Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hemmeligheter i parforhold

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-10, 02:06   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Jeg er fortsatt på "forteller man det"-stadiet.

Den uprovoserte naboen kan seile sin egen sjø, og damn, det er virkelig mye lettere å være singel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 02:07   #42
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er naboen kjekk, da?

Gammel 10-04-10, 02:07   #43
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke sikkert jeg ville ha sagt det til mannen. Men ikke fordi jeg følte at jeg måtte eller ville holde det som en hemmelighet. Det er i det øyeblikket jeg ville følt at jeg ikke kunne ha fortalt det til han jeg ville ha tenkt at dette ikke var greit.

Jeg har ingen bevisste hemmeligheter for manne min. Det betyr ikke at jeg alltid forteller alt og slett ikke om min fortid. Men - det betyr at jeg vet at jeg kan fortelle alt og at det er trygt og greit. Hemmeligheter i forhold til hemmelige konti, ville jeg ha sett på som et tillitsbrudd som jeg ville ha hatt problemer med å forholde meg til.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 02:08   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man forteller det hvis man har lyst - for eksempel fordi man selv synes det er morsomt, og regner med at mannen også vil synes det, eller fordi man synes det er teit eller creepy, og har lyst til å dele denne oppfatningen. Hvis man derimot ikke har lyst, forteller man det ikke.

Jeg kunne latt være å fortelle noe om et sjekkeforsøk fordi jeg syntes situasjonen var pinlig på "sjekkerens" vegne, og fordi jeg ikke ville røpe overfor mannen min hvor teit denne personen hadde vært. Jeg kan ikke gå med på at det skal kunne regnes som "svik" fra min side å ikke fortelle om hva en helt annen person har gjort, helt ubedt og uprovosert.

Gammel 10-04-10, 02:08   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er naboen kjekk, da?

Gammel 10-04-10, 02:08   #46
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

... men hva om den nye naboen sier til deg at han mener at du har en knallfin rumpe? Hadde du sagt det til mannen?

Helt klart. Jeg hadde fortalt det til alle som orket å høre på.

Men jeg mener at man ikke har krav på å få vite alt i ett parforhold. Man eier ikke hverandre, og man må da ha lov til å ha en privat del av seg selv man ikke ønsker å dele. Forutsatt at dette ikke er noe som går utover par/familieforhold.

Nå har vi bodd sammen siden vi var 18, så vi har vel ikke akkurat en hemmelig fortid, og jeg tror vi deler det aller meste av tanker, følelser og gjerninger. Men vi har ikke noe krav på å få vite alt.

Gammel 10-04-10, 02:10   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Man forteller det hvis man har lyst - for eksempel fordi man selv synes det er morsomt, og regner med at mannen også vil synes det, eller fordi man synes det er teit eller creepy, og har lyst til å dele denne oppfatningen. Hvis man derimot ikke har lyst, forteller man det ikke.

I see.

Men. Hva om man selv tenker "no big deal" om kommentaren, og glemmer den, og så har en annen nabo, sladrete fru Pedersen i tredje, hørt hva denne mannen sa om din eminente bakdel, og forteller det til mannen din over en kaffekopp ved pelargoniebedet. Hva da? Da virker det jo som om man har prøvd å skjule noe.

Gammel 10-04-10, 02:12   #48
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I see.

Men. Hva om man selv tenker "no big deal" om kommentaren, og glemmer den, og så har en annen nabo, sladrete fru Pedersen i tredje, hørt hva denne mannen sa om din eminente bakdel, og forteller det til mannen din over en kaffekopp ved pelargoniebedet. Hva da? Da virker det jo som om man har prøvd å skjule noe.

Hvis mannen min i dette scenariet skulle komme og si til meg at fru Pedersen sa at nabo X hadde sagt, osv., så ville jeg vel da bare sagt "ja, det stemmer, det sa han". Tenker jeg. Jeg kan ikke forestille meg at han ville spurt hvorfor jeg ikke allerede hadde fortalt det, men om han gjorde det, antar jeg jeg ville sagt at jeg gikk ut fra at han allerede kjente til min eminente bakdel og ikke trengte å få seg det fortalt fra utenforstående, eller noe sånt. Du kjenner da mannen min, aC, du tror da ikke dette ville vært et problem?

Gammel 10-04-10, 02:17   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Mannen din er jo et unikum! Men jeg kjenner mange andre menn også.

Øh. Det kom feil ut.

Anyhow, dette er sikkert opplagt for alle, ja? Men en sånn ting som jeg virkelig ikke helt har skjønt hvordan egentlig bør være i praksis, hvilket fører til at når jeg er i sånne situasjoner hvor noen har hørt noen har sagt noe som sikkert har betydd noe og sjærsten hører det og spør helt uskyldig, vel, da ender jeg opp som en idiotisk, rødmende, bortforklarende tullebukk som ser usedvanlig skyldig ut. Høh.

:note-to-self, ring Skilpadda neste gang:

Og en fantastisk avsporing, ikke minst. "Naboens stussbeundring - what to do?" Sorry, Pappalille.

Gammel 10-04-10, 02:19   #50
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er naboen kjekk, da?

Han til venstre. Ikke han til høyre. Sa hun, og håper at hun er så anonym som hun tror hun er..

