Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Folk er forskjellige. Var det ikke du som også sa at dere aldri krangler eller er irriterte på hverandre hjemme? Ingen hevede stemmer og sånt?
For meg er det sånn at følelser, både mine og andre, finnes og tillates uttrykt. På godt og vondt. For det aller meste ser jeg det som en positiv ting at folk uttrykker følelser og meninger. Det gjelder også om følelsen som uttrykkes er negativ. .
Jesus, du skjønner ikke helt hva som skrives alltid, hva? Det jeg skrev var at jeg aldri blir rasende på mannen min, og det ikke er høylydte krangler og kjefting. Han gjør ikke ting som er så alvorlige at jeg blir rasende.
Det blir som på jobb, man blir jo irritert på arbeidskollegaer der også, men det er måten man uttrykker irritasjonen på, og poenget mitt var at det går fint an å leve et liv hvor ingen brøler og slamrer med dører.
Og nei, jeg har ikke problemer med å uttrykke sinne de gangene jeg faktisk blir veldig sint. Jeg synes også det er helt bra med samfunn hvor folk sier ifra, men det å forlange en viss form på hvordan man ytrer sinne er da faktisk ikke det samme som å være passiv-aggressiv eller at man nødvendigvis må stå og brøle og være ufin. Ble det lettere å forstå nå?