Sv: Geografisk ignorante foreldre?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Mener du at "politisk korrekte" drar på ferier barna har det kjipt på?
Det var en tråd om det for ikke så lenge siden her. Mange mente at det ikke var bra nok. At man burde kreve mer for sin egen del i ferien. At det å si "har barna det bra har jeg det bra" ikke var tilstrekkelig, sort of. Husker ikke tråden, men husker jeg tenkte at vi nok en gang la lista for lavt.
Det handler sikkert om personlighet også. Jeg liker aller best fred og ro og å ha fri. Bare i permisjonstida var jeg stort sett hjemme alene hver dag, om jeg ikke skulle noe spes. Elsker fred og ro. Men jeg synes også det er fint at ungene får gjøre ting som de liker. Bade, evt. dra til fornøyelsesparker. Deres opprømthet og glede gjør at jeg har det bra inni meg. Jeg har tunge perioder i ny og ne, og når jeg føler at de har det bra, ja så trenger jeg ikke så mye mer. Men utover det så har jeg ingen krav egentlig. Jeg ville ikke dratt rundt og sett på ting uten barn heller. Å gjøre ingen ting er flott. Å sitte i en stol hjemme hos foreldrene mine mens ungene og de er ute i hagen, og jeg er langt borte i en bok noen timer. Ferie!!!
Nå har vi ikke vært i syden enda da med barn, men feriert i Norge foreløpig. Er så heldig at vi bor et sted med fine badeanlegg og ofte fin sommer. Vi drar ellers ofte nordover en tur, men når minstemor blir eldre så er målet klart for storesøster og lillebror. De skal til syden, for det har de sett bilder fra og reklame på tv.
Sist redigert av Dronningen : 21-04-10 kl 16:26.
|