Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 23:19   #81
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

hadde JEG vært nin, ja da hadde jeg nok blitt kjent som den gale dama. Jeg hadde kylt noe etter hver eneste katt som hadde våget seg inn på eiendommen.

Jeg får meg liksom ikke til å gjøre noe sånt. Irritasjonen og frustrasjonene bare bygger seg opp i stedet, enormt. Hadde jeg greid å hive ei bøtte vann etter dem så hadde det sikkert hjulpet.
Det eneste jeg har gjort med situasjonen er å ta det opp på styremøter, men de vet ikke helt hvordan de skal få løst problemet, altfor mange husstander her.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:22   #82
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det lov å oppbevare en skål med lett blanding av kattemat/ rottegift på sin egen terrasse?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:23   #83
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det lov å oppbevare en skål med lett blanding av kattemat/ rottegift på sin egen terasse?

Gammel 06-04-10, 00:14   #84
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må selvsagt ha en forkjærlighet for kattebæsj på egen tomt for å kunne invitere nabobarna på is.

Nabokatter er selvsagt noe man må ta med i beregningen når man flytter inn i et nabolag. Folk har katter, og kattene bæsjer ute. Men det er fullstendig legitimt å foretrekke en kattefri hage.

Gammel 06-04-10, 00:20   #85
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Er det lov å oppbevare en skål med lett blanding av kattemat/ rottegift på sin egen terrasse?

Vet ikke om det er lov. Bassenger f.eks. har man jo ansvar for å tildekke på forsvarlig vis på egen tomt. Men slemt er det.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 00:56   #86
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Man må selvsagt ha en forkjærlighet for kattebæsj på egen tomt for å kunne invitere nabobarna på is.

Nabokatter er selvsagt noe man må ta med i beregningen når man flytter inn i et nabolag. Folk har katter, og kattene bæsjer ute. Men det er fullstendig legitimt å foretrekke en kattefri hage.

At det av og til kommer en katt svinsende må en nesten regne med, eller evt kjøpe seg et hus utenfor allfarvei. MEN når situasjonen har blitt sånn som NIN beskriver her har det gått helt helt overstyr. Det ødelegger livskvaliteten i en vesentlig grad. Jeg hadde i det MINSTE forlangt at katten skal holdes unna sånn at den ikke kommer seg inn i andre etasje, at man ikke skal kunne sove med åpent vindu om natten en gang er jo helt sykt. Om det er sånn at katten kommer inn bør katteeieren/borettslaget koste på det eller annet hinder som gjør at de ikke kommer seg inn. Jeg hadde varslet umiddelbar avliving av katter som tar seg inn i mitt hus i andre etasje midt på natten. Det får gå en eller annen grense et sted.

Gammel 06-04-10, 01:01   #87
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om du spør i alvor eller ikke, men jeg vet at mange desverre gjør dette og nei det er aldeles ikke lov.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...g/4681336.html

Gammel 06-04-10, 01:16   #88
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

At det av og til kommer en katt svinsende må en nesten regne med, eller evt kjøpe seg et hus utenfor allfarvei. MEN når situasjonen har blitt sånn som NIN beskriver her har det gått helt helt overstyr. Det ødelegger livskvaliteten i en vesentlig grad. Jeg hadde i det MINSTE forlangt at katten skal holdes unna sånn at den ikke kommer seg inn i andre etasje, at man ikke skal kunne sove med åpent vindu om natten en gang er jo helt sykt. Om det er sånn at katten kommer inn bør katteeieren/borettslaget koste på det eller annet hinder som gjør at de ikke kommer seg inn. Jeg hadde varslet umiddelbar avliving av katter som tar seg inn i mitt hus i andre etasje midt på natten. Det får gå en eller annen grense et sted.

