Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Tar du av hinnen på eggeplommen når du steker?
Selvfølgelig. :anatole: 28 19,05%
Går det an? 92 62,59%
Nei! Det er den som passer på alle vitaminene, nemlig. 11 7,48%
Dustepoll! Hvorfor er det aldri noen helt enkle ja/nei-alternativ? Hm? 16 10,88%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-10, 23:35   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Jeg steker egget på begge sider så da trenger den ikke å fjernes. Er jeg i det rette humøret, maltrakterer jeg plommen slik at det hinnegreiene renner ut i panna og stivner.

Gammel 18-04-10, 23:36   #82
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ER det dere har røyka i kveld?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 23:46   #83
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Que?

Gammel 18-04-10, 23:47   #84
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Hva ER det dere har røyka i kveld?

:dulter:

Dette er en verden jeg ikke skal inn i.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 23:47   #85
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Har aldri tenkt på det som "hinne", men drar alltid stekespaden over plommen for å skrape av den gugga som ligger over den, dersom jeg skal steke egget bare på en side. Liker ikke flytende hvite, så det er et must.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 23:48   #86
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Fra dette øyeblikk får man porsjerte egg hos oss.

Eller kanskje det blir noe annet med høner man har i hagen?

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 23:56   #87
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja, den blanke saken er ekkel.
Jeg liker ikke egg stekt på begge sider, så den tar jeg vekk.
Det er lett.

Til og med min datter på 23 tar den vekk.

Gammel 19-04-10, 00:08   #88
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ja, enten skraper jeg den av eller så legger jeg et lokk over stekepannen slik at den blir hvit og er enkel å pelle av etterpå. Den hinna er ekkel.

Gammel 19-04-10, 00:17   #89
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis dere steker egget på en side og lar plommen være rennende så kan dere skrape bort gjennomsiktig snørr oppå plommen, det er det aC mener med hinne.

Det snørret spiser jeg. Men når jeg skiller egg tar jeg alltid vekk den hvite strengen. Den er ekkel.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dere snakker om streng, hinne og snørr. Er det EGG dere snakker om?

Gammel 19-04-10, 00:23   #90
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ikke speilegg, men hvis jeg er i pirkemodus så fjerner jeg navlestrengen. Jeg kommer i samme pirkemodus når jeg har spist for mange reker - da sitter jeg og piller vekk tarmen på rekene før jeg spiser dem. :jadda:

Gammel 19-04-10, 00:27   #91
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hinner? Strenger? Snørr? Skrullinger, hele gjengen. Dere har rottet dere sammen for å få meg til å tro på dette tullet fordi jeg er svakt bakfull, og dermed sårbar og lettlurt, ja? Ja? :desperat optimist:

Gammel 19-04-10, 00:28   #92
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er den første tråden jeg faktisk er fristet til å vise til sjærsten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 00:31   #93
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg spiser ikke speilegg, men hvis jeg er i pirkemodus så fjerner jeg navlestrengen. Jeg kommer i samme pirkemodus når jeg har spist for mange reker - da sitter jeg og piller vekk tarmen på rekene før jeg spiser dem. :jadda:

Jeg pirker alltid vekk tarmen på rekene, er ikke det normalt da?

Gammel 19-04-10, 00:33   #94
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Navlestrengen?? Må jeg slutte å spise egg nå?

Gammel 19-04-10, 00:39   #95
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Navlestrengen?? Må jeg slutte å spise egg nå?

Tja, det spørs. Vet du egentlig hva egg er? Vil du vite det?

Gammel 19-04-10, 00:39   #96
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hysj. Jeg har jo akkurat lært meg å steke de små krabatene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 00:40   #97
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tja, det spørs. Vet du egentlig hva egg er? Vil du vite det?

Hysj. Eller ... Kan egg bli til kyllinger om ikke høna har hatt seg med en hane? Er jeg vranglært nå? *panikk*

Gammel 19-04-10, 00:41   #98
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Egg? Er ikke det sånn som høna legger for at vi skal kunne få frokost?

Jeg for min del liker egget best stekt på den ene siden med hinne og navlelo intakt. Eller no sånt.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 00:46   #99
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hysj. Eller ... Kan egg bli til kyllinger om ikke høna har hatt seg med en hane? Er jeg vranglært nå? *panikk*

Nope.

Men det går fint an å spise befruktede egg hvis man bare gjør det raskt.

I enkelte land er til og med befruktede egg som har blitt til....litt, en delikatesse. Regnes som rene energibomben.

Jeg tror jeg står over, og synes jeg er flink som i det hele tatt takler navlestrengen uten å rynke på nesen.

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 00:52   #100
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, jeg så det i et matprogram en gang, Elastica. Tror det var på Fillipinene, de spiste andefostre som fremdeles var inne i eggene sine. De kokte dem og tok av lokket, og fosteret stakk ut. Det var visst kjeeempegodt. Huff altså. Men jeg har ikke lagt merke til noen navlestreng i egget? Hvordan ser den ut? Faens tråd altså!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.