Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke sko anbefales som "første sko"?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-10, 13:32   #1
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke sko anbefales som "første sko"?

Det er bare å innse det - lillemann går snart. Og nå er han jo ute og leker i sandkasse osv., og trenger snart skotøy. Han er vel ikke mer enn en str. 18 eller 19 foreløpig, og jeg lurer veldig på hva jeg skal kjøpe. Storesøster begynte å gå på vinteren og hadde vinterstøvler den første tiden. Noen som har noen anbefalinger?

Gammel 14-04-10, 13:33   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke sko anbefales som "første sko"?

Vi hadde ecco , veldig fornøyd med de.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:03   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Superfit sine er veldig god passform på til min sønn sine føtter, og veldig lette. Passet mye bedre en ecco, og de var 100kr billigere.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:09   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

vi har superfit. Det var helt tilfeldig, fant dem på salg til 99 kr og de passer bra. Ellers er jo ecco et fint valg.

Gammel 16-04-10, 15:20   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo ihuga superfit-elsker. Kjempegode sko og mye bedre passform på disse enn ecco for våre.

Gammel 16-04-10, 15:47   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi hadde ecco , veldig fornøyd med de.

Hadde Ecco til snoopy og ponny til turbo.
Snoopy sine måtte vi ha størrelse 19 og var bare skoringen som hadde inne så små da vi skulle kjøpe.
Turbo hadde stor fot,høy rift og platfot så var ponny sine som var best til han.

Gammel 16-04-10, 15:54   #7
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vært og kjøpt sko til lillebror i dag. Han har brede føtter og høy vrist, men Ecco satt fint på ham. De kostet litt, men de var lette og virket veldig gode.

Gammel 16-04-10, 18:44   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Takk for alle svar! Ecco eller Superfit har jeg tro på ja. Han har ganske små føtter ennå, men har heller ikke begynt å gå. Men noe må han jo ha på bena ute nå, han sitter en del i sandkassa, reiser seg og går rundt møbler osv. Jeg ser for meg at han bør ha noe ok på foten selv om han ikke har sluppet seg ennå. Men hvor små størrelser kommer disse skoene i egentlig? Vi har ikke mindre enn str. 21 i sko (og 20 i bunadsko ), og det er altfor stort. Tipper, som sagt over, at han er rundt 18, maks 19.

Gammel 16-04-10, 19:29   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var kjempefornøyde med Ecco. Deres "nybegynnersko" passet så godt til poden at vi hadde dem i alle størrelser, omtrent. De går helt opp til 26.

Gammel 16-04-10, 20:32   #10
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Takk for alle svar! Ecco eller Superfit har jeg tro på ja. Han har ganske små føtter ennå, men har heller ikke begynt å gå. Men noe må han jo ha på bena ute nå, han sitter en del i sandkassa, reiser seg og går rundt møbler osv. Jeg ser for meg at han bør ha noe ok på foten selv om han ikke har sluppet seg ennå. Men hvor små størrelser kommer disse skoene i egentlig? Vi har ikke mindre enn str. 21 i sko (og 20 i bunadsko ), og det er altfor stort. Tipper, som sagt over, at han er rundt 18, maks 19.

De skoene vi kjøpte var i str 18 i hvert fall, og jeg så at flere av de andre også var det. Så det er nok ganske greit å få tak i sko i den størrelsen.

Gammel 16-04-10, 21:49   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

De skoene vi kjøpte var i str 18 i hvert fall, og jeg så at flere av de andre også var det. Så det er nok ganske greit å få tak i sko i den størrelsen.

OK, så flott. Da skal jeg ut og titte etter det. Vi har noen gummistøvler til ham, som funker greit når han bare sitter i sandkassa. Men ellers er det jo håpløst for ham å "gå" rundt i stive støvler, stakkars liten.

Målte du forresten foten hans på forhånd eller var han med og prøvde? Litt usikker på hvordan jeg skal få til å gjøre begge deler egentlig.

Gammel 16-04-10, 21:51   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Reima sokker er jo det beste alternativet da. Vanntett og gir han god mulighet til å styrke musklaturen i føttene. Og du sparer et par sko.

Gammel 16-04-10, 22:00   #13
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Reima sokker er jo det beste alternativet da. Vanntett og gir han god mulighet til å styrke musklaturen i føttene. Og du sparer et par sko.

Hvordan er de? Jeg trodde de trengte en del støtte? Vi har nemlig noen "sokker", men de er jo helt myke.

Gammel 16-04-10, 22:02   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Helt myke sokker. De trenger ikke støtte nei. Mye bedre at de går uten støtte og bygger opp musklene i beina.

Gammel 16-04-10, 22:03   #15
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Helt myke sokker. De trenger ikke støtte nei. Mye bedre at de går uten støtte og bygger opp musklene i beina.

Å ja.. Jeg har hørt at Eccosko osv. er så fine fordi de har høy hælkappe osv. og gir god støtte. Men hvis det er så, og jeg tror jo på deg altså (), så trenger vi jo ikke sko ennå.

Gammel 16-04-10, 22:06   #16
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Kanskje Stonz Booties kan være noe? Snuppa her har foreløpig Reima-booties, men Stonz har litt mer "såle", og jeg tror de også har antiskli under.

Gammel 16-04-10, 22:08   #17
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Kanskje Stonz Booties kan være noe? Snuppa her har foreløpig Reima-booties, men Stonz har litt mer "såle", og jeg tror de også har antiskli under.

Det er Stonz vi har, faktisk. Jeg bare trodde at når han nå har begynt å gå langs "ting", så trenger han noe med mer støtte. Men vi er veldig fornøyde med Stonzene altså.

Gammel 16-04-10, 22:10   #18
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Før sa de at de skulle ha sko på med en gang de begynte å reise seg. sko inne og sko ute. Dette har de gått bort fra. Bruk Stonz med god samvittighet. Jeg brukte det til han gikk og. Støvler fikk han ikke før han var 2år.

Gammel 16-04-10, 22:12   #19
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Før sa de at de skulle ha sko på med en gang de begynte å reise seg. sko inne og sko ute. Dette har de gått bort fra. Bruk Stonz med god samvittighet. Jeg brukte det til han gikk og. Støvler fikk han ikke før han var 2år.

Takk for at du oppdaterer meg! Dette ante jeg virkelig ikke. Da kjører vi på med Stonz en stund til.

Gammel 16-04-10, 22:27   #20
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bruker Stonz ute. Hun har begynt å ta noen skritt alene, så har et par fra Ecco kjøpt på salg i vinter, som hun kan bruke når hun blir stødigere. Kjøpte str 19, og de var litt store sist de ble prøvd på. Hadde egentlig tenkt å vente med innkjøp til hun hadde begynt å gå for å være sikker på størrelse, men disse var under halv pris så jeg klarte ikke å la være

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.