Sv: Å ikke bruke ansiktskremer osv.
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Mener du ja
Jeg mener at helt frisk trenger hjelp fordi det er utrolig mye forurensning og vind og vær som er dårlig for huden. Det kanskje ikke synes i dag, men om 10 år...og da vil problemene dukke opp, som man hadde kunnet forebygge om man tok vare på huden sin.
Akkurat som med mat det. Det går som regel fint å leve på bare loff og tomatsuppe. Men det er ikke spesielt lurt. Før eller siden vil kroppen ta skade av det og det vil gi seg utslag i plager av div. art.
Ikke bare jeg men hudlegen jeg har vært hos og hudpleieren jeg har vært hos, både for min egen hud og min sønns atopiske hud.
Venninnen min sin hudlege har sagt det samme, så det er ikke bare noe jeg personlig mener.
På barsel fikk jeg og beskjed om å ikke smøre inn babyen hud hvis det ikke er nødvendig, ellers så lærer ikke huden å ta vare på seg selv.
Mine barn smøres ikke og de har nydelig bløt hud.
Mellomste er atopisk og smøres når det trengs.
Huden hans blir irritert ved for mye smøring utenom utbruddene faktisk.
Mange av kremene er laget KUN for å få tjene penger.
Sunn frisk hud trenger ikke hjelp.
At huden eldes er en naturlig ting-
I barnehagen her og helsestasjonen så anbefaler dem ikke kuldekremer da huden fint klarer den jobben selv hvis foreldrene er flinke til å ikke vaske barna i ansiktet om morgenen.
Fettlaget som da har dannet seg er mer enn nok. Her snakker jeg om sunn og frisk hud.
Er bare ei som bruker krem i avd til guttungen pga hun har hatt frostskade, og har kraftig eksem hud.
Da jeg bodde i Oslo så ikke huden min ut, men brukte jeg kremer får å bedre det ble det bare verre.
Da jeg var hjemme på ferier ble huden fin igjen, og etter jeg flyttet hjem har jeg ikke hatt noe problemer.
Forurensning kan lage trøbbel for hud ja, huden min likte ikke Oslo, men kremer hjalp ikke, kun renere luft.
Det var min erfaring i hvertfall.
Jeg kommer i hvertfall ikke til å tilføre huden våres med noe uten at den faktisk trenger det.
Hva du mener er dine meninger-