|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
lykkelig
|
Sv: Softgun - opplys meg!He he, guttungen min og kompisene hans på snart 11 år, har brukt helgen på å lage seg ertepistoler. De flyr rundt i skogen og skyter sånne tørkede erter på hverandre og leker krig i timesvis! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Softgun - opplys meg!Grunnen til at Softgun er så strengt regulert i våpenloven er ikke at det er et spesielt farlig våpen, men at det som det er blitt sagt er er umulig og skille fra et ekte våpen dersom man ikke er våpenkjenner. Det er blitt utført mange ran her i Oslo (og sikkert andre steder i landet også) med softguns, og man ønsker og få de vekk fra gaten. Derav spesifikasjonen om aktverdig bruk. Man blir altså ikke fenglset av og ta med seg en softgun til skytebanen. Tar du den med på byen og vifter med den derimot.... |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Textrovert
|
Sv: Softgun - opplys meg!
Selv om det er attenårsgrense?
|
|
|
#26 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Softgun - opplys meg!Jeg ville heller ha holdt på med paintball ,det er skjit skøy
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Sv: Softgun - opplys meg!Så vidt jeg forsto så er det ulovlig for ungdom under 18 å eie en softgun, og det måtte spilles på bane, eller i regi av klubb, sammen med verge. For å få dispensasjon måtte man være med i en klubb.
|
|
|
#29 |
|
Textrovert
|
Sv: Softgun - opplys meg!
Skjønner. Men da må vel vergen være med til enhver tid. Og jeg synes jeg ser det for meg, at jeg er med sekstenåringen hver gang han beveger seg utenfor døra med softgunen i hånda.
|
![]() |
|
|