Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er dette muskuløst?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-10, 12:03   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette muskuløst?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er litt rart det der, for alle vet jo at de fleste ikke kan noe for at de er tynne, men mange forstår ikke at overvektige ofte ikke har valgt det heller. Da er man lat og "karaktersvak" som ikke kan styre seg for å spise altfor mye drittmat osv.

Jeg tror ingen her synes det er greit å snakke stygt om overvektige fordi det liksom er "selvvalgt" - poenget her, tror jeg, er at det er vanligere å skjønne at det er ufint og uhøflig å si at det er stygt å være tjukk, enn å skjønne at det er ufint og uhøflig å si at det er stygt å være tynn.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Sånn sett så innbiller jeg meg at det kan være litt lettere å være litt for tynn enn litt for tykk? Feil?

Fordi du tror folk tror at overvekt er selvvalgt? Eller misforstod jeg deg nå?

Akkurat det med hva som er verst tror jeg ellers det er veldig vanskelig å si noe om. Jeg tror det kan være vanskelig å være "for tynn" blant annet fordi så mange synes det er fritt frem til å fortelle dem at de burde legge på seg, at det ikke er noe pent, eller til og med at de misunner dem. At det er tidvis kjipt å være overvektig, er liksom mer velkjent, så man får sjelden den typen kommentarer - men man kan naturligvis få andre, like sårende/irriterende kommentarer og blikk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.