|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg tør påstå at en katt kan vætes uten at den påføres smerte og ubehag. Den tåler vann. Så med mindre såpen var skadelig for den (er all såpe skadelig for katter?), så kan jeg ikke se at katten har blitt utsatt for noe verre enn Moder Natur selv ville klart. Og da er det jo strengt tatt dyremishandling å la den være ute i det hele tatt? Det kan jo komme styrtregn, f eks.
|
|
|
|
#63 |
|
Glamorøs
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaHvis jeg står og vasker vinduer og det kommer en katt inn i vår bakgård hadde jeg glatt kastet vannet etter den. Jeg skjønner ikke helt at det er dyreplageri. Vi er plaget med kattebæsj midt på plenen, i sandkassa, i blomsterbedene og på presenningen oppå sandkassa. Det er klin umulig å finne ut hvilken katt som bæsjer eller hvem som eier den så jeg kommer til å gjøre mitt beste for å skremme vekk enhver katt som beveger seg inn i bakgården. Inkludert å kaste det jeg har for hånden etter den. Katter flest er flinkere til å hoppe unna enn jeg er til å treffe et moving object, så faren for at katten skal bli skadet anser jeg som ekstremt liten.
|
|
|
#64 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Det er ingen i denne tråden som har påstått noe annet. Selvsagt tåler katter vann. Det er såpen som er problemet. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg ville ikke gitt ungene mine et glass med såpevann å drikke. Da ville de blitt syke og fått vondt i magen. Ellers er de ute i all slags vær. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
det var da en merkelig sammenlikning. Det er ikke akkurat snakk om å helle såpevann inn i munnen til katten og tvinge den til å svelge. Jeg vil anta at det er temmelig begrenset med såpe en katt som har fått litt såpevann slengt etter seg egentlig får i seg.
|
|
|
#67 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg gir ikke poden såpevann som drikke, jeg heller. Men det betyr ikke at jeg mener han er mishandlet om han får såpevann på seg.
|
|
|
|
#68 |
|
keep on dreaming
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaHvis katten lukter såpe, har den vel fått en del over seg? Og katter vasker seg jo som kjent rene, dermed slikker den jo i seg all såpen den har fått i pelsen. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaDet trenger da ikke være mye såpe selv om katten lukter av det. Hvor mye såpe har man i sånt vann? Ikke mye. Jeg synes det blir noe overdrevet, det hele. Selv om man fortrinnsvis ikke kaster såpevann i det hele tatt.
|
|
|
|
#70 |
|
Glamorøs
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaSønnen min glugget nedpå en sånn greie med såpebobler en gang uten st det gjorde noe utslag, men man kan evt. bli litt dårlig i magen. Hvis en katt har fått så mye såpevann på seg at det er noe særlig farlig vil jeg tro at katten skal bli temmelig dynket i veldig sterk såpeblanding. Selv om jeg selvfølgelig ikke mener man skal gi katter diaré med vilje er det ikke akkurat dødsfarlig å bli litt dårlig i magen.
|
|
|
#71 |
|
keep on dreaming
Jeg synes at det å kaste såpevann etter et dyr er noe overdrevet, jeg. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Nei, så lenge ikke naboen som skal sette opp sjenerende garasje - ikke setter den ulovlig opp midt i hagen min, eller driter i blomsterbedet mitt før han setter den opp - så forholder jeg meg rolig ovenfor slike ting. Frekke barn unngår jeg med en fin mine, og naboer som hugger ned trær er jeg evig takknemlig for at vil ta boten fra kommunen, for det vil ikke jeg - men ja takk itl utsikten. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Ekvilist
|
|
|
|
#74 |
|
Glamorøs
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJa, det schempehyggelig å måtte plukke vekk 15 bæsjer fra plenen, en ut av hånda på en ettåring som spiser på alt og ikke kunne spise jordbærene i hagen fordi de er nedbæsjet. Bare fordi noen mener at de har rett til å ha et dyr som skal gå fritt og bæsje der det vil. Vi er selvfølgelig humørløse slemminger av den grunn
|
|
|
#75 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaHvis barna mine bæsjer i hagen til naboen må vedkommende gjerne bli irritert. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaEr det ikke lov å kaste vaskevannet på sin egen plen, da? Hvis man vil unngå at katten tilfeldigvis kommer i veien for vaskevann, trening på straffespark, eller luftgeværskyting, bør man holde den borte fra andre sin eiendom. Jeg kunne glatt gjort det samme, og jeg hadde garantert ikke bedt om unnskyldning hvis naboen kom bort og klagde over at katten luktet såpe. Ærlig talt. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Jeg hjelper mer enn gjerne naboen med å hugge trær, jeg maler naboen sin garage hver gang det trengs, de fleste ungene i nabolaget oppholder seg her hos meg uansett alder og kjønn og det gjør ofte naboene også. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Hos oss får unger og foreldre tilsnakk og sure blikk om ungene beveger seg inn på tomta til naboen. De har en bitteliten asfaltert bakke opp mot inngangsdøra hvor ungene elsker å kjøre med sykkel og sparkesykkel. Bakken ender i felles vei. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattahadde JEG vært nin, ja da hadde jeg nok blitt kjent som den gale dama. Jeg hadde kylt noe etter hver eneste katt som hadde våget seg inn på eiendommen.
|
![]() |
|
|