|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Hva gjør dere hvis dere får ting til barna som dere ikke liker? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Takker og bukker.
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Men liker ungene det? Det kunne ikke falt meg inn å nekte eldste å gå i en Hello Kitty-genser hun virkelig likte, bare fordi jeg som voksen ikke har falt pladask for det, liksom.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Å takke pent for gaver synes jeg egentlig er en selvfølge.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Sier noe? Vi sier takk. Er feks et sverd så "forsvinner" det. Men jeg pleier ikke å nekte de å leke med så mye. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sær og kresen
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Jeg vet ikke helt hva det skulle være i så fall.
|
|
|
#10 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Takker pent selvfølgelig! Så lenge det er kjøpt med omtanke. Hvis ungene ikke vil gå med det kan man jo ytre at de har vokst fra det og bytte det. Men ikke jeg som voksen. Jeg tar imot og bruker det. Det eneste er våpen men det har vi løst ved at vi har sagt dette før noen har kjøpt det. Og snop løses ved å gi lørdager.
|
|
|
#11 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Som regel takker og bukker jeg også. Men det går en grense ... jeg hater Hello Kitty plastikk stæsj men kunne ikke falle meg inn å nekte henne det pga at jeg ikke liker det ... Derimot, får hun sko med høye heler som hun gjorde i London i påsken så sier jeg pent og høflig fra at slike sko synes jeg ikke passer til barn, og at jeg kommer til å bytte de. Så la jeg også til at heldigvis, i Norge går ikke barn i slike sko, det ville ha vært forferdelig pinlig rett og slett. Dama ble litt snurt, men persolig synes jeg det er så stupid og rett og slett forferdelig at barn går med slike sko at jeg måtte bare få frem mitt syn på saken. Det er umulig for meg å ta i mot eller ikke kommentere noe jeg er sterkt motstander av.
|
|
|
#12 |
|
Fersk i gamet
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Hello Kitty greiene er til snuppa som ikke har fyllt året enda så hun har nok ikke store preferanser verken fra eller til. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Vi takker og bukker, jeg orker ikke å styre med å styre andre rundt meg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Takker og bukker.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?
I sånne tilfeller snakket jeg "tilfeldig" høyt om ting vi liker, ønsker oss osv. Selvfølgelig ikke i forbindelse med at vi nettopp har fått en gave slik at giver blir støtt, men hinter litt ellers.
|
|
|
#16 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Så lenge gaven er gitt i "god tro" så ville jeg ikke ha funnet på å si noe annet enn takk. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Min mor kommer ikke hjem med hodeskalle- og spiderman-ting mer, nei.
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Nope. Jeg sier derimot fra hvis det er noe spiselig jeg ikke vil de skal ha. Som i et familieselskap her for leden. Bestefar og dama hans insisterte på å kjøre mellomsøster full av seige, lange og svære godter, så jeg måtte sette foten ned og si nei, mellomsøster er en "stapper" og kan få dette i halsen. De svitsjet til sjokolade og mor kunne puste rolig igjen.
|
|
|
#20 |
|
Fersk i gamet
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Grunnen til at jeg i det hele tatt tar det opp er jo at jeg ser at dette fort kan bli en trend. Synas bare det er viktig å presisere at jeg faktisk setter stor pris på at de handler til barna altså. Nå er det heldigvis også sånn at de treffer 9 av 10 ganger og da er det jo ikke noe problem i det hele tatt. Jeg var bare interessert i hvordan dere andre ser på det. Særlig dersom man ser at det blir et mønster ut av det. |
|
|
|
![]() |
|
|