|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvit saus fra pose?
Hvorfor det? Det er jo virkelig et produkt som sparer tid paa kjökkenet, og det er jo mange som er opptatt av det. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man forventer effektivitet,kvaliteten er det ikke så nøye med
|
|
|
#83 |
|
strikker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg var faktisk ikke ironisk.
|
|
|
#84 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvit saus fra pose?Jeg har heller ikke peil på sauseposer i butikkene altså, så jeg visste heller ikke at man fikk hvit saus i pose. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Fortynnet
|
Mannen min hadde kjøpt en pakke sånne pannekaker en dag, og de var faktisk overraskende ok. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvit saus fra pose?Det som overrasker meg mest er hvor lite tid mange av dere åpenbart bruker i butikken. Hvit saus på pose har eksistert i minst 10 år, vakuumpakkede pannekaker også i mange år. Har dere virkelig aldri sett det? |
|
|
|
|
|
#87 |
|
er grønn og fin.
|
Jeg kjøper ikke bare slike ferdigmix pakker, men det heder både titt og ofte.
|
|
|
#88 |
|
strikker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er ikke jeg en stor fan av sauseposer, så jeg jeg går nok ikke glipp av så mye.
|
|
|
#89 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvit saus fra pose?
Sauseposer kan jeg egentlig stå over, uansett hva slags saus det skulle være. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Borte
|
|
|
|
#91 |
|
Musk
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sier ikke nödvendigvis at de smaker godt. Det vet jeg faktisk ikke. Sier bare at jeg faktisk skjönner at det kan vaere et marked for produktet, gitt at det er tidsbesparende, noe mange er opptatt av. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hvit saus fra pose?Jeg nileser innholdsfortegnelser, og kjøper og prøver hva slags mat som helst, så lenge den ikke inneholder melk eller gluten. Råvarer, halvfabrikata eller ferdigmat, spiller ingen rolle.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Ustabil
|
Sv: Re: Sv: Hvit saus fra pose?
Men det du ikke forstår er at du faktisk kan gå glipp av ting. For eksempel - veldig mange ting kan lages fra bunnen av, eller kjøpes som halvfabrikata. De av oss (kanskje ikke deg, det vet jeg jo ikke) som ikke leser kokebøker støtt og stadig kan raskt gå tom for ideer. Hva skal vi ha til middag i dag? Så rusler man rundt og finner for eksempel Indisk Tandoori Chicken fra Toro - prøver det, og syns det er godt. Da har man fått inspirasjon, og kanskje en vakker dag man lager det fra bunnen av, for man vet at det fins. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Ustabil
|
Ikke jeg. Jeg sjekker det meste jeg, for jeg er nysgjerrig, og plutselig innimellom så finner man noe nytt som man ikke har prøvd før. Jeg har f.eks. aldri vært glad i kornblandinger eller frokostblandinger, men likevel studerer jeg hyllene når jeg rusler forbi. Så oppdaget jeg Axa sine poser med diverse kornblandinger, og den med blåbær er knallgod - og ikke så verst på innhold heller. Hadde jo aldri funnet den hvis jeg bare hadde bestemt meg for at kornblandinger skulle jeg ikke røre. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Dårlig husmor
|
Nå skal det jo sies at jeg vet at det finnes vakumpakkete pannekaker, ellers ville jeg jo ikke skrevet noe om det. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvit saus fra pose?Jeg bruker sjelden saus jeg..
|
|
|
#97 |
|
Borte
|
Nå finnes det jo heldigvis andre steder å søke kunnskap om kost og ernæring enn i hyllene med posesaus og halvfabrikata. De fleste har antakelig både kolleger og et øvrig sosialt nettverk blant annet.
|
|
|
#98 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med deg i det
|
|