Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal vi få oss en eller to katter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-10, 12:31   #41
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal vi få oss en eller to katter?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg har ikke råd til rasekatter og vil nok i så fall ta to kattunger fra samme kull.
Hva er billigst da? Sånn sterilisering og andre utgifter? To monser da eller?

To hankatter er nok det billigste med tanke på selve steriliseringen/kastreringen, evt. en av hver kan jo være ok.
Det er ofte pakkeløsniner på chip, vaksine ol. så sjekk ut med litt forskjellige veterinærer i forhold til pris. . Dessuten kan de jo ikke opereres på en god stund ennå om du får små kattunger, så dere kan sette av litt kroner til det over tid.
Når jeg har begge kattene på kontroller slår de av en god del på prisen.

Gammel 23-04-10, 12:59   #42
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi få oss en eller to katter?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg har ikke råd til rasekatter og vil nok i så fall ta to kattunger fra samme kull.
Hva er billigst da? Sånn sterilisering og andre utgifter? To monser da eller?

Som andre her sier, kjører veterinærer ofte kampanjer med tilbud på sterilisering/kastering. Det er iallefall slike kampanjer på senvinteren her jeg bor. Jeg har sterilisert to hunnkatter nå nylig og betalte 1350 kr pr katt. Hanner er noen hundrelapper billigere, men det er ikke veldig stor forskjell her.

Bortsett fra pris i forhold til sterilisering/kastrering, spiller det i grunnen ikke så stor rolle hvilket kjønn du velger. Steriliserte/kastrerte katter er rolige og greie uansett kjønn. Det er iallefall min erfaring. Snakk med veterinæren du skal bruke nokså tidlig og spør hvor fort han/hun kan operere kattene. Hanner som begynner å markere før de blir kastrert, kan fortsette med det etter kastrering også. Og hunnkatter kan godt bli drektige før du oppdager at de har sin første løpetid.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.