Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kan dere anbefale en slitesterk og vanntett overtrekksbukse til 7-åring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-10, 23:47   #1
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Kan dere anbefale en slitesterk og vanntett overtrekksbukse til 7-åring?

Må ha en overtrekksbukse og kanskje jakke også til snart 7 åringen vår. De har uteskole 1 dag i uka og der er det veldig greit å ha en god overtrekksbukse i stedet for regnbukse. Han sliter fort hull i knærne på klær og blir ofte våt. Er ikke sånn kjempefan av gummiregnklær.
Kan dere anbefale en god bukse? Hadde også vært ok med en rimelig en, men man får vel ofte det en betaler for...

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 23:50   #2
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere anbefale en slitesterk og vanntett overtrekksbukse til 7 åring?

Vet du, den buksa som har holdt lengst her i huset, er ei Abeko-bukse kjøpt på Rema 1000. Allværsbukse-type. Aner ikke om den fortsatt finnes. Storesøster brukte den 2-3 sesonger, og nå har mellombror overtatt den. Han brukte den i høst, og har tatt den i bruk igjen nå, og det er enn så lenge den eneste utebuksa han ikke har klart å lage hull på.

(Jeg har forresten den samme i voksenstørrelse selv, og bruker den på fjerde året.)

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 23:53   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg er utrolig glad i Bergans buksa mi. Men hvor slitesterk den er vet jeg ikke.

De ligger vel mellom 500 og 1000kr for barnestørrelser.
Skogstad skal være veldig slitesterk har jeg lest her inne.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 00:40   #4
Left
Passiv

Standard

Storebror har en fra Polarn jeg er superfornøyd med. Den er lett foret, og er tett som bare det. Han er ikke akkurat den som sitter på trappa og ser på, så den tåler en trøkk tror jeg.
Han har Helly Tec også, men den er helt tynn. Men funker helt klart, tett og fin den også.

Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 00:57   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere anbefale en slitesterk og vanntett overtrekksbukse til 7-åring?

Vi bruker en fra Polarn og Pyret. Den har ikke en skramme, selv etter et års ganske intens bruk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 01:56   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Turbo fikk en bukse fra Exit nå og den er super.
koster 439 og er vannttet. går til 140 (turbo har størrelse 140 og den blir ikke for liten med det første
er seler på som man kan ta av.
og strikk under foten som man kan ta av
og strikk nede i buksen.

Gammel 17-04-10, 12:08   #7
M&S
Erfaren

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vi bruker en fra Polarn og Pyret. Den har ikke en skramme, selv etter et års ganske intens bruk.

Kunne tenke meg dette settet men vi har ikke Polarn O pyret her

Gammel 17-04-10, 12:17   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest fornøyd med de fra Helly Hansen. Helly tec kjøpt på Obs. Vi prøvde P.O.P. men den er jo aaaaaltfor vid til mine spikergutter. Ikke sjangse å holde oppe i livet.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 12:49   #9
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Denne vi har også - den anbefales virkelig.

Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 16:29   #10
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Min sønn på snart 8 år har en bukse fra Bergans og en bukse fra Helly Hansen, kjøpt Coop Obs.
Gode bukser begge to.
To forskjellige prisklasser, og ikke testet noen av dem i kjempe våt vær enda. Men de er brukt ute masse nå i disse dager og sitter iallfall fint på. Og man sparer litt på vanlige bukser og det holder dem tørre. Det er jo fuktig i bakken ol.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 16:43   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Kan alltids handle for deg om du ønsker Har Pop på senteret like ved her jeg bor . Send en PM om det skulle være aktuelt da...

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 17:19   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Hvilken størrelse bruker han?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 18:43   #13
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har denne fra Helly Hansen, tror jeg. Veldig fornøyd. Den er vanntett og ikke sånn gummiaktig og tett.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 18:59   #14
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg er utrolig glad i Bergans buksa mi. Men hvor slitesterk den er vet jeg ikke.

De ligger vel mellom 500 og 1000kr for barnestørrelser.
Skogstad skal være veldig slitesterk har jeg lest her inne.

Guttungen slet flere hull i Bergansbuksa si så jeg synes ikke den er så veldig slitesterk.

Gammel 17-04-10, 19:05   #15
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Vet du, den buksa som har holdt lengst her i huset, er ei Abeko-bukse kjøpt på Rema 1000. Allværsbukse-type. Aner ikke om den fortsatt finnes. Storesøster brukte den 2-3 sesonger, og nå har mellombror overtatt den. Han brukte den i høst, og har tatt den i bruk igjen nå, og det er enn så lenge den eneste utebuksa han ikke har klart å lage hull på.

(Jeg har forresten den samme i voksenstørrelse selv, og bruker den på fjerde året.)

Vi har også veldig god erfaring med denne. Kjøpte likevel HH-bukse til Knerten, siden det er fint med strikk under støvlene til 2-åringer.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 19:50   #16
M&S
Erfaren

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Kan alltids handle for deg om du ønsker Har Pop på senteret like ved her jeg bor . Send en PM om det skulle være aktuelt da...

OI så snillt av deg!!! Jeg skal sjekke opp bittelitt først jeg og så sender jeg PM

Gammel 17-04-10, 19:50   #17
M&S
Erfaren

Standard

Opprinnelig lagt inn av joika, her.

hvilken størrelse bruker han?

140

Gammel 17-04-10, 19:51   #18
M&S
Erfaren

Standard

Ser det er veldig mange som har HH og mange med blandet erfaring. Den er jo ganske rimelig da iallefall.
hva koster PoP sin?

Gammel 17-04-10, 20:37   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg betalte ca 600 for pop sin til mine? Jeg er fornøyd med den. Men jeg har også vært godt fornøyd med skogstad sine til 399, selv om jeg synes pop virker hakket bedre.

Grunnen til at folk er veldig blandet i forhold til HH kan være at HH har mange forskjellige modeller. De har noen billigbukser og noen dyrere og bedre, og kvalitetsforskjellen innad i merket er ikke uvesentlig.

Gammel 17-04-10, 22:29   #20
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Mine hadde sist Skogstad som ble totalt utslitt; i stoff i sømmer, revnet osv.
Har nå Reflex. Foreløpig bedre erfaring.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.