Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ludvigsen er død

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-10, 08:24   #21
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ludvigsen er død

Barndomshelten min også. Heldigvis ble ungene mine litt melankolske også, så vi har sunget "Grevling i taket" på morgenkvisten.

Gammel 22-04-10, 08:29   #22
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kondolerer til alle som har et forhold til Lorentzen, Knudsen & Ludvigsen. Jeg og ungene synger "Hallo, hallo" hver eneste dag. Jeg skal fortelle dem i dag at Ludvigsen nå er død. Sarah synger alltid "hei på deg Ulriken" istedenfor Ludvigsen.

Gammel 22-04-10, 08:30   #23
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff, ja det er trist. Hørte det i bilen på vei til jobb - rimelig overraskende og uventa.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 08:55   #24
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg lar meg egentlig ikke berøre så mye av at kjendiser går bort, men dette syns jeg var trist.

Gammel 22-04-10, 09:00   #25
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg lar meg egentlig ikke berøre så mye av at kjendiser går bort, men dette syns jeg var trist.

det samme her. Dette var trist

Gammel 22-04-10, 09:47   #26
Atlas
Nybegynner

Atlas sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Atlas har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gustav Lorentzen var mer enn en genial artist. Et fantastisk menneske og eksempel til etterfølgelse. Så trist

Atlas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:50   #27
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Drittår.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:51   #28
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble skikkelig lei meg. Dette var megakjipt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:52   #29
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:54   #30
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Kjempetrist. En av min barndoms store helter er borte.

Husker godt da mamma tok meg med på min første "konsert" i Trondheim med disse karene.

Gammel 22-04-10, 09:55   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fryktelig trist. Det var det siste jeg fikk høre før jeg la meg i går, og det var ikke noe fint å legge seg til en slik nyhet. Jeg er veldig glad for at både vi og Glitterbarnet fikk oppleve dem på konserten på Øya, det var en stor opplevelse.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:57   #32
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Å, dette er så leit. Jeg kan ikke si det til sønnen min i dag, for han har bursdag. Men vi hører på Knutsen og Ludvigsen hver dag jo!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:58   #33
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg synger forresten alltid kjenningsmelodien til Knutsen og Ludvigsen når vi kjører gjennom tuneller. Og så gjelder det å bli ferdig før man er ute, så noen ganger må man synge slutten kjempefort. Pappa gjorde det da vi var barn, og så har jeg bare fortsatt. Jeg tror søsteren min gjør det også. Mannen min tror jeg er gal, men jeg har ikke tenkt å stoppe av den grunn!

Gammel 22-04-10, 10:03   #34
Atlas
Nybegynner

Atlas sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Atlas har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den var fin, Floksa.

Atlas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:05   #35
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 22-04-10, 10:09   #36
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Veldig trist.

Gammel 22-04-10, 10:27   #37
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Hei på deg (og hvil i fred), Ludvigsen!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:30   #38
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde en fin minnestund med sekstenåringene mine i første time i dag, hørte på musikk og sang litt med. Noen av dem hadde tårer i øynene.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:37   #39
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ble lei meg, når jeg leste det i gårkveld. Føles nesten som om en i nær familie er borte.

Gammel 22-04-10, 12:23   #40
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Som mangeårig fan; dette var trist. Jeg hørte ham på P2 sammen med Magne Raundalen for en stund siden; de fortalte om arbeidet de gjorde med traumatiserte barn i norske asylmottak, og om hvordan Lorentzens sang og gitar bidro til at de fikk kontakt med barna til tross for traumer og språkbarrierer. Det var sterkt.

Første gang Jeg så Knutsen & Ludvigsen live var på Trøndelag Teater på midten av 70-tallet. Jeg har sett dem flere gange siden. De leverte alltid. På et releaseparty for en Knutsen & Ludvigsen samleplate på Café 3B på 90-tallet avslørte Lorentzen, for medlemmer i DumDum Boys og andre fans som var der, følgende om opptredene deres på 70-tallet: «Vi spilte ikke for dere. Vi spilte for mødrene deres.» Men vi som bare var med mødrene våre satte altså stor pris på det likevel. Og det husker jeg at junior gjorde også, da han satt på skuldrene mine og sang med på «Grevling i taket» på Øyafestivalen i 2006.

Hvil i fred Gustav Lorentzen.

Ben "tar mikrofonen" Murphy

Sist redigert av Benmurphy : 22-04-10 kl 15:36.
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.