|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
![]() Stue, trenger hjelp!Vi har en lang, smal stue. Ingen av de to langveggene er "hele" (vinduer eller dør/åpning). I tillegg har vi brystpanel. Nå er jeg så lei, men vet ikke hva jeg skal gjøre! Brystpanel og strie over er malt i farger av samme serie, minns de het fred og ro...eller var det spa? De er nå ihvertfall lyse fine farger som har ett skjær av grønn vil jeg si. Pen farge og forferdelig kjedelig! Egentlig ønsker jeg ikke å rive ned panel for med riktige farger syns jeg det er pent. Men jeg trenger hjelp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Jeg ville brukt samme farge på brystpanel og vegg. Det gir mer helhet og mindre oppdelt vegg. Claro er en fin hvitfarge, synes jeg
![]() |
#4 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Samme farge? Hmmm...har faktisk ikke vurdert det. Trodde det var vanlig å ta noenlunde samme farge, i samme "serie" men ikke akkurat samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Jeg hadde også malt i samme farge ja. |
![]() |
![]() |
#6 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Er litt redd det blir for "sterilt" med en hvitfarge på alt. Samtidig er det jo en litt renere stue jeg ønsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Samme farge!! Evt kan du bryte skikkelig og ha en knæsj tapet over - det har jeg sett og det var kult, men det kommer vel litt an på hva slags uttrykk du ønsker. Men unngå nesten samme farge i alle fall.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Samme farge. Og det trenger ikke bli sterilt med en hvit farge på alle veggene. Farge kan man ta igjen på interiør, tekstile ol.
![]() |
#10 |
snart helsesøster
|
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Jeg sier det samme. EN hvitfarge, ikke for kald eller grønn/blå.
![]() |
#11 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Tusen takk. Jeg er håpløs når det gjelder interiør. Jeg vet hva jeg liker når jeg ser det, men syns det er vanskelig å planlegge. Hadde vært enklere om rommet var helt tomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Ville også malt alt i en farge. Om du ikke vil gå for hvit så er det jo mange lysefarger der ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Vi har en spisestue med brystpanel og tapet over. Alt er malt i samme farge. Det er ikke kjedelig, det er veldig pent. Hvis stua di er lang og smal er det ekstra viktig å ha en lys rolig farge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Da har jeg hørt så mange nevne fargen Claro (ikke her, men ellers) og her hørte jeg om Delikat. Er det en hvit nyanse? Jeg tar gjerne imot flere tips på lyse farger, eller rettere sagt hvit nyanser. Jeg tror ikke det vil bli fint med en kald farge hos oss. I tillegg må jeg si at jeg ikke liker gult. Har hatt Cannes tidligere og syns det var altfor gult og klarte bare ikke se på det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Vi har "letthet" i store deler av huset vårt, stue og kjøkken har baredet. Den er hvitere enn egghvit (som er litt gul synes jeg), men ikke så hvit som f.eks. Chi. Disse er vel fra fargekartet til Jotun Lady.
![]() |
#16 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Så utrolig deilig å få hjelp her! Nå skal jeg ut og titte på anbefalte farger her! Takk skal dere ha, setter stor pris på gode råd! Ha en god helg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Litt sent, men jeg ville også tatt samme farge - men variert med glansgrad. Altså matt på vegg og blankere på selve panelet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stue, trenger hjelp!Velg samme farge. Du behøver heller ikke velge ulik glansgrad - det kommer an på utrykket du vil ha - malingen vil ikke være lik på panel og tapet.
![]() |
Emneord |
fargevalg stue panel |
|
|