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 02:19   #51
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Hadde naboen sagt til meg at rumpa mi var fin hadde jeg helt klart fortalt det til mannen min. Han må jo få litt latter og glede inn i livet sitt han óg. Og så hadde jeg ringt noen for å få hodet til naboen sjekket. Tror jeg. Burde jeg det?

Det er nok et spørsmål for en annen tråd kjenner jeg. "Bør du ring bæ-bu-bilen om naboen din helt klart har tørna, eller overlater du det til naboens familie/nære og kjære?"

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 02:23   #52
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg tror noen hver egentlig kan bli litt satt ut av at folk (f.eks. naboer) plutselig oppfører seg helt uventet urimelig, og at man kan komme til å føle seg ansvarlig for reaksjoner som man i virkeligheten slett ikke har noe ansvar for, aC. Så jeg tror på ingen måte du er dum eller rar som reagerer sånn som du beskriver det.

Og selv om jeg har svart veldig sleivete her, så ligger det litt seriøsitet i det også - det er viktig å innse at noen ting ikke egentlig er viktige, liksom. At hva en tilfeldig nabo finner på å si hverken er ditt ansvar eller partnerens sak, og at det i bunn og grunn ikke spiller noen rolle heller, samme om man velger å fortelle om det eller ikke.

Gammel 10-04-10, 02:24   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Gammel 10-04-10, 02:25   #54
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Øh. Det kom feil ut.

Anyhow, dette er sikkert opplagt for alle, ja? Men en sånn ting som jeg virkelig ikke helt har skjønt hvordan egentlig bør være i praksis, hvilket fører til at når jeg er i sånne situasjoner hvor noen har hørt noen har sagt noe som sikkert har betydd noe og sjærsten hører det og spør helt uskyldig, vel, da ender jeg opp som en idiotisk, rødmende, bortforklarende tullebukk som ser usedvanlig skyldig ut. Høh.

:note-to-self, ring Skilpadda neste gang:

Og en fantastisk avsporing, ikke minst. "Naboens stussbeundring - what to do?" Sorry, Pappalille.

Har vært der du er og har endt opp der Skilpadda er. Etter mitt syn og etter de jeg omgir meg med er Skilpaddas variant normalen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 02:26   #55
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Han til venstre. Ikke han til høyre. Sa hun, og håper at hun er så anonym som hun tror hun er..

Sånn er det her også. Nabo til venstre; kjekk. Nabo til høyre; not so kjekk

Gammel 10-04-10, 08:52   #56
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært sammen siden jeg var 18, og det er virkelig begrenset hvor mye jeg opplevde før det som jeg har grunn til å holde hemmelig. Men for meg handler det mer om forventninger ifht. åpenhet på bestemte tema.

F.eks har vi felles økonomi. Helt felles. En hemmelig konto ville bety at penger var lurt unna fellesskapet, og det ville jeg reagert sterkt på.

Om mannen min gjorde store valg uten å diskutere med meg eller fortelle meg om det, f.eks søkte jobber, så ville ikke det vært i tråd med forventingene jeg har til vårt samliv. Men jeg forventer ikke at han forteller meg alt han tenker og føler, alt alle sier til ham, hemmeligheter venner forteller ham osv. Og de fleste forhold har vel uttalte eller uuttalte "regler" ifht. hva man forventer av den andre parten, og da er det brudd på dette som er problemet, ikke spesifikt at etellerannet holdes hemmelig.

Gammel 10-04-10, 09:18   #57
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fra fortiden har jeg helt klart endel hemmeligheter. Noen av de tror jeg rett og slett ikke han vil høre. Det kommer aldri til å påvirke forholdet vårt noe. Jeg føler ikke for å blottlegge meg selv 100% til noen.

Har mine hemmeligheter i ekteskapet også. Men de går på den "uskyldige" sorten som unødvendige innkjøp eller opprinnelig pris på noe.
Han har sikkert sine hemmeligheter for meg også, det er helt greit. (Så lenge det ikke går på "store" ting som utroskap eller andre ting som vil påvirke ekteskapet.)

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 09:25   #58
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ang naboens rumpe-kommentaren, jeg kunne like gjerne fortalt det som ikke-fortalt det. No big deal.

Ang hemmeligheter generelt så har vi nok noen. For litt siden fant jeg ut av en av mannens hemmeligheter, og ble såret og skuffa. Det ble en relativt stor krangel ut av det. Men jeg mener fortsatt at det er i hans fulle rett å skjule dette for meg, men det var litt vanskelig å tenke fornuftig der og da.

Jeg har nok uansett færre ting jeg holder skjult, fordi jeg har genfeilen skravlekjerring, og det meste bare renner ut, uansett.

Gammel 10-04-10, 09:31   #59
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde hemmeligheter i vårt forhold. En av dem kunne sikkert påvirket forholdet vårt, men jeg har ikke dårlig samvittighet for det, og tenkte at det er ikke alt han trenger å vite.

Nå kan jeg heldigvis gjøre som jeg vil

Gammel 10-04-10, 09:39   #60
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er selvsagt enig i at mannen til Skilpadda er helt super, men nei, han er virkelig ikke et unikum i så måte. Det er faktisk helt normalt for voksne menn å reagere positivt eller helt nøytralt på at andre menn beundrer sin kone og gir henne komplimenter. Jeg er veldig enig med Skilpadda her: jeg står da ikke til ansvar for hva andre folk sier eller gjør.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.