Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lær meg om saus

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-10, 17:37   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Lær meg om saus

Her i huset lages bare hvit og brun saus fra grunnen av. Innimellom pastasaus og pizza saus, men da av tomatpure.

Lær meg noen enkle grunnoppskrifter på saus.

Jeg har en sønn som er allergisk mot melk og soya, så kom gjerne med oppskrifter uten rømme/melk også. Han er forsatt så liten at han er fornøyd med litt ketchup om vi har saus han ikke tåler.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:54   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om saus

Redusert juice (eple, appelsin...you name it) i kombinasjon med smør, fløte, fond og urter er nydeleg til kylling, kalkun og svin. Smør og fløte kan erstattast med melkefrie versjonar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:33   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om saus

Jeg koker ofte ut stekepannen og tilsetter juice eller kraft, og smaker til med vin, sherry, cognac og/eller noe krydder som passer til maten.
Jeg liker det bedre enn fløtesauser. En god fond smakt til med det samme er også godt, men jeg er ikke fan av saus lagd av vanlig buljong.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.