Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 21:54   #61
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Hallo, såpe er relativt.

Gammel 05-04-10, 21:54   #62
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tør påstå at en katt kan vætes uten at den påføres smerte og ubehag. Den tåler vann. Så med mindre såpen var skadelig for den (er all såpe skadelig for katter?), så kan jeg ikke se at katten har blitt utsatt for noe verre enn Moder Natur selv ville klart. Og da er det jo strengt tatt dyremishandling å la den være ute i det hele tatt? Det kan jo komme styrtregn, f eks.

Gammel 05-04-10, 21:59   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg står og vasker vinduer og det kommer en katt inn i vår bakgård hadde jeg glatt kastet vannet etter den. Jeg skjønner ikke helt at det er dyreplageri. Vi er plaget med kattebæsj midt på plenen, i sandkassa, i blomsterbedene og på presenningen oppå sandkassa. Det er klin umulig å finne ut hvilken katt som bæsjer eller hvem som eier den så jeg kommer til å gjøre mitt beste for å skremme vekk enhver katt som beveger seg inn i bakgården. Inkludert å kaste det jeg har for hånden etter den. Katter flest er flinkere til å hoppe unna enn jeg er til å treffe et moving object, så faren for at katten skal bli skadet anser jeg som ekstremt liten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:00   #64
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tør påstå at en katt kan vætes uten at den påføres smerte og ubehag. Den tåler vann. Så med mindre såpen var skadelig for den (er all såpe skadelig for katter?), så kan jeg ikke se at katten har blitt utsatt for noe verre enn Moder Natur selv ville klart. Og da er det jo strengt tatt dyremishandling å la den være ute i det hele tatt? Det kan jo komme styrtregn, f eks.

Det er ingen i denne tråden som har påstått noe annet. Selvsagt tåler katter vann. Det er såpen som er problemet.

Ja, katter kan bli syke av såpe.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:01   #65
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ikke gitt ungene mine et glass med såpevann å drikke. Da ville de blitt syke og fått vondt i magen. Ellers er de ute i all slags vær. Minstegutten min spiser både litt sand, søle og skitten snø han, men det betyr selvsagt ikke at han får drikke såpevann.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:05   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg ville ikke gitt ungene mine et glass med såpevann å drikke.

det var da en merkelig sammenlikning. Det er ikke akkurat snakk om å helle såpevann inn i munnen til katten og tvinge den til å svelge. Jeg vil anta at det er temmelig begrenset med såpe en katt som har fått litt såpevann slengt etter seg egentlig får i seg.

Gammel 05-04-10, 22:07   #67
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir ikke poden såpevann som drikke, jeg heller. Men det betyr ikke at jeg mener han er mishandlet om han får såpevann på seg.

Hva slags sykdom er det barn får av å drikke såpevann? Jeg er faktisk sikker på at poden må ha tatt noen slurker badevann i løpet av karrieren.

Gammel 05-04-10, 22:07   #68
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hvis katten lukter såpe, har den vel fått en del over seg? Og katter vasker seg jo som kjent rene, dermed slikker den jo i seg all såpen den har fått i pelsen.

Gammel 05-04-10, 22:09   #69
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Det trenger da ikke være mye såpe selv om katten lukter av det. Hvor mye såpe har man i sånt vann? Ikke mye. Jeg synes det blir noe overdrevet, det hele. Selv om man fortrinnsvis ikke kaster såpevann i det hele tatt.

Gammel 05-04-10, 22:16   #70
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Sønnen min glugget nedpå en sånn greie med såpebobler en gang uten st det gjorde noe utslag, men man kan evt. bli litt dårlig i magen. Hvis en katt har fått så mye såpevann på seg at det er noe særlig farlig vil jeg tro at katten skal bli temmelig dynket i veldig sterk såpeblanding. Selv om jeg selvfølgelig ikke mener man skal gi katter diaré med vilje er det ikke akkurat dødsfarlig å bli litt dårlig i magen.

Gammel 05-04-10, 22:25   #71
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det trenger da ikke være mye såpe selv om katten lukter av det. Hvor mye såpe har man i sånt vann? Ikke mye. Jeg synes det blir noe overdrevet, det hele. Selv om man fortrinnsvis ikke kaster såpevann i det hele tatt.

Jeg synes at det å kaste såpevann etter et dyr er noe overdrevet, jeg.

Jeg forstår jo av denne tråden at mange blir veldig sinte og fryktelig irriterte på katter, lurer på om det er de samme menneskene som blir skrekkelig rasende på frekke barn i gaten og naboer som hugger ned trær, setter opp garasjer eller gjør slike irriterende ting?
Det må være slitsomt å ha det slik. Jeg koser med puser og inviterer nabobarna på is i stedet, jeg. Det er mye hyggeligere.

