. Jeg syns det også var rasende festlig og helt akseptabelt, så jeg er nok et ondt menneske.

Mennesker slikker vel ikke i seg såpevannet etterpå kanskje.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 11:12   #106
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns ikke noe om å bedrive dyreplaging, katten kan ikke hjelpe for at den lever. MEN, jeg syns at katteeiere bør innse at deres dyrehold plager ganske mange andre såpass mye at de risikerer at noen blir så irriterte at de tilslutt lar det gå ut over katten. Dette på samme vis som katteeiere som oppfordrer oss som av diverse årsaker ikke kan risikere å få katt inn i huset (allergi) til å ta forholdsregler, så må også katteeierne ta forholdsregler mot svært irriterte naboer. Altså holde styr på kattene sine, og sørge for at de ikke irriterer naboen.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen, jeg skjønner ikke at noen syns det er greit at kjæledyret deres plager andre ved å bæsje plenen deres full, lage stygg lukt under terrasser, går inn i andres hus, legger seg i andres hagemøbler eller vogner. Selv får man all gleden ved å ha kjæledyr, og ulempene havner hos naboen. Ikke greit etter mitt syn.

Gammel 06-04-10, 11:27   #107
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Bare en liten spinoff mht til isen noen ville gi nabobarna. Nei, det synes jeg heller ikke er greit. Ungene får i seg nok sukker og godterier om ikke naboen skal begynne å fore dem også.
*lei av ørti børti bursdager midt i uka og besteforeldre og tanter og onkler som mener det er fritt frem*.

Gammel 06-04-10, 11:40   #108
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner veldig godt at folk blir drittleie av at katter bæsjer og tisser i bed og annet hos dem, vi har selv fått tisset ut vogn og sko utendørs. Men jeg har veldig liten sympati for folk som lar det gå utover katten i stedetfor eieren, egentlig. Jeg ville like lite kastet vann på en katt som jeg ville kastet vann på en liten unge som gjorde hærværk hos meg. Jeg forholder meg helst til eiere og foreldre. Det å være slem mot dyr og barn er særdeles lite sjarmerende karaktertrekk i min bok.

Jeg kaster gladelig vann på eieren, hvis det medfører at katten slutter å tisse i sandkassen vår. Hvis jeg bare visste hvem eieren var.

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg forstår jo av denne tråden at mange blir veldig sinte og fryktelig irriterte på katter, lurer på om det er de samme menneskene som blir skrekkelig rasende på frekke barn i gaten og naboer som hugger ned trær, setter opp garasjer eller gjør slike irriterende ting?

Jeg ville nok blitt mer enn bare "irritert" om naboen hadde gitt seg til å hugge ned tuntreet vårt eller sette opp en garasje uten å sende ut nabovarsel. Da hadde jeg politianmeldt eller enn å kaste vann. Det er mulig det gjør meg til et skrekkelig menneske.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 11:42   #109
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal også ha sandkasse i hagen i sommer, jeg kommer til å kjøpe lokk til å ha over den.

Gammel 06-04-10, 11:45   #110
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har lokk over sandkassen, kunne vi hatt lokk over hagen hadde vi nok hatt det også, men det kan vi dessverre ikke.

Gammel 06-04-10, 11:45   #111
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Lokk over hagen, ser det for meg.

Gammel 06-04-10, 11:46   #112
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi har lokk over sandkassen, kunne vi hatt lokk over hagen hadde vi nok hatt det også, men det kan vi dessverre ikke.

Glasskuppel. Som en osteklokke.

Gammel 06-04-10, 11:49   #113
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Ja, for det er greit å gjerde/lukke inne folk, så lenge kattene ikke settes i bur.

Gammel 06-04-10, 11:51   #114
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men seriøst, vi mennesker skal jo helst ha alt tilpasset oss selv og aller helst utrydde alle dyr som er til sjenanse, satt på spissen. Katter finnes, både ute og inne, og vi må jo kunne tilpasse oss litt vi også. Jeg skjønner godt de som virkelig er plaget av kattebæsj rundt hele huset og jeg vet at det finnes katteeiere som er dumme som brød, men jeg synes ærlig talt det overdrives i begge leire, og jeg er egentlig litt rystet over hvor mange som misliker katter her og som synes det er helt flott å helle vann over dem så fort de ser dem. Jeg har visst levd i ei boble.