Det er virkelig helt ille her. Jeg bor midt på byggefeltet og det er her alle kattene oppholder seg. I utkantene er ikke problemet sånn som her. Når jeg sier jeg sitter og teller tolv katter rett utenfor så er det faktisk sant.
Vi har oppdaget en synder nå i vinter. En leilighet er lagt ut for salg her og den ser virkelig ikke ut. Det krydde av katter der ifølge megleren og leiligheten bærer tydelig preg av det. Den har stått til salgs lenge, lenge nå, til under en million. Leilighetene her går for rundt 1.350000 og selges men denne leiligheten er så ille at det ser ikke ut som de får solgt den.
Jeg har et lite håp om at mange av kattene hører hjemme der, at de snart får solgt og at de er såpass at de tar med seg kattene når de flytter og at kattemengden her minker når de naboene er borte. Jeg har et lite håp i alle fall og har ikke tenkt å gjøre noe mer med saken enn jeg har gjort (tatt opp i styret) før jeg ser om det bedrer seg. Gjør det ikke det så kommer jeg til å få med meg en del naboer for å få løst problemet, vi er mange som er lei og jeg vet vi kan forlange å få orden på dette. Her må det søkes om anskaffelse av husdyr og ifølge søknadene styret har mottatt skal det faktisk ikke være så mange katter boende her.
Det er tragisk når det blir sånn, kattene har jo tatt over alt uteareal her.

Akkurat nå er jeg bare vara i styret. Men jeg akter å gå inn i styret på neste generalforsamling, som er rett rundt hjørnet, jeg har blitt spurt og kommer til å si ja, og jeg akter å sette kattesaken øverst på lista mi om ting ikke blir som jeg håper. To år i styret er faktisk verdt det om jeg kan få løst katteproblemet her vi bor. Jeg nekter å la de vinne, kattene altså. Eller, katteeierne får jeg vel si.

Gammel 06-04-10, 01:19   #89
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Nin, dere har ikke kontaktet dyrebeskyttelsen da? Min mor måtte ringe dem da en nabo av henne hadde vanvittig med katter som gikk på selvstyr, og de kom faktisk og hentet alle kattene.

Gammel 06-04-10, 01:25   #90
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katter

(Kilde: youtube.com)

Gammel 06-04-10, 01:27   #91
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men Nin, dere har ikke kontaktet dyrebeskyttelsen da? Min mor måtte ringe dem da en nabo av henne hadde vanvittig med katter som gikk på selvstyr, og de kom faktisk og hentet alle kattene.

Det har jeg ikke tenkt på en gang. Noterer det ned og tar det med meg.

Gammel 06-04-10, 09:56   #92
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

nei men en katt bæsjer i gjennomsnittet en gang per døgn ikke flere ganger (gitt at den for kvalitetsfor) så om det da skjer inne i kassa da er man klar over det og kan se at det ikke er din egen katt som bæsjer ute. Det er liksom ikke værre en det!

Det har ikke kattebeistet vårt fått med seg, selv om han får "kvalitetsfor" så driter han titt og ofte både inne i kassa og ute.Men hadde alikevel blitt rasende om naboen kasta såpevann på ham. Da er det mulig jeg hadde slutta å plukke opp dritt og heller lagt det i en papirpose- tent på, å ringt på.....har alltid drømt om å prøve det trikset har bare ikke hatt slem nok nabo.....

Gammel 06-04-10, 10:04   #93
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Ja, det er like lov som at hu dama i ferskvare disken som kanskje er irritert på deg, har arsenikk i potetsalaten din....

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:27   #94
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Akkurat nå er jeg bare vara i styret. Men jeg akter å gå inn i styret på neste generalforsamling, som er rett rundt hjørnet, jeg har blitt spurt og kommer til å si ja, og jeg akter å sette kattesaken øverst på lista mi om ting ikke blir som jeg håper. To år i styret er faktisk verdt det om jeg kan få løst katteproblemet her vi bor. Jeg nekter å la de vinne, kattene altså. Eller, katteeierne får jeg vel si.

Du kan også kontakte kommuneoverlegen (er det ikke det det heter?) når det er så ille. H*n kan vurdere om det bør avlives katter når det er så mange. Vi har kontaktet kommunen pga de 5 (eller flere) kattene vi har rundt huset, og da fikk vi beskjed om først å prøve å finne eierne (noe som er umulig), for så å ringe kommuneoverlegen.

