Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Markedsplassen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-10, 00:33   #41
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Markedsplassen

Med et eh...intens våkent blikk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:33   #42
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av saxpia, her.

Hvilket problem er det du ikke ser?

Det du klager over. Du sier du har lavt innleggstall fordi du ikke har tid, samtidig som du klager over at du ikke har tilgang til markedsplassen. Da er ikke problemet større enn at du kan velge å være mer aktiv dersom det er så viktig for deg å ha tilgang til markedsplassen. Ditt valg.

Gammel 10-04-10, 00:38   #43
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket problem er det du ikke ser?

Kan ikke se at noen av brukerne i denne tråden har sagt at de kun ønsker å bruke markedsplassen. Klart finn er et bedre alternativ om man kun er ute etter kjøp og salg, men det er jo ikke det det er snakk om her.

Safran sier det jeg mener:

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det du klager over. Du sier du har lavt innleggstall fordi du ikke har tid, samtidig som du klager over at du ikke har tilgang til markedsplassen. Da er ikke problemet større enn at du kan velge å være mer aktiv dersom det er så viktig for deg å ha tilgang til markedsplassen. Ditt valg.

Og om du ikke har tid til å bruke forumet men likevel vil kjøpe brukt: Hva er galt med finn?

Og helt ærlig: Om jeg skal selge noe, så velger jeg heller noen jeg "kjenner" enn "fremmede". Da vet jeg at jeg får oppgjør for salget, at jeg får tilbakemelding dersom salget ikke svarer til forventningene osv.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Med et eh...intens våkent blikk.

Og den var til strutsen, om noen lurte.

Gammel 10-04-10, 00:40   #44
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Fint om du leser hele innlegget mitt før du kommenterer det, om det ikke er for mye å be om. Jeg sier ikke at jeg har lavt innleggstall fordi jeg ikke har tid. Jeg sier jeg har lavt innleggstall fordi jeg ikke har tid til å være aktiv på hele forumet og derfor har valgt å være aktiv på deler av forumet. Når så denne delen av forumet er en del som ikke øker innleggtallet, så ser det for mange ut som om jeg ikke er særlig aktiv. Har ikke sagt at dette er et stort problem. Har sagt at jeg ser hovedinnleggers frustrasjon. Og jeg klager ikke. Men er kanskje ikke så lett å se nyanser i skreven tekst ...

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:42   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke bare i skravletråden man ikke får for innleggene, da? :forvirret:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:45   #46
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fint om du leser hele innlegget mitt før du kommenterer det, om det ikke er for mye å be om. Jeg sier ikke at jeg har lavt innleggstall fordi jeg ikke har tid. Jeg sier jeg har lavt innleggstall fordi jeg ikke har tid til å være aktiv på hele forumet og derfor har valgt å være aktiv på deler av forumet. Når så denne delen av forumet er en del som ikke øker innleggtallet, så ser det for mange ut som om jeg ikke er særlig aktiv. Har ikke sagt at dette er et stort problem. Har sagt at jeg ser hovedinnleggers frustrasjon. Og jeg klager ikke. Men er kanskje ikke så lett å se nyanser i skreven tekst ...

Jeg har ingen problemer med å se nyanser i skreven tekst, men jeg har problemer med å forstå poenget med flisespikkingen din når det gjelder tidsbruk og type underfora. Jeg ser fremdeles ikke at det skal være noe problem med at man ikke får tilgang til kjøp og salg-forumet når man ikke er fast bruker av resten av forumet. Det er fremdeles bare du som har gjort dette valget, og som er i posisjon til å endre på tingenes tilstand.

Gammel 10-04-10, 00:47   #47
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Selv føler jeg at personen bak brukeren og nicket blir mye mer personifisert om en har en avatar.

Jeg tok meg i se litt ekstra på strutsen din nå.

Gammel 10-04-10, 00:49   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men helt alvorlig: Man blir faktisk lettere lagt merke til om man har en avatar. Det er mye lettere å koble en avatar til nick, og dermed innleggene til personen bak nicket. Som igjen fører til at man lettere blir husket. Det er vanskeligere å huske et nick som ikke har en avatar som "kjennetegn".
Selv føler jeg at personen bak brukeren og nicket blir mye mer personifisert om en har en avatar.

Helt klart! Saxpia, du bør få deg en avatar.

Maser litt nå, men er det andre steder enn i skravleforumet innlegg ikke teller? Skjønte nemlig ikke helt hva Saxpia snakket om heller.

Gammel 10-04-10, 00:50   #49
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Strutsen er klok. Nick uten avatar er ikke-personer for agenten.

Gammel 10-04-10, 00:51   #50
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Helt klart! Saxpia, du bør få deg en avatar.

Maser litt nå, men er det andre steder enn i skravleforumet innlegg ikke teller? Skjønte nemlig ikke helt hva Saxpia snakket om heller.

Jeg tror ikke at innlegg i Privatsalong teller ang innleggstall heller.

Gammel 10-04-10, 00:51   #51
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

saxpia er litt kul
Standard

Kan ikke helt se at det er jeg som flisespikker, jeg svarer bare på innlegg. Trodde det var poenget?