Gammel 05-04-10, 22:27   #72
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Jeg forstår jo av denne tråden at mange blir veldig sinte og fryktelig irriterte på katter, lurer på om det er de samme menneskene som blir skrekkelig rasende på frekke barn i gaten og naboer som hugger ned trær, setter opp garasjer eller gjør slike irriterende ting?
Det må være slitsomt å ha det slik. Jeg koser med puser og inviterer nabobarna på is i stedet, jeg. Det er mye hyggeligere.

Nei, så lenge ikke naboen som skal sette opp sjenerende garasje - ikke setter den ulovlig opp midt i hagen min, eller driter i blomsterbedet mitt før han setter den opp - så forholder jeg meg rolig ovenfor slike ting. Frekke barn unngår jeg med en fin mine, og naboer som hugger ned trær er jeg evig takknemlig for at vil ta boten fra kommunen, for det vil ikke jeg - men ja takk itl utsikten.

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:31   #73
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 05-04-10, 22:31   #74
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, det schempehyggelig å måtte plukke vekk 15 bæsjer fra plenen, en ut av hånda på en ettåring som spiser på alt og ikke kunne spise jordbærene i hagen fordi de er nedbæsjet. Bare fordi noen mener at de har rett til å ha et dyr som skal gå fritt og bæsje der det vil. Vi er selvfølgelig humørløse slemminger av den grunn

Gammel 05-04-10, 22:32   #75
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis barna mine bæsjer i hagen til naboen må vedkommende gjerne bli irritert. Jeg er kanskje ikke noe nabomenneske, men jeg prøver at ikke vi, barna inkludert, skal være til sjenanse for de som bor rundt oss. Ungene får ikke hoie og rope utendørs tidlig på morgen eller sent på kveld, de får ei heller løpe ned dørene til de rundt oss. Disse h****** kattene skaper faktisk en del utgifter og arbeid da de ødelegger utemøbler og blomsterbed.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:35   #76
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Problemet med katter er jo at i motsetning til de fleste andre dyr så plager de naboene mer enn sine egne eiere.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:36   #77
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke lov å kaste vaskevannet på sin egen plen, da? Hvis man vil unngå at katten tilfeldigvis kommer i veien for vaskevann, trening på straffespark, eller luftgeværskyting, bør man holde den borte fra andre sin eiendom. Jeg kunne glatt gjort det samme, og jeg hadde garantert ikke bedt om unnskyldning hvis naboen kom bort og klagde over at katten luktet såpe. Ærlig talt.
Jeg har enda ikke fjernet all kattedritten som åpenbarte seg da snøen forsvant utenfor døra vår. Jeg vurderer faktisk seriøst å gå bort og be naboen gjøre det. :irritert:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:40   #78
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hjelper mer enn gjerne naboen med å hugge trær, jeg maler naboen sin garage hver gang det trengs, de fleste ungene i nabolaget oppholder seg her hos meg uansett alder og kjønn og det gjør ofte naboene også.
At jeg ikke vil ha kattemøkk på min plen, i mine bed, kattepiss under trappa, i vogna, i hagemøbler, katter inne i huset, oppi senga, katter gående rundt bena mine på min egen terasse osv, hvorfor i alle dager skulle det tilsi at jeg blir skrekkelg sint på barn i gata og naboer som hugger trær eller setter opp garasjer? Og bare så det er sagt, unger og trær som hugges og garasjer som bygges er i mine øyne ikke en irriterende ting, kattepiss i barnevogna derimot er rimelig irriterende.
Det der synes jeg ble for teit.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:44   #79
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hvis barna mine bæsjer i hagen til naboen må vedkommende gjerne bli irritert. Jeg er kanskje ikke noe nabomenneske, men jeg prøver at ikke vi, barna inkludert, skal være til sjenanse for de som bor rundt oss. Ungene får ikke hoie og rope utendørs tidlig på morgen eller sent på kveld, de får ei heller løpe ned dørene til de rundt oss. Disse h****** kattene skaper faktisk en del utgifter og arbeid da de ødelegger utemøbler og blomsterbed.

Hos oss får unger og foreldre tilsnakk og sure blikk om ungene beveger seg inn på tomta til naboen. De har en bitteliten asfaltert bakke opp mot inngangsdøra hvor ungene elsker å kjøre med sykkel og sparkesykkel. Bakken ender i felles vei.
Katten til disse naboene driter i våre bed, løper inn i våre hus, pisser under trappene våre og ligger på trappa vår til enhver tid og det synes naboen er helt greit. Jadda.
Naboen er koselig nok han altså, jeg liker bare ikke katter i huset mitt og han liker ikke unger. Forskjellen på oss er at min unge får tilsnakk for å gå inn på tomta hans mens hans katt....

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:16   #80
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

hadde JEG vært nin, ja da hadde jeg nok blitt kjent som den gale dama. Jeg hadde kylt noe etter hver eneste katt som hadde våget seg inn på eiendommen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.