Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har turen din gått i (v)asken?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-10, 17:48   #101
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har turen din gått i (v)asken?

Jeg håper virkelig at dette er over før vi skal til Kina om 2 uker.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 17:56   #102
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Vi skal til Venezia om 4 dagerOg jeg som gledet meg sånn...Nå ser det bare mørkt ut.

Gammel 16-04-10, 17:59   #103
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er ikke berørt. Mamma og pappa er på Kypros og skal etter planen hjem på mandag, får se hvordan det går. Det er jo noen dager frem i tid.

Har full medfølelse til de som må avlyse turer de har gledet seg lenge på.

Gammel 16-04-10, 18:07   #104
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Vi skulle etter planen reise hjem i natt men det ser dårlig ut.Vi er i Shanghai.
Ikke det verste stedet i være noen dager ekstra ,men vi får overhode ingen info fra flyselskapet, så det er vanskelig å føle seg fri til å finne på morsomme ting.

Håper det ikke blir langvarig siden barna er hjemme med moren min.

På torsdag skal jeg reise til Krakow på venninnetur.
Har gledet meg veldig så håper vi får reist,har mye vin og shampagne vi skulle ha drukket på den turen

Gammel 16-04-10, 23:21   #105
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Ingen tur i vasken, heldigvis!

Melding fra Island:
Leggja 30 milliærðir Euro í Sýppelkassin Íslenska ámbasaðins i nótt og vi skrúr af vulkánin! Ekki ringja pólísín!

Gammel 17-04-10, 01:00   #106
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Pappan til Poden har akkurat satt seg på buss fra Tromsø og ankommer Oslo en gang på ettermiddagen i morgen. Glad det ikke er meg!

Han ringte for en stund siden - hjemme etter 27 timer på buss...

Gammel 17-04-10, 01:17   #107
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Åhh, ble litt beroliget av å lese dette på Ving sine sider om en reise:
Flygningen er kansellert da vi ikke ser noen muligheter til å få denne
flygningen gjennomført. Det vil automatisk bli gitt full refusjon til
kunder. Kontakt gjerne Ving på telefon 088 88 for å bestille ny reise.

Leste nemlig om Europeiske at de ikke utbetalte noen erstatning da dette ikke er
en natur katastrofe ble litt redd for at hvis det skulle være like ille i juni at vi
hadde både mistet ferietur og penger.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 01:41   #108
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvis man kan da? Jeg synes "askestøvklump i rotororer og motorer" høres skummelt ut.

Selvsagt høres det skummelt ut. Nettopp derfor tar man ALLE og mange forhåndsregler. Kanskje overdrevent mange, men tør man ta sjansen på det motsatte med BA-hendelsen under sammenlignbare forhold i minnet?
Problemet er vel bare at de ikke kan måle pr. i dag hvor dette støvet er verst (på hvilken høyde osv) og dermed settes alle fly på bakken, selv om mange av de sikkert strengt tatt kunne fløyet helt trygt og støvfritt.
Jeg er i grunnen glad for at myndighetene sier stopp så lenge man ikke vet med sikkerhet.

Håper at vinden snur snart...

Gammel 17-04-10, 01:52   #109
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Håper at vinden snur snart...

Jepp, bare det ikke begynner å blåse i min retning (men det er vel ikke det normale). Vind mot nordlige Sibir høres bra ut, syns jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 09:10   #110
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Selvsagt høres det skummelt ut. Nettopp derfor tar man ALLE og mange forhåndsregler. Kanskje overdrevent mange, men tør man ta sjansen på det motsatte med BA-hendelsen under sammenlignbare forhold i minnet?

Men fløy ikke det flyet omtrent rett over vulkanen?

Vi skulle hatt innflydd besøk denne helga, og venter besøk igjen om en drøy ukes tid.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 09:39   #111
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ulvefar og jeg skulle ha første kjærestehelg på to år denne helga - i London. Jeg dro over på onsdag for å besøke Heilo og familien først, så her sitter jeg, og i Nittedal sitter Ulvefar. Jeg har i teorien flybillett hjem i morgen. Ulvefar skulle videre på konferanse her fra mandag til torsdag.

