Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-10, 11:36   #21
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, men det finnes dem som reelt tenker det.

Oh yes, ikke så rent få heller. Google Nibiru og 2012, så har du noen timers (ukers) underholdning, hvis du skulle være i det hjørnet...

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 11:50   #22
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skulle ønske jeg kunne avfeie 2012 som tull og fanteri og bare le av det. Fader altså, jeg klarer det bare ikke. Hadde ikke brydd meg om sånt om jeg var barnløs, men bare tanken på at sånne ting skal skje med ungene mine, jeg får ikke fred i sjelen altså. Ikke før januar 2013, må jo gi litt slingringsmonn.

(Men jeg går ikke rundt og tenker på det altså, jeg bare får sånne tanker når jeg leser om det, slik som nå. Om et kvarter har jeg glemt det foreløpig).

Det er profetier som spår jordens undergang temmelig ofte altså. Om du overlever 2012 så har du den neste dommedagsprofetien i 2016 eller noe slikt.

Jeg skjønner ikke hvorfor det at mayaene ikke gadd å regne videre enn 2012 i kalenderen sin skal være noe bevis for at de visste om jorda gikk under eller ei, herlighet de var da ikke så avanserte, der de satt i jungelen sin.

Gammel 15-04-10, 11:52   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet jo at dere har rett altså, det høres jo helt tullete ut. Jeg er bare litt sånn krisemaksimerings-person og blir fort redd av sånne ting, selv om jeg ikke akkurat blir psykisk ødelagt av det og går og tenker på det hele tiden. Men jeg reagerer ufrivillig negativt på det.

Og jeg burde ikke sett filmen The Core i helgen. Den er grusom.

Gammel 15-04-10, 11:53   #24
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er profetier som spår jordens undergang temmelig ofte altså. Om du overlever 2012 så har du den neste dommedagsprofetien i 2016 eller noe slikt.

Jeg skjønner ikke hvorfor det at mayaene ikke gadd å regne videre enn 2012 i kalenderen sin skal være noe bevis for at de visste om jorda gikk under eller ei, herlighet de var da ikke så avanserte, der de satt i jungelen sin.

Det var vel noe rundt år 2000 også, var det ikke? Det har jo gått greit så langt, så vidt jeg kan se.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 11:56   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jo hele tiden vært dommedagsprofetier, selvsagt, men det ser jo ut til at 2012 har vært "den største", jeg har hørt om den i alle år (muligens fordi jeg har vokst opp i en new age-familie) og det er liksom Dommedagsprofetien over alle dommedagsprofetier. Jeg tror innerst inne ikke på det altså, men synes det er ekkelt fordet. *dum*

Gammel 15-04-10, 11:57   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var til tider veldig redd som barn etter å ha lest om Nostradamus, og var redd for at jorden skulle gå under i 1999. Og jeg er sint på folk som snakker om verdens undergang i tide og utide. Det er rett og slett slemt, og bidrar til unødig angst.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:00   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg husker også den der 1999-Nostradamusgreia, og har aldri noensinne lest om Nostradamus etterpå. De der dokumentarene får det til å høres så logisk og riktig ut, jeg kan ikke se sånt.

Gammel 15-04-10, 12:02   #28
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den skjønner jeg heller ikke. Forventer man at de skulle ha laget en evighetskalender hvis det var sånn at de ikke kjente tidspunktet for verdens undergang? Og hugget den i sten?

Et eller annet tidspunkt må den jo slutte på. De tenkte vel at de hadde hundrevis av år til å fortsette på den før de nådde det foreløbige sluttidspunktet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:08   #29
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kalenderen min går bare til 31.12.10.

Gammel 15-04-10, 12:11   #30
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Det er jo ganske amatørmessig å spå dommedag på et bestemt tidspunkt i nær fremtid. De mer rutinerte, f.eks. Jehovas Vitner, har fornuftig nok gått over til en mindre presis tidfesting.

Sitat:

En annen sak er et mayakalenderen ikke nødvendigvis slutter i 2012, noe mer enn den gregorianske kalenderen sluttet i år 1000 eller 2000. (På den annen side var det vel verdens undergang i 2000, var det ikke? Man glemmer så fort... :-)
Mer om mayakalendrene (merk flertallsformen): Hva er spesielt med 2012? Mayakalenderen under lupen

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:04   #31
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes noen bør settes til å telle fremover, jeg. På den måten får vi hele tiden utsatt Dommedag (eller Dummedag som det også kan kalles). Evt trykke opp kalenderark for stadig flere år fremover, hvis trykkingen i seg selv skulle ha noe å si.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:11   #32
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Kalender.no går heldigvis til år 3000, og lengre gidder jeg ikke å sjekke.

Gammel 15-04-10, 14:14   #33
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Kalender.no går heldigvis til år 3000, og lengre gidder jeg ikke å sjekke.

Bare vent, om 980 år kommer noen til å si at kalender.no spådde verdens undergang i år 3000.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:17   #34
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, kalender.no spår verdens undergang 31. desember 3999.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:18   #35
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Bare vent, om 980 år kommer noen til å si at kalender.no spådde verdens undergang i år 3000.

Jeg prøvde 4000, og se hva som skjedde da!

Gammel 15-04-10, 14:19   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Neida, kalender.no spår verdens undergang 31. desember 3999.

Der røpet du det, Gaia. Vi kan likegjerne starte en sekt først som sist. Lurt å være tidlig ute med planlegginga. Hvor vi skal gjøre av etterkommerne våre, f.eks.

Gammel 15-04-10, 14:26   #37
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har vi selvfølgelig shippet ut i verdensrommet med en verdensromsark for lenge siden. Gaias ark, tror jeg vi kaller den.

Gammel 15-04-10, 14:26   #38
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Man er da ikke Moder Jord for ingenting.

Gammel 15-04-10, 14:28   #39
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Her er en link over jordskjelvaktivitet. Det er jordskjelv hele tiden.
Den viser tydelig hvor jordflatene går.

http://www.iris.edu/seismon/

Gammel 15-04-10, 14:39   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hvor vi skal gjøre av etterkommerne våre, f.eks.

Disse bunkersene er sikkert ledige!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.