Sv: Skotøy nå som våren er kommet...
Sånne som gir god støtte i ankelen og som er steinharde bak (og foran i følge gubben)
Ponnny, Elefanten & sånn, spør i skobutikken. Små joggesko og converse er bedårende men ubrukelig for små babyføtter, men "ordentlige" sko er mye stiligere nå for tia da
Stjal denne teksten fra en blogg jeg fant da jeg søkte på babysko:
Gode sko har en såle som er såpass myk at den bøyder seg ved tåa når barnet går. Men sålen skal ikke være så myk at skoa kan vris opp som en klut (Ta tak over hælen med den ene hånda og over tåa med den andre og vri. Da skal skoa ikke gi etter). Og for det tredje skal hælkappa være så hard at du ikke klarer å klemme den inn med tomlene. Det fins gode og dårlige sko i alle prisklasser.
Sko skal ikke arves, fordi alle sliter skoene litt ulikt. Og det å gå i ei sko som er slitt og dermed tilpassa en annen, kan forplante seg oppigjennom, og skade både foten og ryggen. Men hun mente det måtte gå an å bruke litt fornuft når det kom til reservepar som for det meste sto parkert i barnehagen, og pensko som kanskje ikke brukes mer enn en håndfull ganger pr barn.
Skoene skal ikke være for store fordi det vil føre til at barnet nå krumme tærne når det går. Det føles hemmende og ubehagelig, og kan skade på samme måte som feilslitte sko kan. For et lite barn å gå med ett nummer for store sko, mente hun kunne sammenliknes med for en voksen å gå med sko som er 4-5 nummer for store.
Her synes jeg det var mye lekkert
http://www.kavat.com/swe/kollektion_2010_v.htm