Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 00:36   #101
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?

Vesla har fått en utrolig søt rosa kåpe og matchende kjole:

Eldstejenta ønsker seg veldig en onepiece, men ikke snakk om at hun får vise seg offentlig på en høytidsdag i noe slikt

Gammel 07-04-10, 07:37   #102
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storebror har en Oslo-drakt mamma brukte som "prøveklut" da hun skulle sy til meg. Den har alltid vært for stor, og er det sikkert ennå. Til lillebror har jeg kjøpt en litt matchende festdrakt fra ByTorinn som jeg tilfeldigvis ramlet over.
Selv skal jeg ha på Oslo-drakten min og mannen skal ha dress.

Gammel 07-04-10, 09:26   #103
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster og mellombror har Månetoppen-drakter som jeg tror er passe i år også. Må vel sjekke ut akkurat det.
Lillebror har også en bunad, men den er jeg veldig usikker på.

Må vel ta en prøverunde på alle tre.

Gammel 07-04-10, 09:29   #104
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her blir det bunad på jentene, eller folkedrakt alt etter hva man skal kalle dem. Begge har strikkede, den ene rød og den andre sort. Vi er heldige og har mange arvebunader i familien, så vi er nok dekket for noen år fremover. De har som regel hvite skaut på hodet og hvite bunadsskjorter til.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 09:30   #105
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17. mai-antrekk for ungene? Det velges alltid ut kvelden før, hvor man velger det peneste antrekket de har i skapet for øyeblikket.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 09:36   #106
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Dette tar vi ikke stilling til før et stykke ut i mai!

Gammel 07-04-10, 09:59   #107
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eldstemann stiller i full dress med vest og det hele.
Mellomstsøster får på seg bunaden sin i år også. Det blir siste gangen den passer og frøkna er nesten hysterisk ved tanken på å ikke ha bunad i flere år før konfirmasjonen. Vi får se om vi kan låne en familiebunad til henne i mellomtiden.
Minstesøster håper jeg passer inn i den nydelige festdrakten fra Maxemilia jeg har hengende. Mulig den er for stor, men jeg håper ikke det.

JEG får endelig på meg bunaden min igjen! Altså, jeg har jo fått den på de siste årene, men det er litt ubehagelig å nesten ikke kunne puste i timesvis. I år passer den som ett skudd og jeg har fått alt jeg trenger av sølv til den i tillegg. Belte og full pakke, så det blir kjempefint!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 12:02   #108
Wilma
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bodø
Wilma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Vesla har fått en utrolig søt rosa kåpe og matchende kjole:

Eldstejenta ønsker seg veldig en onepiece, men ikke snakk om at hun får vise seg offentlig på en høytidsdag i noe slikt

Åh, denne var fin. Sånn kunne jeg tenkt meg til småjentene. Tolvåringen blir neppe å pynte seg i det store og hele. Regner med hun tilbringer 17. mai hjemme foran tv'en

Sist redigert av Wilma : 23-05-11 kl 14:52.
Wilma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 12:15   #109
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rondastakk og rutaliv på jentene og østerdalsbunad på meg og nord-hordalandsbunad på mannen.

Gammel 07-04-10, 12:45   #110
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Her blir det nok festdrakt og bunad på de to minste, største har jeg vel ingen "makt" over klesdrakten lengre

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 12:49   #111
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal sjekke om Hannah får på seg den barnebunaden hun hadde i fjor. Jeg tror nesten det går bra. Peder vet jeg ikke, men tror det blir bukse, vest og jakke som vi har liggende. Noe i den dur.
Jeg satser vel på bunad selv tror jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 13:21   #112
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sakura: Jeg er sikker på matrosdress blir nydelig!

Ved å pynte seg viser man også respekt for nasjonaldagen og det syns jeg er viktig å formidle til barna. Ikke helt greit å få med 16 åringen på det så det får stå sin prøve....Veslemor på 4 skal ha på hallingdalsbunad som faktisk er 76 år gammel - mangler bare noen passende sko!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:14   #113
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg aner ikke og når min svigerrinne finner ut at 16.mai er en fin dag å ha barnedåp på så er jeg iallfall på tynn is

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:26   #114
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ha på turklær, jeg skal på fjellet/skauen i år.
Poden skal sikkert ha på seg dressen sin. Det skal Exbo og Poden få finne ut av selv . Men vi er ikke sånn som har mange forskjellige finklær å velge i.

Gammel 07-04-10, 15:27   #115
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jentene skal ha sunnmørsbunad. Eldste sin er lagt ut så mye det går, så den holder vel til i år og neste år. Mellomste sin bunad er straks ferdig, så hun får ordentlig bunad for første gang i år.
Minsten skal vel ha Cubus-bunad i år igjen.

Gammel 07-04-10, 15:38   #116
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg aner ikke og når min svigerrinne finner ut at 16.mai er en fin dag å ha barnedåp på så er jeg iallfall på tynn is

Du rekker sikkert å vaske klærne på kvelden, så de er tørre til neste dag.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 18:06   #117
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Du rekker sikkert å vaske klærne på kvelden, så de er tørre til neste dag.

Sett bortsett fra at vi på 17mai også skal i barneselskap, pluss vi skal i 86års dag den 19. og Odin har bursdag 27. så jeg må virkelig på finklær shopping for alle de dagene skal tilbringes med de samme menneskene.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 18:19   #118
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Bunad på heile gjengen her.

Gammel 07-04-10, 18:24   #119
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis jeg får det som jeg vil dropper vi feiringen og har på joggebukse og tursko. (Men jeg får det neppe som jeg vil).

Gammel 07-04-10, 21:03   #120
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ikke tenkt tanken engang, det er jo april jo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.