Sv: Hvor raskt kan man kjøre til sydspissen av Frankrike?
Jeg ville beregnet et døgn pluss litt. Men det er min-stil-kjøremønster-beregning - dog med innlagte røykepauser til husets herre. Også avhenger det en del av tysk veiarbeid. Men om du starter her på morgenen så er du i Tyskland på kvelden/ettermiddagen. Da bør du greie Tyskland i løpet av natta. Så må du stoppe og sove noen timer i løpet av sør i Tyskland eller nord i Sveits syns jeg. Dernest er det full rulle gjennom Sveits, Østerrike, Italia og opp til Nice igjen.
Medmindre du velger å kjøre til høyre ved Baden Baden og Frankrike nedover. Det er vei med bompenger hele veien - hvilket er en gedigen fordel. De lokale bruker den nemlig ikke så den er bilfri hele veien. Og franskmennene er så vennlige å ikke sende fartsbøter til utlendinger. 
Legg merke til Landskapet hvis du kjører Frankrike - det er som å kjøre gjennom Windows XP.
Legg merke til Den siste strekningen fra den italienske grensen og opp til Nice hvis du kjører Italia. Se for deg meg, som har en ekstrem høydeskrekk. To timer med Wipeout Fusion...
|