Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barneklær, vanskelige størrelser!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-10, 21:44   #21
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barneklær, vanskelige størrelser!

størrelsene er for det meste helt rare. Jeg bruker fortsatt endel 68-klær på snuppa som snart er 9 måneder, og som ble målt til 73 cm for to uker siden. Dette gjelder for det meste bodyer, mens det meste av bukser er blitt for korte i beina. Bodyene i 74 må brettes opp, og er stort sett temmelig vide.

Jeg hadde planer om å først "bruke opp" alle klær i en størrelse, pakke bort og gå over til neste, men det kan jeg se langt etter.

Gammel 26-04-10, 21:49   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo også veldig an på hvordan kroppen er. Begge mine har vært heldige nok til å arve sine foreldres lange rygger og grevlingben, så vi har måttet tidlig opp i str. på body, mens buksene har holdt lenge. Altså det motsatte av Nera.

Jeg kjøpte masse klær i USA da jeg var gravid med førstemann, og bommet med en hel sesong.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 22:39   #23
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

I morgen skal jeg teste ut om "bunaden"/festdrakten i 62 fortsatt passer. Den ble innkjøpt av bestemor mens jeg var gravid, og til jul var den temmelig stor, så jeg tror nok det går bra.

Her har det også vært endel klær som har blitt for korte i kroppen, for eksempel en Katvig-heldrakt som kanskje ble brukt tre ganger før knappene i skrittet begynte å sprette opp hver gang hun beveget seg.

Gammel 26-04-10, 22:40   #24
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvor lang er ungen, Mjau?

Vet ikke akkurat hvor lang hun er nå. SKal på kontroll den 6.mai. Men hun er over 60cm ja tenker jeg.

Og så er hun lang i ryggen, det merker vi godt på bodyene. Hun er som Scarlett sier, lang i ryggen og beina er sånn at buksene passer lenger enn bodyene.

SKal tilbake og bytte zara-klærne på fredag. Må vel opp i 80 for at det skal passe i juli/aug sikkert.

Da skal jeg og mamma se på stoff til dåpskjole og. Har en sprø tanke om å prøve å sy den selv.

Gammel 26-04-10, 22:44   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De størrelsene kan man bare bruke til noe fornuftig om man kjenner merket fra før. Øyemål er mer nøyaktig for å si det sånn. 74 kan passen en tremåneders, og det kan passe en ettåring. Ikke lett å bli klok på nei.

Gammel 26-04-10, 22:56   #26
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Gut (3 mnd) bruker nå 68/74 i bodyer og sparkebukser og 62/68 i strømpebukser og bukser. Han er lang i ryggen og brei om magen, så han trenger store klær og det finnes ikke samsvar mellom alder og klestørrelse.

Pie derimot, kunne jeg kjøpe klær i "rett" størrelse. Unntakene var de merkene som er små i størrelsene, som Katvig og Moonkids. Det er veldig uvant å ha en baby som trekker sånn på klærne.

Gammel 27-04-10, 00:45   #27
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Det er helt håpløst. Jeg skjønner ingenting, for "alle" mine barselgruppe-på-nett-babyer bruker 68 og 74 i klær, enda de er 2 mnd yngre enn S og veier flere kg mindre. S bruker stort sett 68 han, og noe 74.

Jeg har også noe sommertøy i 74 som jeg trodde kom til å passe, men når det blir varmt nok begynner det kanskje å bli litt smått...

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.