Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Sookie Stackhouse-bøkene

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-10, 00:19   #1
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Sookie Stackhouse-bøkene

Blodharry underholdning eller kvalitetslitteratur?

Jeg er totalt betatt, så det har egentlig lite å si Men jeg lurer litt, da ... Hva mener dere?

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:20   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sookie Stackhouse-bøkene

Jeg for min del trenger en link. :for lat til å google:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:21   #3
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker de. Er fan av True Blood, naturligvis.

Gammel 10-04-10, 00:31   #4
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Jeg liker dem også. Synes det er grei underholdning.

Gammel 10-04-10, 09:48   #5
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Kiosklitteratur, men helt ok sådan. Men jeg blir litt irritert av serien etter å ha lest bøkene. Sookie skal ha store pupper og være virkelig vakker. Hvordan i all verden valgte de den skuespilleren?

Gammel 10-04-10, 09:58   #6
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes hun er kjempepen jeg.....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 27780.jpg (75,7 KB, 5 visninger)
iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 10:20   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo utrolig lettleste bøker da ... :leste en hel bok i går ettermiddag:
Litt sånn chicklit, i grunnen.

Gammel 10-04-10, 10:20   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Synes de er kjempeartige

Gammel 10-04-10, 10:31   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hun har for små pupper ja. Men kanskje hun utvikler seg litt i løpet av serien, tross alt - de har jo bare filmet til og med bok to.

Forresten så har de tydeligvis rimelig frie tøyler, det er jo store forskjeller fra bøkene.

Gammel 10-04-10, 10:32   #10
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

saxpia er litt kul
Standard

Det er den der kiosklitteratur-termen det plutselig gikk opp for meg at disse kanskje falt inn under, ja ...

Synes Anna Paquin gjør seg veldig godt som Sookie.

Gammel 10-04-10, 10:34   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ønsker meg bøkene, og er fullstendig hekta på serien.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 10:34   #12
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

saxpia er litt kul
Standard

rine: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sou...pire_Mysteries

Gammel 10-04-10, 11:21   #13
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hun har for små pupper ja. Men kanskje hun utvikler seg litt i løpet av serien, tross alt - de har jo bare filmet til og med bok to.

Hva mener du, at hun får silikon eller at puppene hennes plutselig begynner å vokse eller noe sånt?

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 11:34   #14
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Kiosklitteratur som jeg leste og koste meg med, ble ganske hekta

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 11:34   #15
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker bøkene godt. Har lånt 5 bøker men kun lest en foreløpig.
Men jeg kjenner at jeg blir litt stressa av at forskjellene fra serien er så store. Hvor er Tara i bøkene?
I boka er det Eric som dreper vampyren i baren, mens i serien er det Bill som gjør det... ehh... ?
Men bortsett fra forskjellene, hvis man ser på bøkene og serien separat så er de begge to veldig god underholdning.
Det beste med serien er jo introen da.. Elsker introen!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 11:45   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Det beste med serien er jo introen da.. Elsker introen!

Introen er det beste ved hele serien!

Ellers syns jeg skildringen av den religiøse sekten er hysterisk morsom. Har møtt et par pastorer i mitt liv, som var kliss lik han ekle med det evige smilet.

Gammel 10-04-10, 11:57   #17
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Da jeg leste serien ble jeg irritert av å se serien fordi det ikke stemte i det hele tatt med bøkene. Mått la det gå ei stund etter at jeg leste bøkene før jeg klarte å kose meg med serien. Introen er veldig bra syns jeg og.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 13:11   #18
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Hva mener du, at hun får silikon eller at puppene hennes plutselig begynner å vokse eller noe sånt?

Joda, interessant tanke.

Tenkte vel mer på personligheten.

Forresten så burde jeg sikkert ta turen til byen og kjøpe noen flere, jeg holder på med bok 4 nå.

Gammel 10-04-10, 13:42   #19
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Kiosklitteratur, men helt ok sådan. Men jeg blir litt irritert av serien etter å ha lest bøkene. Sookie skal ha store pupper og være virkelig vakker. Hvordan i all verden valgte de den skuespilleren?

Sookie er da vakker!? Og hun har store nok pupper også.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 13:51   #20
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hun er fin, men jeg syns ikke hun er vakker. Og i bøkene beskriver hun hvordan mannfolk ofte ser på puppene før de ser på henne, at de er så store at det er upraktisk, og hun beskriver vel også seg selv som en størrelse 40+ eller noe sånt, mener jeg å huske.

Jeg sier overhodet ingenting negativt om små pupper per se, men når de plasserer ei tynn dame i rolla til ei som blir beskrevet som på den runde siden av spekteret, så blir det bare litt feil i forhold til hva jeg hadde sett for meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.