|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barneklær, vanskelige størrelser!størrelsene er for det meste helt rare. Jeg bruker fortsatt endel 68-klær på snuppa som snart er 9 måneder, og som ble målt til 73 cm for to uker siden. Dette gjelder for det meste bodyer, mens det meste av bukser er blitt for korte i beina. Bodyene i 74 må brettes opp, og er stort sett temmelig vide.
|
|
|
#22 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barneklær, vanskelige størrelser!Det kommer jo også veldig an på hvordan kroppen er. Begge mine har vært heldige nok til å arve sine foreldres lange rygger og grevlingben, så vi har måttet tidlig opp i str. på body, mens buksene har holdt lenge. Altså det motsatte av Nera.
|
|
|
#23 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barneklær, vanskelige størrelser!I morgen skal jeg teste ut om "bunaden"/festdrakten i 62 fortsatt passer. Den ble innkjøpt av bestemor mens jeg var gravid, og til jul var den temmelig stor, så jeg tror nok det går bra.
|
|
|
#24 |
|
Curlingkone
|
Sv: Barneklær, vanskelige størrelser!
Vet ikke akkurat hvor lang hun er nå. SKal på kontroll den 6.mai. Men hun er over 60cm ja tenker jeg.
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Barneklær, vanskelige størrelser!De størrelsene kan man bare bruke til noe fornuftig om man kjenner merket fra før. Øyemål er mer nøyaktig for å si det sånn. 74 kan passen en tremåneders, og det kan passe en ettåring. Ikke lett å bli klok på nei.
|
|
|
#26 |
|
Tatt på
|
Sv: Barneklær, vanskelige størrelser!Gut (3 mnd) bruker nå 68/74 i bodyer og sparkebukser og 62/68 i strømpebukser og bukser. Han er lang i ryggen og brei om magen, så han trenger store klær og det finnes ikke samsvar mellom alder og klestørrelse.
|
|
|
#27 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Barneklær, vanskelige størrelser!Det er helt håpløst. Jeg skjønner ingenting, for "alle" mine barselgruppe-på-nett-babyer bruker 68 og 74 i klær, enda de er 2 mnd yngre enn S og veier flere kg mindre. S bruker stort sett 68 han, og noe 74. |
|
|
|
![]() |
|
|