Gammel 06-04-10, 11:54   #115
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Men seriøst, vi mennesker skal jo helst ha alt tilpasset oss selv og aller helst utrydde alle dyr som er til sjenanse, satt på spissen. Katter finnes, både ute og inne, og vi må jo kunne tilpasse oss litt vi også. Jeg skjønner godt de som virkelig er plaget av kattebæsj rundt hele huset og jeg vet at det finnes katteeiere som er dumme som brød, men jeg synes ærlig talt det overdrives i begge leire.

Hvorfor? Hvorfor skal jeg måtte tilpasse meg at katter pisser i hagen min? Det er jo ikke som om folk trenger å ha en katt i et tettbebygd boligfelt, og hvis de på død og liv vil ha det, så er det da de som må tilpasse og ikke jeg.

Gammel 06-04-10, 11:55   #116
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg sier bare at Sånn Er Livet av og til og at man ikke alltid har noe valg. Folk kommer ikke til å slutte å ha katter, og jeg har lokk på sandkassen og setter ikke sko eller vogn utendørs siden jeg vet at det kan bli tisset ut, sånn har jeg fikset meg. Det er ikke alle katter som har eiere heller, der jeg vokste opp var det endel villkatter.

Gammel 06-04-10, 12:07   #117
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg eier min egen hage (eller, banken eier min hage, men det er meningen jeg skal eie den selv etterhvert) og jeg vil kunne sette ut vogner med sovende barn, ha sandkasse i hagen og plen uten å være bekymret for kvalt baby eller kattebæsj overalt. Når de vi kjøpte huset av ikke greier å få katten til å skjønne at den har flyttet fordi våre naboer fortsetter å gi den mat må vi jo demonstrere at maten har en høy pris. Selvsagt var det egentlig naboene som burde fått en bøtte vann på seg, men det blir bare bråk av sånt.

Gammel 06-04-10, 12:08   #118
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sier bare at Sånn Er Livet av og til og at man ikke alltid har noe valg. Folk kommer ikke til å slutte å ha katter, og jeg har lokk på sandkassen og setter ikke sko eller vogn utendørs siden jeg vet at det kan bli tisset ut, sånn har jeg fikset meg. Det er ikke alle katter som har eiere heller, der jeg vokste opp var det endel villkatter.

Det har du helt rett i. Samtidig er Livet Også Sånn at det finnes mange mennesker som ikke liker katter. Som vil kaste vann etter dem, kaste gjenstander etter dem, sprute på dem med hageslangen, legge ut alskens remedier for å holde kattene unna. Og når folk likevel vil ha katt så må de jo akseptere at ikke alle andre liker katten eller behandler den pent?

De aller færreste syns det er greit å sende ungene sine ut for å tisse i naboens hage eller grave opp blomstene til gamle fru Olsen. Unger som blir tatt på fersk gjerning i slike ting får kjeft, både av den som oppdager det, og normalt sett av foreldrene. Hvis hunder gjør i fra seg i naboens hage eller graver opp blomsterbedet så blir hunden jaget, eieren får kjeft og får beskjed om å passe på dyret sitt.

Men katter skal liksom av en eller annen grunn være hevet over alle slike regler? Da skal vi alle bare synes at det er så koselig, så...?

Jeg lo da jeg leste hovedinnlegget og tenkte "ha, ha, fulltreffer!" og ønsket at det hadde vært meg. For når jeg har kastet pinner, sko og vann etter naboenes katter så har jeg aldri fått inn en skikkelig fulltreffer. Dessverre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:09   #119
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Neinei for all del. I min verden er man ikke bevisst slem mot dyr, men jeg skjønner jo veldig godt at jeg er i mindretall.

Gammel 06-04-10, 12:12   #120
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Neinei for all del. I min verden er man ikke bevisst slem mot dyr, men jeg skjønner jo veldig godt at jeg er i mindretall.

Og i min verden tar man hensyn til naboene og lar ikke katter, hunder, unger eller bestemødre få tisse i naboens hage.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.