|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Jeg undres (matinntak)Hvis du f.eks skal spise Cottage Cheese fordi du er sulten, hvor mye spiser du da? |
![]() |
![]() |
#2 |
Come what may...
|
![]() Sv: Jeg undres...Hvis jeg er så sulten så spisr jeg aldri CC. For det gir meg ingenting. Jeg spiser 2 egg 1 tomat og kanskje 2 spiseskje rømme hvis jeg er kjempe kjempe sulten. Ingen brødskiver eller knekkebrød. Magen min er stor og god og tarmene er uendelig lang virker det som. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg undres...Vert ikkje magesekken mindre viss ein et mindre?
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg undres...Men to kokte egg og en tomat? Som det eneste i et måltid? Da har man ikke særlig stor mage |
![]() |
![]() |
#6 |
frakoblet
|
![]() Sv: Jeg undres...Jeg blir mett av en halv boks CC med banan, kanel og kardemomme. Skal jeg spise bare egg må jeg minst ha 4 for å bli like mett. To brødskiver må også til for å bli mett. Eller 4 ryvita.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg undres...
Med banan hadde jeg blitt mett også, men bare cc med litt syltetøy på - da må hele boksen til pers. Men da er jeg mett også altså. |
![]() |
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg undres ...Jeg blir mett av to brødskiver eller to knekkebrød. Vanligvis. Hvis jeg nettopp har trent, eller det har gått veldig lenge siden sist måltid, må jeg ha mer mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg undres ...Spiser boksen jeg. Da er jeg mett. For en stund :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Jeg undres ...Spiser en halv boks cc med 1 banan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
![]() Sv: Jeg undres ...Jeg spiser ikke cottage cheese, men kesam. Da spiser jeg gjerne en boks (eller litt mindre) med fruktbiter og litt valnøtter til. Funker fint som et måltid. Hvor mye som holder vil jo også komme an på hvor ofte man spiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Weeeee
|
![]() Sv: Jeg undresEr jeg skikkelig sulten spiser jeg 3-4 skiver med pålegg og smør.
![]() |
#14 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Jeg undresPå linje med Vito. Jeg spiser to knekkebrød eller skiver. Annet blir bare kvalmende.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg undres (matinntak)Jeg blir så kvalm av konsistensen på CC at om jeg skal spise det klarer jeg knapt en halv boks før jeg er stappandes mett. Kesam hadde jeg heller ikke klart mer enn en halv boks, vanlig yoghurt holder i massevis med en liten boks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Jeg undres (matinntak)Jeg liker ikke/spiser aldri CC. Hvis jeg er sulten, blir det vel et par knekkebrød eller et par brødskiver. Noe mer blir for kjedelig å spise - da må jeg komplettere med noe annet. Jeg er ikke så glad i brødmat.
![]() |
![]() |
#17 |
Peppy!
|
![]() Sv: Jeg undres (matinntak)Cottage cheese spiser jeg 1 dl av i slengen, med en teskje jordbærsyltetøy. Men mett og mett - jeg synes det er mer egnet til å døyve sulten en times tid før jeg skal spise et ordentlig måltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
intro
|
![]() Sv: Jeg undres (matinntak)
Det er slik jeg tenker om et vanlig beger yoghurt, hvis det kan sammenliknes.
![]() |
![]() |
#19 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Jeg undres (matinntak)Jeg undres over at det finnes så mange mennesker som jevnlig spiser mengder cottage cheese. YUK!
![]() |
#20 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Jeg undres (matinntak)For min del tenker jeg at det blir litt feil å sammenligne brødskiver med cottage cheese, sånn når det gjelder synlig mengde og metthetsfølelse. Cottage cheese har mer proteiner enn brød, og metter mer. Det samme med kesam. Et normalt måltid for meg (eller det var før jeg sluttet med brød) er to brødskiver. Jeg blir mettere lenger av litt cottage cheese og/eller kesam med litt mandler på enn av to brødskiver.
![]() |
|
|