Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

30-årskrisen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 11:56   #41
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30-årskrisen

Trettiårsdagen min begynte tragisk, og endte fantastisk. Jeg var gravid, trøtt, hjemme med sykt barn, mann som hadde vært borte om natten, kvalm og i det hele tatt. Det endte bra, og 30 er da ingen alder.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 13:04   #42
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bare gleder meg, selv om jeg må innrømme at jeg skvatt litt da jeg oppdaget her om dagen at det er neste år.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 13:44   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30 års krisen

Neh. Jeg syns i grunnen det er helt topp å bli eldre, jeg! Jeg jobber i en bransje der "grå hår" er verdsatt, vennene våre er på vår alder og jeg er ute av sjekkemarkedet. Vi har barn nummer tre på vei, har god økonomi og helse og livet er på alle måter supert (om enn slitsomt til tider), og for hvert år blir det bedre.

Da jeg ble 30 var jeg relativt nygift og hadde akkurat begynt å prøve på første barn, og sjenket ikke den overgangen med "30" en tanke.

Gammel 29-01-07, 13:46   #44
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Grudde meg nok mest før jeg ble 30(til å bli 30). Når 30 års dagen kom var det jo igrunn heilt greit. Nå er jeg 33 og det som "plager" meg mest nå er at tiden går så utrolig fort.. Er jo snart 40 jo (ha, ha) og det er jo litt krise da

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:45   #45
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Snart er det 2 år igjen hos meg også! :angst:

Akkurat ja. Jeg opplevde ikke noen 30-års krise, derimot hadde jeg en 28-års krise med angst for å fylle 30....

Da jeg var 28 ønsket jeg fortsatt å være ung, og assosierte meg med dem rundt 25. Da ble det HELT feil og gammelt å fylle 30. Skummelt! Jeg grudde meg som en hund til å fylle 30.

Men da jeg ble 30, hadde måten jeg så på meg selv forandret seg. Da ville jeg gjerne være voksen og moden. Og som 30-åring er man fortsatt av de yngste voksene, så da var det null problem og bare fint å bli 30!

Ellers ble 40 passert uten at jeg reflekterte noe større over det.... (kanskje fordi jeg var travelt opptatt med å tilpasse meg i rollen som småbarnsmor).

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 16:04   #46
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg hadde blitt mamma fem dager i forkant, og var mer opptatt av ammeinnlegg og søvn enn av at jeg ble 30. Syns det var "verre" å bli 26 år, jeg. Da var jeg nærmere 30 enn 20.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:01   #47
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker ikke 30-årsdagen min en gang så det var neppe krisestemning på berget.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:28   #48
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lyst til å bli 30, jeg. Helst i går, eller i fjor hvis det er mulig.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:39   #49
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har ikke jeg passert 30 ennå, men jeg ser ikke noe mørkt på det. Jeg ser ikke noe mørkt på å bli 40, 70 eller 90 heller.

Jeg merker med meg selv at jeg blir mer sikker på både meg selv og på andre etterhvert, og folk hører på meg på en annen måte enn da jeg var 20.

Jeg liker å fylle år.

Gammel 29-01-07, 18:03   #50
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg merker med meg selv at jeg blir mer sikker på både meg selv og på andre etterhvert, og folk hører på meg på en annen måte enn da jeg var 20.

Men nå har jeg den fordelen at jeg ser 30 ut.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 18:18   #51
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på vei inn i mitt livs største krise fordi jeg fyller 30 om et par måneder. Det er jo fint å lese at alle syns det er så fantastisk flott å bli gamle, jeg syns nemlig det er helt forferdelig og skulle gjerne satt livet i revers noen år.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 23:30   #52
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Blush er litt kul
Standard

Som første i "gjengen" av jentene til å bli 30 (og alle andre tall) så var det litt kjipt, men jeg hadde en utrolig morsom fest (anbefaler å ha stor feiring) og dagen ble bare helt knall. Ingen krisefølelser, eller panikk, men heller ingen jubel.
Derimot hadde jeg en pre-40-årskrise i fjor når jeg ble 36 og innså at jeg nå var nærmere 40 mens enkelte tilkomne medlemmer i vennekretsen knapt har blitt 30. Tilsvarende med det fysiske forfallet - rynker, grå hår, slapp hud sto (står?) for meg som svært tydelig og markerende i motsetning til mine venninner. Selvsagt mest i mitt lille, selvsentrerte hode. Nå nærmer jeg meg 37, og det hele har roet seg, og den dagen jeg blir 40 tror jeg at jeg vil riste på hodet av meg selv om min selvskapte panikk (og konstatere at huden har blitt enda slappere, håret utsatt for enda mer farge og skapet fylt av nye vidunderkremer, men med en større indre ro likevel).

De værste følelsene tror jeg river og sliter når man har det foran seg, og når det vel er overstått så innser man at årene man teller og øker i antall er å verdsette.

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 23:50   #53
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

30 merket jeg knapt.

Om to og et halvt år blir jeg 40. DEN blir verre kjenner jeg. *gammal*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 23:56   #54
tutta
Passiv

Standard

Skjønner ikke hva du mener???

***tutta på tyvetolv***

Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 08:46   #55
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Livet har generelt blitt bedre og bedre for hvert år. Hvis det fortsetter slik så må jo det å fylle 50 bli det beste som har skjedd meg! Jeg har ingen problemer med å fylle 30. Og egentlig gleder jeg meg til å fylle 40. Tenk så fint å være ferdig med småbarnstiden, ha god økonomi med tid til å reise masse og sove lenge i helgene samtidig som man er så ung at man har masse energi og livslyst.

Det er også viktig å huske at tredve er det nye tyve. Og førti er det nye tjuefem.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:27   #56
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

*Noterer rådene her*

-Ha stor fest!
-Hjernvaske meg selv til å tro at jeg er forsatt 20 år når jeg blir 30!

Gammel 31-01-07, 21:22   #57
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Medlem siden: Dec 2006
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Jeg hadde 30 års krise. Ikke en voldsom en, men dog... Synes liksom noe skjedde med huden, rynkene kom plutselig for å bli...syntes det var trist å forlate 20-årene, eller mer rart kanskje. Ble veldig opptatt av utseende på en måte, veldig bevisst på å kle meg bedre og se bedre ut, bevisst på kroppen og holde meg slank og sånn. Holde stilen liksom...og det har jeg fortsatt med.

Gammel 31-01-07, 22:11   #58
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er jo å bli 35 som er bøygen, fordi da er man plutselig nærmere 50 enn 20 .

Ben "repeat after me" Murphy

Takk skal du ha for at du minnet meg på det! Kun dager igjen

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 09:29   #59
løvemor
Tilbake

løvemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
løvemor er litt kul
Standard

Fyller 30 i år og skal feire det stort. Jeg er utrolig fornøyd med å være den jeg er, akkurat der hvor jeg er nå i livet. For meg kjennes det å være her hvor jeg er nå - straks 30, 2 barnsmor, yrkesaktiv - som å ha landet. Jeg er trygg og glad i meg selv, fornøyd med det jeg har oppnådd så langt i livet, glad for at jeg har lenge igjen, forferdelig takknemlig for alt jeg har og ikke minst for at jeg har så mange fantastiske mennesker rundt meg. De 30 skal feires ja!!

løvemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 09:59   #60
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen krise å bli 30 - alternativet til å bli eldre er så mye verre...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.