Sv: Sarah Palin-retorikk i og om Norge
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Det han ønsker å rose er jo mennesker som bryr seg, om er jordnære og inkluderende uavhengig av om de bor på Bryn eller på Stryn?
Det er ikke en spesielt sjarmerende egenskap å "rose" gjennom å snakke dritt om motparten.
Sånn som dette:
Sitat:
Det å leve i fred meg seg selv og sine nærmeste, det å ta vare på dem en er glad i, foreldrene sine, ungene sine, vennene sine. Og er det lett å gjøre det i dette landet som stadig utroper seg til verdens beste land å bo i? Nei, folk på små steder i dette grisgrendte landet syns ikke det. De syns ikke det, og da skal de få slippe å bli kalt sytere og brunstripete om de så skulle uttrykke synspunkter som ikke stemmer med den oppleste og vedtatte samfunnsmening.
Kvekk? Jeg skjønner ikke dette resonnementet i det hele tatt.
Om dugnadsånd:
Sitat:
Som i alle tider før er det de som holder dette landet gående, ikke de PR-kåte maktmenneskene og de moteriktige spyttslikkerne.
Man kan altså ikke være et karrieremenneske i moteriktige klær og stille opp på dugnad. Kjekt å vite.
Sagging og piercing er tegn på materialisme i byen, men ikke når det har gått så lang tid at det har nådd bygda.
Det kan godt hende dette er ironi, men jeg har i såfall litt problemer med å skjønne hvem han egentlig ønsker å angripe, hvem han mener han snakker på vegne av, og hva som er meningen med innlegget.