Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva svarer dere telefonselgere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-10, 22:43   #41
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva svarer dere telefonselgere?

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Er det ikke slik lenger at en må reservere dseg hvert år?
trodde en måtte registrere seg i brønnøysund en gang i året, men det var kanskje før det var personnr registereing.

Eller er det jeg som er helt på jorde her?

Jeg har ikke gjort dette hvert år og får veldig veldig sjelden telefoner.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 22:45   #42
Left
Passiv

Standard

Hvis jeg mot formodning skulle glemme meg et øyeblikk, å faktisk ta telefonen, så blir det raskt slutt på den samtalen.

"Jeg er ikke interessert"
"blabla"
"hørte du ikke hva jeg sa"?
J e g e r i k k e i n t e r e s s e r t.

I 99,9% av tilfellene så tar jeg ikke telefonen. Gidder ikke.

Dessuten har jeg et kraftig snev av telefonskrekk, så å snakke med fremmede mennesker er ikke det kuleste jeg vet. Jeg foretrekker å sjekke hvem som har ringt, og hvis jeg ønsker å snakke med vedkommende, så ringer jeg tilbake.

Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 22:50   #43
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har resevert meg bare en gang, og det er faktisk flere år siden. Får veldig sjelden telefon fra selgere.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 23:04   #44
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en standardfrase "Nei takk, jeg er ikke interessert, hadet bra" også legger jeg på røret. Kanskje ikke så veldig høflig, men jeg gidder ikke å bruke så mye tid på uvelkomne telefoner.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 23:05   #45
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg har resevert meg bare en gang, og det er faktisk flere år siden. Får veldig sjelden telefon fra selgere.

sjekket på brønnøysund sin nettside. Ser ut som det holder med en gang nå
enten så var det slik for lenge siden, eller så har jeg drømt. Begge deler er like sansynlig

Gammel 13-04-10, 23:52   #46
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes forresten norstat er like plagsomme som telefonselgere. De ringer jo utrolig ofte og det tar ikke akkurat kort tid.

Enig.
Vi er reservert mot telefonsalg, men disse undersøkelsene får jeg helt fnatt av.
De ringer utrolig ofte. Er det jeg som tar telefonen da får de et surt "ikke intressert", er det mannen får de svar på det de lurer på.
Det burde gå an å reservere seg mot Norstat o.l

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 00:01   #47
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva svarer dere telefonselgere?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg hører på hva de har og si og så svarere jeg "nei takk, det er jeg ikke interessert i".

Samme her.

Gammel 14-04-10, 09:39   #48
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi pleier å gi telefonen til minsten, hun er en pratemaker

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 09:43   #49
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

trodde en måtte registrere seg i brønnøysund en gang i året, men det var kanskje før det var personnr registereing.

Eller er det jeg som er helt på jorde her?

Det holder å registrere seg en gang. Man må bare huske på å endre informasjonen dersom man får nye telefonnummer da man kan legge inn disse i tillegg til bare personnummeret.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 10:01   #50
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker ikke energi eller irritasjon på den slags, og svare helt enkelt nei takk og legger på før de rekker å svare.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 10:13   #51
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har en standardfrase "Nei takk, jeg er ikke interessert, hadet bra" også legger jeg på røret. Kanskje ikke så veldig høflig, men jeg gidder ikke å bruke så mye tid på uvelkomne telefoner.

Hvorfor skal man være så himla høflig? Det er jobben deres å prøve å få "en fot innafor døra", og de tåler da at ikke folk ikke tar i dem med silkehansker! Går det ikke, prøver de neste på lista si. Det er enkelt og greit å bare avslutte med en gang. Ryddig for selgeren, tidsbesparende for deg. (Jeg har prøvd meg som telefonselger selv, så jeg tror jeg vet hva ejg snakker om. ).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 10:15   #52
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Svarer nei takk og ha det bra.

Men altså, seriøst, skal man ta noen så må man jo ta firmaet, ikke den personen som sitter å ringer, det er jo ikke akkurat sånn at de sitter å finner nr de skal ringe selv!

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 10:20   #53
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier nei takk og ha det bra. Jeg synes at også telefonselgere fortjener høflighet, det blir jo helt meningsløst å skjelle ut dem.

Gammel 14-04-10, 10:22   #54
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har reservert meg for ørten år siden, og får aldri telefoner fra telefonselgere.

Gammel 14-04-10, 10:26   #55
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

"Snakker jeg med Susse ? "

" Det gjør du og jeg er ikke interessert" klikk.

Mannen min blir sur på meg, han synes jeg er frekk mot dem som ikke sier takk eller hade.
Meningsmålinger tar jeg når jeg har tid, greit nok.

Gammel 14-04-10, 10:37   #56
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarer først høflig "neitakk, ikke interessert", og hvis de gir seg med det, er det greit. Det er jo jobben deres. Men de som maser i vei, kan nok få møte vrien-Tåtti, ja. For øvrig har jeg reservert meg for mange år siden, så det er heldigvis svært sjelden det ringer selgere nå.

Gammel 14-04-10, 10:45   #57
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En jeg kjenner svarte ofte "et lite øyeblikk" å la han av røret og gikk for å gjøre noe annet.

Gammel 14-04-10, 10:46   #58
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Type: Hvor har du fått nummeret mitt fra? Er du klar over at vi har vært reservert i åresvis? Få snakke med overordnede! :tordenstemme: Da pleier de legge på. Idioter.

Jeg krever også å få vite hvor de får listene sine fra, minner om at de skal vaske listene hver tredje måned og at det er flere år siden jeg reserverte meg. Så ber jeg om navn på ringefirma og sier at jeg vil sende klage på dem om de ikke rydder opp straks.

Når jeg tenker meg om så har jeg ikke hørt fra en selger på år og dag.

Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:48   #59
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Ah, det minner meg på at jeg må sjekke om det er mulig å resevere enkeltpersonsforetaket. Vi får aldri telefon fra selgere lenger (mulig fordi vi ikke har fasttelefon), men hjelpes meg, hvor mange forsikringer behøver jeg egentlig?

- Vet du at du kan spare x antall prosent på skatt og forsikring?
- Jada, det vet jeg, vet du hvor mye jeg hadde behov for det i fjor? Nada, nothing, ingenting, jeg tjener ikke så mye på sidebusinessen at jeg gidder å bruke en krone på forsikring.
- OK, da trenger vi ikke å ringe deg igjen.

Nei, hadde det vært så vel.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:53   #60
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Svarer nei takk og ha det bra.

Men altså, seriøst, skal man ta noen så må man jo ta firmaet, ikke den personen som sitter å ringer, det er jo ikke akkurat sånn at de sitter å finner nr de skal ringe selv!

I mange firmaer er selgeren selv ansvarlig for å renske sine lister. Noe de som oftest ikke gidder.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.