Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Tar du av hinnen på eggeplommen når du steker?
Selvfølgelig. :anatole: 28 19,05%
Går det an? 92 62,59%
Nei! Det er den som passer på alle vitaminene, nemlig. 11 7,48%
Dustepoll! Hvorfor er det aldri noen helt enkle ja/nei-alternativ? Hm? 16 10,88%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-10, 10:24   #121
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Man ser hinnen når man skal skille egg også, det er det som er litt treigere til å renne av enn resten av hviten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 10:30   #122
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Navlestreng!

Sitat:

In animal eggs, the chalaza is composed of one or two spiral bands of tissue that suspend the yolk in the center of the white. It acts similar to an umbilical cord in mammals; the growing embryo receives its nutrients from the yolk. The purpose of the chalaza is to hold the yolk in place.

Wikipedia, men de er sikkert kvalitetskontrollert.

Gammel 19-04-10, 10:33   #123
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg skal holde meg unna denne tråden fremover. Men så var det det å faktisk la være å gå inn og lese i den, det vet jeg ikke om jeg klarer, er for nysgjerrig.

Vi spiser jo 40-50 egg i uka her i huset!

Gammel 19-04-10, 10:34   #124
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi spiser jo 40-50 egg i uka her i huset!

Det er jo nesten 1 meter navlestreng. Jaja, proteiner er proteiner.

Gammel 19-04-10, 10:35   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 19-04-10, 10:37   #126
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iset, hjelper det om vi kaller eggene for hønas eggløsning?

Gammel 19-04-10, 10:37   #127
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg ler så jeg griner her jeg sitter.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 10:46   #128
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snørr er godt.

Gammel 19-04-10, 10:48   #129
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Iset, hjelper det om vi kaller eggene for hønas eggløsning?

Ja, det hjelper veldig på, gleder meg til lunsj.

Gammel 19-04-10, 10:54   #130
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Det er dødsekkelt. Det er for øvrig lettere å snu egget kjapt og steke det to sekunder på oversiden enn å fjerne gugga.

Ja, eller bare legge lokk på i noen sekunder. Mindre styr.

Gammel 19-04-10, 11:57   #131
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er ingen som har spurt om hva jeg mente med :anatole:, faktisk. :imponert:

But of course, vi kommer da fra møblerte hjem.

Jeg bruker stekespaden og skyver hinnen forsiktig til siden, da stivner den sammen med eggehviten.

Gammel 19-04-10, 12:06   #132
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Hoho, jeg spiser hjemmlaget reker i majones i dette øyeblikk.

Fjernet jeg tarmen på rekene? Nei, det er for pyser.
Var egget befruktet? Er ikke sikker, men det var uansett så ferskt at jeg ikke kunne se spor av "noe". Navlestrengen fulgte seff med i majonesen.

Smakte det godt? Oh, yeah!

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 12:15   #133
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Elastica er en skikkelig tøffing

Jeg steker på begge sider, men såpass kjapt at plomma fortsatt er delvis rennende. Driter i hva det kalles og hva noen her inne mener det ser ut som, har uansett teflonhukommelse og har glemt alle ekkelheter innen neste gang jeg steker egg - eller lager majones

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 12:21   #134
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Elastica er en skikkelig tøffing

Jeg steker på begge sider, men såpass kjapt at plomma fortsatt er delvis rennende. Driter i hva det kalles og hva noen her inne mener det ser ut som, har uansett teflonhukommelse og har glemt alle ekkelheter innen neste gang jeg steker egg - eller lager majones

Nei, jeg er bare plutselig veldig, veldig opplyst.

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 12:21   #135
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Siden vi er inne på ekle ting i egg, hva er den røde, harde, lille klumpen som av og til er oppi der? Begynnelsen på et nebb?

Gammel 19-04-10, 12:25   #136
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden vi er inne på ekle ting i egg, hva er den røde, harde, lille klumpen som av og til er oppi der? Begynnelsen på et nebb?

Det kan jeg ikke tenke meg, både fordi eggene neppe er befruktet, og fordi nebbet neppe er det første som oppstår i fosterutviklingen - hadde utviklingen kommet så langt som til et nebb, ville man vel sett et helt kyllingfoster. Men det hender jo at det er litt blod i egg, kan det tenkes å være det?

Gammel 19-04-10, 12:27   #137
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, ikke bare blodflekker, av og til er det en hard klump også.

Gammel 19-04-10, 12:30   #138
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Størknet blod?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 12:31   #139
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg har aldri sett eller merket noen hard klump i eggene heldigvis. Litt blod har det vært en sjelden gang.

Nå spiser jeg speilegg, pleier å ha det til frokost eller lunsj, og jeg stod over pannen og skikkelig studerte alle delene av egget. Fant navlestrengen ja, den ligger her på tallerkenen et eller annet sted men den er stekt inn i alt det andre.

Gammel 19-04-10, 12:57   #140
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har aldri sett eller merket noen hard klump i eggene heldigvis. Litt blod har det vært en sjelden gang.

Nå spiser jeg speilegg, pleier å ha det til frokost eller lunsj, og jeg stod over pannen og skikkelig studerte alle delene av egget. Fant navlestrengen ja, den ligger her på tallerkenen et eller annet sted men den er stekt inn i alt det andre.

Navlestrengen i egget er det ekleste jeg vet om, og den fjerner jeg alltid. :blæ:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.