Og hvis du tar deg tid til å se på de svarene som kommer, så er det vel ingen som sier at de er uenige i at markedsplassen skal være for aktive brukere. Det er vel mer hvordan man skal bli godtatt som aktiv bruker som er saken

Gammel 10-04-10, 00:51   #52
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og helt ærlig: Om jeg skal selge noe, så velger jeg heller noen jeg "kjenner" enn "fremmede". Da vet jeg at jeg får oppgjør for salget, at jeg får tilbakemelding dersom salget ikke svarer til forventningene osv.

For ikke å snakke om at man har ganske ugreie sanksjonsmuligheter. Folk her er stort sett kompiser (selv om det kan gå en kule varmt innimellom). Mange kjenner mange. Det er kjipt om kompisene får vite at man ikke er til å stole på. Ergo er det større sjans for at man oppfører seg sivilisert i forbindelse med kjøp og salg. Så lenge man har tilgangskrav vel og merke.

Gammel 10-04-10, 00:52   #53
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Såvidt jeg vet er det kun i skravleforumet telleren ikke er på. Av den delen saxpia har tilgang til.

Gammel 10-04-10, 00:53   #54
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Såvidt jeg vet er det kun i skravleforumet telleren ikke er på.

Ja, det var det jeg ikke skjønte. Hvorfor oppholde seg kun der? Og ryktepoeng kan man vel få i alle slags tråder.

Gammel 10-04-10, 00:56   #55
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

saxpia er litt kul
Standard

Avatar kunne jeg helt klart ha skaffa meg, ja

Innlegg i klubbsonen teller ikke. Har i hvert fall ikke gjort det. Kanskje det har forandra seg.

Og nei, jeg har ikke vært veldig aktiv her i det siste. Men jeg er innom nå og da. Og jeg hadde en periode da jeg prøvde å være aktiv, prøvde å bli en del av forumet, men hvor jeg følte at det ikke hjalp. Og det gjorde igjen at det gikk litt tid mellom hver gang jeg var her. Og nei, dette er ikke flisespikkeri for å forsvare eller forsterke mine innlegg. Det er bare slik det er. Ikke noe problem, ikke noe stor sak.

Svarte i denne tråden fordi jeg følte meg veldig hjemme i det hovedinnlegger skrev. Fra den tida da jeg nettopp hadde mista tilgangen til markedsplassen samtidig som jeg prøvde å være aktiv her.

Gammel 10-04-10, 00:56   #56
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Kan ikke helt se at det er jeg som flisespikker, jeg svarer bare på innlegg. Trodde det var poenget?

Og hvis du tar deg tid til å se på de svarene som kommer, så er det vel ingen som sier at de er uenige i at markedsplassen skal være for aktive brukere. Det er vel mer hvordan man skal bli godtatt som aktiv bruker som er saken

Jovisst flisespikker du. Bare gå tilbake og se hva du skriver om tidsbruk og valg av tid etc som du skriver i ditt svar til meg. Men for all del, det er morsomt å ha noe å bedrive mens jeg sitter her med whiskyen min.

Og når det gjelder hva som er godtatt som aktiv bruker, så er det jo definert i krav til markedsplassen, som Veronal har linket til tidligere i tråden.

Gammel 10-04-10, 00:57   #57
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Ja, prikker får man hvor som helst. Det er vel bare på markedsplassen de ikke gir poeng, eller?

OK. Så det finnes steder de ikke gir poeng, altså.

Saxpia: Mener du at du nesten bare er i skravleforumet og på markedsplassen? I så fall ; Hvorfor? :må ha inn med teskje:

Gammel 10-04-10, 00:59   #58
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Avatar kunne jeg helt klart ha skaffa meg, ja

Innlegg i klubbsonen teller ikke. Har i hvert fall ikke gjort det. Kanskje det har forandra seg.

Og nei, jeg har ikke vært veldig aktiv her i det siste. Men jeg er innom nå og da. Og jeg hadde en periode da jeg prøvde å være aktiv, prøvde å bli en del av forumet, men hvor jeg følte at det ikke hjalp. Og det gjorde igjen at det gikk litt tid mellom hver gang jeg var her. Og nei, dette er ikke flisespikkeri for å forsvare eller forsterke mine innlegg. Det er bare slik det er. Ikke noe problem, ikke noe stor sak.

Svarte i denne tråden fordi jeg følte meg veldig hjemme i det hovedinnlegger skrev. Fra den tida da jeg nettopp hadde mista tilgangen til markedsplassen samtidig som jeg prøvde å være aktiv her.

Den eneste klubbsonen jeg finner, er Privatsalongen. Hvor ellers er det klubbsoner? Enlighten me, please.

Gammel 10-04-10, 01:02   #59
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den eneste klubbsonen jeg finner, er Privatsalongen. Hvor ellers er det klubbsoner? Enlighten me, please.

Pedagogene er også i Klubbsonen.

Gammel 10-04-10, 01:06   #60
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Pedagogene er også i Klubbsonen.

Og der gir ikke prikker poeng?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.