Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jeg har kjøpt Combicamp!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-09, 22:22   #21
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kjøpt Combicamp!

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Det er litt mer jobb med en campingvogn enn en combicamp da. Forsikring, sertifikat, dyrere på ferger osv.

Litt dyrere blir det ja, men du må vel forsikre tilhengeren også eller? Men combicamp er litt mere styr og sette opp og ned og pakke ut og inn av. Men sikkert kjekt i forhold til telt.

Sertifikat for å kunne kjøre campingvogn koster kr 4500,- hvis en ikke har BE fra før, forsikring på campingvogn koster ca. kr 1000,- i året og årsavgift er kr 1000,-. På ferjer er det ikke så mye dyrere med campingvogn så lenge en bestiller i god tid. Vi betaler kun kr 2200,- tur/retur med bil, 5 personer og campingvogn med båt til Danmark i sommer, og jeg tror det er få med bare personbil som betaler så mye mindre for å si det sånn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 16:45   #22
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har jeg sendt ungene avgårde sammen med pappaen i combicampen. De skal til Sommarland i Bø. De skulle egentlig ligge i telt men pappaen er ganske handy så det er fint å låne combicampen til han. Han fikser hvis noe ikke virker!

Gammel 19-04-10, 00:51   #23
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Drar opp igjen denne jeg.

Vi vurderer å kjøpe en Camp-let til sommeren som ett kompromiss mellom meg (som vil ha campingvogn) og mannen (som vil leie hytte). Hva bør vi se etter, noe vi bør styre unna? Vil gjerne ha en relativt ny for de ser så fine og praktiske ut Noe ekstrautstyr vi bør ha med og hva trenger vi ikke?

Gammel 19-04-10, 08:47   #24
Sola

Sola sin avatar

Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi solgte vår gamle Combicamp til pappaen til ungene, tok feriepengene og dro til Danmark og kjøpte en Camp-let i stedenfor. Jeg synes Camp-let'ene er bedre på mange måter: Kjøkkendelen kan brukes uten at man trenger å slå opp hele vognen, tilhengeren er mindre og lettere, og den er lettere å slå opp synes jeg. Vi kjøpte Camp-let Concorde, tror det er den nest rimeligste modellen. Vi kan utvide den med ekstra sovekupè og solseil. Jeg ville nok kjøpt Concorde eller Royal hvis jeg var deg, det er flere muligheter med de modellene enn med Apollo.

Sykkelstativ til å ha oppå hengeren er sikkert praktisk, det ønsker jeg meg. Teppe til å ha "på gulvet" inni teltet er en veldig fordel. Det luner utrolig godt, og slipper sand gjennom.

Gammel 19-04-10, 09:27   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte camplet for tre år siden og elsker den! Vi har hittil kjørt nesten 700 mil med den, så vi har bred erfaring. Kos dere!

Gammel 19-04-10, 16:55   #26
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Vi solgte vår gamle Combicamp til pappaen til ungene, tok feriepengene og dro til Danmark og kjøpte en Camp-let i stedenfor. Jeg synes Camp-let'ene er bedre på mange måter: Kjøkkendelen kan brukes uten at man trenger å slå opp hele vognen, tilhengeren er mindre og lettere, og den er lettere å slå opp synes jeg. Vi kjøpte Camp-let Concorde, tror det er den nest rimeligste modellen. Vi kan utvide den med ekstra sovekupè og solseil. Jeg ville nok kjøpt Concorde eller Royal hvis jeg var deg, det er flere muligheter med de modellene enn med Apollo.

Sykkelstativ til å ha oppå hengeren er sikkert praktisk, det ønsker jeg meg. Teppe til å ha "på gulvet" inni teltet er en veldig fordel. Det luner utrolig godt, og slipper sand gjennom.

Hvor mye betalte du for en Concorde i Danmark mot Norge? Måtte du betale noe for å få norske skilter på den?

Gammel 19-04-10, 17:04   #27
Sola

Sola sin avatar

Standard

Jeg betalte 22000 DK for den, 2003 mod. Jeg har ennå ikke fortollet den så den står med danske skilter ennå. Skal gjøre det denne mnd. Jeg må betale moms på kjøpesummen, pluss 600 for skiltene tror jeg det var.

Gammel 21-04-10, 11:15   #28
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betalte 37 000 for en 2007-modell samme år, i Norge. Den var brukt to ganger når vi kjøpte den.

Gammel 21-04-10, 11:54   #29
Sola

Sola sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi betalte 37 000 for en 2007-modell samme år, i Norge. Den var brukt to ganger når vi kjøpte den.

Åh, det var veldig god pris.

Gammel 21-04-10, 11:56   #30
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Ja, vi var heldige. Den hadde ligget ute på finn.no i tre minutter da vi dumpet over den. Etterpå hadde de fått over tjue telefoner, så de kunne fått mye mer.

Gammel 21-04-10, 12:17   #31
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Jeg tråler Finn.no nå Nå bor ikke vi på sentrale østland heller så må prøve å finne noe som ikke er altfor langt unna. Håper vi finner noe om ikke så altfor lenge.

Gammel 21-04-10, 12:18   #32
Sola

Sola sin avatar

Standard

Ja det kan jeg tenke meg! Det er uansett en fantastisk oppfinnelse, lettvint og komfortabelt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.