Nå har vi ganske gode erfaringer med "Luktstoff mot katter" som vi har kjøpt på Plantasjen. Dette sammen med konglekasting, vannspyling m.m. ser ut til å hjelpe litt.

Estrella, jeg kan skjønne at du ble redd for at katten din blir syk, men jeg kunne nok (i frustrasjon bygd opp over lang tid) funnet på å kastet vindusvaskevannet på en katt. Jeg vil ikke ha katter rundt huset. Bæsj er en ting, men katter tisser, graver og røyter og er ikke dyr jeg har lyst til å ha i nærheten.

Gammel 06-04-10, 10:29   #95
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Ja, det er like lov som at hu dama i ferskvare disken som kanskje er irritert på deg, har arsenikk i potetsalaten din....

Nei, nei. Det er jo min mat/rottegift på min terrasse. Det du skisserer ville jo vært overlagt drap. Min forbrytelse? Tja... Muligens uaktsomt. Med formildende omstendigheter.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:36   #96
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nei. Det er jo min mat/rottegift på min terrasse. Det du skisserer ville jo vært overlagt drap. Min forbrytelse? Tja... Muligens uaktsomt. Med formildende omstendigheter.

Nei, det er ingen formildende omstendigheter. Har du har sett en katt dø av rottegift? Fråden står rundt munnen på den, den brekker seg og hiver etter pusten, en langsom og helt forferdelig død. Selv dyrlegen kan ikke gjøre noe, og den blir ikke litt syk av litt gift, den bare dør langsommere.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:36   #97
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Pfft, litt grønnsåpe skader ingen. Jeg hadde glatt helt såpevann på katt. Kattekrekene kan holdes på egen eiendom. Ja, når man vet hvor de gjør fra seg så klarer man vel få de til å holde seg innenfor eiendomsgrensen også. Katter på andres eiendom er fritt vilt.

Enig med sitronen. Katter i tettbygde strøk er til pest og plage for alle andre enn katteeieren, og så godt som alle katteeiere hevder at deres katt kun går på toalett inne. Tullprat, selvsagt. På min eiendom forbeholder jeg meg retten å kaste såpevann etter alle dyr som er til sjenanse. Så får heller katteeierne ta seg umaken med å ha kontroll på kattene sine, og holde dem på sin egen eiendom, hvis ikke katten tåler såpevann.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:43   #98
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Nei, det er ingen formildende omstendigheter. Har du har sett en katt dø av rottegift? Fråden står rundt munnen på den, den brekker seg og hiver etter pusten, en langsom og helt forferdelig død. Selv dyrlegen kan ikke gjøre noe, og den blir ikke litt syk av litt gift, den bare dør langsommere.

Jeg fatter ikke at noen i det hele tatt kan tenke på å bruke rottegift. Jeg ville vel ikke brukt det til rotter en gang. Ikke noe levende vesen er så ille at det fortjener en slik død.

Og å sette det på egen veranda...

Hva om noe av dette blir dratt ut over, og andre dyr, og i verste fall barn, får dette i seg? Det kan jo komme både andre dyr og barn inn på verandaen også.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:57   #99
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen har kastet kaldt vann -uten såpe- på den katten som viste seg å følge med huset. Det er en gammel hankatt som reker rundt huset vårt hver morgen og hver kveld. Naboene våre fôrer den, for de synes så synd på den, siden den tydeligvis ikke har skjønt at den har flyttet. Mannen er kjempeallergisk mot katt og vi har barn som tidvis sover i vogn ute og Vi Vil Ikke Ha Katt. Vi er ikke kattefolk.

Jeg synes det er helt akseptabelt med adferdsterapi på dyr, og kaldt vann er greit, altså.

Gammel 06-04-10, 10:59   #100
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes det er helt akseptabelt med adferdsterapi på dyr, og kaldt vann er greit, altså.

Ikke om vinteren vel. Ser for meg katten inne i en isblokk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.