Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Åtte timer! Hvordan får man shoppet i London på så kort tid?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-10, 21:01   #1
Albertine
Passiv

Standard

Åtte timer! Hvordan får man shoppet i London på så kort tid?

Om halvannen uke skal jeg til London. Seminar med jobben, reiser søndag og kommer hjem tirsdag. På mandag er det satt av åtte timer til egenaktivitet, og for mitt vedkommende er det kun shopping som teller. Men ÅTTE timer, bare? :skringrestemme: Hvordan skal jeg rekke både Bravissimo og Duoboots og bokhandler og lekebutikker og klær og og og... :svett:

Jeg må legge opp rute. Vi skal bo ved Lancaster Gate. Hvordan finner jeg Bravissimo og Duoboots lettest derfra?

Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 21:05   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte timer! Hvordan får man shoppet i London på så kort tid?

Dropp Duoboots. Du får jo uansett ikke med skoene hjem med en gang, og må uansett betale toll og porto til Norge. Da er det et bedre forslag at du e-poster litt med dem. De gir gode råd i forhold til passform osv på e-post. Så får du støvlettene levert til hotellet ditt mens du er der, og slipper hele porto/toll-problematikken.

Gammel 14-04-10, 21:08   #3
Albertine
Passiv

Standard

Ah, smart. Stryk av listen. Check. Må.Bestille.Boots.Nå.

Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 21:13   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Om halvannen uke skal jeg til London. Seminar med jobben, reiser søndag og kommer hjem tirsdag. På mandag er det satt av åtte timer til egenaktivitet, og for mitt vedkommende er det kun shopping som teller.

Helt på siden: Når er egentlig seminaret? Hvis mandagen er satt av til shopping, og søndag og tirsdag er ankomst og avreise.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 21:16   #5
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Duoboots ligger like ved Hamley's, som ikke er langt fra svær bokhandler. Det tar ikke lange stunden å gå hit fra Lancaster Gate. Hvordan Bravissimo ligger i forhold vet jeg ikke. Men du rekker mye på 8 timer så lenge du ikke skal drive transport hit og dit.

Gammel 14-04-10, 21:20   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville prioritert et besøk hos Boden selv om det ligger et stykke ut av byen. Det er lett å nå med undergrunnen.

Gammel 14-04-10, 21:35   #7
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Helt på siden: Når er egentlig seminaret? Hvis mandagen er satt av til shopping, og søndag og tirsdag er ankomst og avreise.

Glimrende spørsmål. Ankomst London søndag klokken 08.45, og dagen er satt av til seminar. Mandag er det nok en runde fra 09.00 til 11.30, og 19.30 skal vi i Dominion for å bli rocket. Åtte timer fri, med andre ord. Tirsdag går flyet rundt tolv, og jeg rekker vel litt flyplasshopping først.

Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 21:37   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nå ganske kjedelig: hadde startet nederst i Oxford street, og jobbet meg systematisk oppover

Gammel 14-04-10, 21:45   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder barneklær så ville jeg vært innom Next, Bhs og M&S. Alle de tre har store butikker du finner du rett i nærheten av Oxford Cirkus. Der finner du også Disney Store, som er en innertier om du skal ha med en liten ting til ungene. Hamleys som er den store 6 etg. lekebutikken synes jeg egentlig ikke du burde bruke tid på. Det er mye å se på, men jeg kjøper bestandig veldig lite der. Det er uanett begrenset med hva en får med hjem av leker i kofferten. Da er Disney Store bedre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 21:51   #10
Albertine
Passiv

Standard

Disney Store er en selvfølge. Jeg er alltid der når jeg er i London. Men jeg sliter med å velge klesbutikker, gitt. Det har alltid vært Evans for meg...

Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 21:57   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jigsaw, Principles, Monsoon. Laura Ashley faktisk, de har ikke bare blomstermønstre. Long Tall Sally hvis du er høy.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 21:59   #12
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Da ville jeg bare ha tatt utgangspunkt i Oxford Circus som er 3 stopp fra Lancaster Gate, eller du bare hopper på bussen.
Rundt Oxford Circus har du innen 10 minutters gange i Regents Street og Oxford Street Bravissimo, Duo Boots, Hamleys, Marks & Spencer, Debenhams, John Lewis (4 etasje, barneklær - mitt favorittsted nummer 1 i London for klær og sko til barn) osv osv. Der får du nok gjort mer en nok skade på kredittkortet ditt på 8 timer og det er i umiddelbar nærhet til hotellet ditt

Jeg var på Marks & Spencer for par uker siden på Marble Arch og de har virkelig en fantatisk sommerkolleksjon til en veldig rimelig penge nå som pundet er så gunstig. De har også flott barneavdeling i basement. Utrolig bra kvalitet.

Gammel 14-04-10, 22:48   #13
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Covent garden er mer oversiktlig og ikke så crowded (hva er det på norsk? :surrehue: ). De har det meste av kjedebutikkene der.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 22:49   #14
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boden kan man jo også bestille til hotellrommet da, så slipper man å bruke dyrbar tid på å dra ut dit.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:30   #15
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Uenig med alle her. Ta tuben til Shepherd's Bush (4 holdeplasser fra Lancaster Gate) til Westfield, det nye handlesenteret i London. Alt under ett tak: vanlige butikker (minst 3 lekebutikker, masse klesbutikker, inkl. Debenhams og Marks and Spencer) og luksusbutikker. Da får du unnagjort handleturen på en fei. Så kan du stikke innom Bravissimo etterpå. http://uk.westfield.com/london/admin. Dropp Hamleys. 4 etasjer med ingenting, spør du meg. Barna mine sliter med å finne leker der, og Lego får man overalt - også i Norge.

Ellers må jeg innrømme at 8 timer til handling i London sentrum går veldig fint.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:59   #16
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Ville bare si at jeg har klart å gjøre mye shopping på Debenhams i Oxford Street, der har de mange forskjellige butikker og designere under samme tak, samt sko og sminke og barneklær.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 16:01   #17
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Aiaiai, jeg ser at alle svarer helt feil her .

Albertine, drit i shoppingen, finn en god bok, sett deg på en pub og les eller gå en tur i Hyde Park - eller begge deler. Mye bedre og mindre stressende.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 16:04   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha. En mann hadde ledd av denne overskriften og trodd du var irånisk.

Gammel 16-04-10, 16:38   #19
Albertine
Passiv

Standard

Shopping er dødsens alvor og man skal ikke kimse av slike verdensproblemer. Slagplanen er som følger: Duoboots først, for å hente bestilte boots. Så prøvetime hos Bravissimo, etterfulgt av Westfield. Og da tror jeg at jeg har fått slukket den verste brannen.

Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 18:33   #20
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Aiaiai, jeg ser at alle svarer helt feil her .

Albertine, drit i shoppingen, finn en god bok, sett deg på en pub og les eller gå en tur i Hyde Park - eller begge deler. Mye bedre og mindre stressende.

Eller Modern Tate museum.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.