Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barneklær - hva trenger man egentlig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 10:33   #20
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

1000 kr pr barn: GoreTex: 700 kr, Joggesko (Økonomisko, utmerkede): 200 kr, 2 par votter på Cubus: ca 100 kr.

Innser at budsjettet hadde økt betraktelig om vi ikke hadde arvet... Men poenget mitt var vel egentlig mest hvor mye man trenger og eventuelt om alt må være av dyreste sort. Noen ganger når jeg leser her inne ser det ut som om samtlige barn i Norge er utstyrt med Viking GoreTexsko, Ecco halvhøye vårsko, Ecco joggesko, Ecco sandaler, Reima vinterdress, Ticket vårdress, Hestra votter, Reima lue, osv. Det er altså ikke mine barn. De har Viking GoreTex-sko, ellers ingen merketing. Fungerer utmerket for oss, men jeg lurer bare på om vi er alene?

Må jo si at du er særskilt heldig som kun har utlegg på disse få tingene i løpet av et år!! Jeg vil heller si det er ganske utopisk for den jevne massen. Det ble nesten litt provoserende at du rir høyhest på den måten du gjør i det første innlegget så lenge situasjonen din er slik.

Selv så arver vi bortimot ingenting, så det er klart det blir penger ut av det når et barn skal ha det meste fra a til å gjennom et år.
Hun har en salig blanding av "dyre" ting (reima osv) til rimelige ting (hm og refleks). Det er kvalitet og behovet som avgjør hvilke produsent plagget kommer fra.
Jeg kjøper nesten utelukket bare på salg og brukt, og tenker langt frem når jeg kommer over kupp. Noe som reduserer utleggene radikalt.

Praktisk sett så vil jeg si at ja, et barn som går i barnehage og er mye ute trenger skifte fra innerst til ytterst med seg. Nei, barnet trenger ikke dyre merkeklær, men gode klær som dekker behovet.

Forøvrig kan jeg konstantere at dere har mange flere skopar i omløp i høst/vinter sesongen enn det vi har. Her har hun bare to par, riktig nok er det ene paret ecco, kjøpt til halv pris og holder tett som bare fy og hadde dermed egentlig dekket hele behovet!
Bare for å sette litt perspektiv på det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.