Gammel 17-04-10, 10:27   #112
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkars Acsa. Det var mye verre enn å miste et fødselsdagsselskap.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 10:34   #113
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ying, her.

Jeg håper virkelig at dette er over før vi skal til Kina om 2 uker.

Det håper jeg virkelig. Jeg har en venninne som sitter hjemme og fortviler nå, som skulle vært på hentereise. Jeg har funnet ut, for egen del, at vi kan ta toget til Italia, og fly videre til Asia derfra. Nå blir det ikke noe issue for vår del, ettersom det ligger flere måneder frem, men nattesøvnen min krevde at jeg tenkte ut en backupplan.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 12:34   #114
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Men fløy ikke det flyet omtrent rett over vulkanen?

Jo, det stemmer det.

Gammel 17-04-10, 12:59   #115
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svigers er på Tenerife og skal etter planen hjem i morgen.
Ser jo ikke så lovende ut akkurat.
Min søsters svigerinne med familie skulle 3 uker til Florida.De skulle reist i dag.
Jeg håper vi får reise i juni,da skal vi etter planen til Thailand.Resten av billetten skal betales om 3 uker,så jeg er spent på hvordan situasjonen er da.Har ikke så lyst til å betale 50.000,-på en tur som kanskje ikke blir noe av...

Gammel 17-04-10, 13:41   #116
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Kollegaene mine (jeg klarte ikke å ordne meg så jeg skulle ikke bli med) skulle til Krakow fra torsdag til søndag denne helgen. Kurs og kos.
De endte opp på hotell ved Gardermoen fra torsdag til fredag. Moro. Not.

Gammel 17-04-10, 13:45   #117
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette lovar ikkje godt for resten av månaden i alle fall... For eigen del håpar eg at mai blir betre - då skal eg ut og reise med fly 3 gonger (2 i jobben), og mannen skal til Italia med jobben.

Jo, og i juli skal ungane til Island.... Og så skal vi til Frankrike

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/h...e-3185739.html

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 21:17   #118
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det er kanskje lov til å bekymre seg ørlite for årets sommerferie nå?

http://www.nettavisen.no/reise/article2884993.ece

Men skulle det gå så galt; Har man ikke krav på å få tilbake penger for betalt hotell og/ eller leiebil? Vi har betalt hotell og leiebil i Florida for ca 22000 kr, og det er surt å tenke på at de pengene er tapt hvis turen avlyses.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 21:22   #119
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det går jo an å håpe da Fruktflua Keflavik, Island sin internasjonale flyplass, er ein av dei få opne flyplassane i nordeuropa. Ingen oske der - den driv jo austover mot oss. Det går an å reise til USA derfra med andre ord. Men om Gardermoen er stengt så kjem ein seg jo ikkje til Island da...

Eg trur ein får pengene igjen, dvs. om du har reiseforsikring.

Svigermor i Reykjavik er forøvrig gretten for tida - dei skulle til Spania i dag. Flya kan gjerne lette frå Reykjavik - der er det sol og blå himmel, men dei får jo ikkje landa i London!

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 21:29   #120
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Det går jo an å håpe da Fruktflua Keflavik, Island sin internasjonale flyplass, er ein av dei få opne flyplassane i nordeuropa. Ingen oske der - den driv jo austover mot oss. Det går an å reise til USA derfra med andre ord. Men om Gardermoen er stengt så kjem ein seg jo ikkje til Island da...

Eg trur ein får pengene igjen, dvs. om du har reiseforsikring.

Svigermor i Reykjavik er forøvrig gretten for tida - dei skulle til Spania i dag. Flya kan gjerne lette frå Reykjavik - der er det sol og blå himmel, men dei får jo ikkje landa i London!

Nei, det er jo det som er trasig.

Vi har reiseforsikring så det holder, det er ikke det, men jeg trodde at reiseforsikringen ikke dekket når det gjelder naturkatastrofer?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.