Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-10, 12:19   #1
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?

Hva gjør dere hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?

Både mormor og farmor småhandler til barna innimellom og det setter vi selvfølgelig stor pris på. Innimellom dukker det opp ting jeg absolutt ikke liker som feks Hello Kitty stæsj. Hva gjør dere andre? Sier dere fra om at disse tingene ikke faller helt i smak eller takker og bukker dere pent?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:21   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?

Takker og bukker.

Gammel 30-04-10, 12:23   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg takker og bukker. At det innimellom dukker opp ting som jeg kanskje ikke hadde kjøpt selv er ikke grunn til å ikke sette pris på tanken bak.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:24   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men liker ungene det? Det kunne ikke falt meg inn å nekte eldste å gå i en Hello Kitty-genser hun virkelig likte, bare fordi jeg som voksen ikke har falt pladask for det, liksom.
Jeg takker forresten fint for ting jeg og ungene får, og så lar jeg være å bruke det om jeg absolutt ikke liker det. Har aldri vært i en situasjon der jeg eller ungene har fått noe vi virkelig ikke overhodet likte da.

Gammel 30-04-10, 12:26   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk og bukker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:26   #6
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å takke pent for gaver synes jeg egentlig er en selvfølge.

Gammel 30-04-10, 12:29   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takker og bukker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:32   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier noe? Vi sier takk. Er feks et sverd så "forsvinner" det. Men jeg pleier ikke å nekte de å leke med så mye.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:33   #9
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hva det skulle være i så fall. Det måtte vært om det var noe som var helt hårreisende med tanke på alder. Men selv da ville jeg nok bare takket og bukket og lagt det bort til de ble eldre.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:34   #10
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Takker pent selvfølgelig! Så lenge det er kjøpt med omtanke. Hvis ungene ikke vil gå med det kan man jo ytre at de har vokst fra det og bytte det. Men ikke jeg som voksen. Jeg tar imot og bruker det. Det eneste er våpen men det har vi løst ved at vi har sagt dette før noen har kjøpt det. Og snop løses ved å gi lørdager.

Gammel 30-04-10, 12:34   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Som regel takker og bukker jeg også. Men det går en grense ... jeg hater Hello Kitty plastikk stæsj men kunne ikke falle meg inn å nekte henne det pga at jeg ikke liker det ... Derimot, får hun sko med høye heler som hun gjorde i London i påsken så sier jeg pent og høflig fra at slike sko synes jeg ikke passer til barn, og at jeg kommer til å bytte de. Så la jeg også til at heldigvis, i Norge går ikke barn i slike sko, det ville ha vært forferdelig pinlig rett og slett. Dama ble litt snurt, men persolig synes jeg det er så stupid og rett og slett forferdelig at barn går med slike sko at jeg måtte bare få frem mitt syn på saken. Det er umulig for meg å ta i mot eller ikke kommentere noe jeg er sterkt motstander av.

Gammel 30-04-10, 12:35   #12
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hello Kitty greiene er til snuppa som ikke har fyllt året enda så hun har nok ikke store preferanser verken fra eller til.

Jeg mener selvfølgelig at man skal takke uansett, tankan bak er jo alltid god. Jeg bare tenker at dersom det blir en trend at man får mye man ikke liker og som da evt ikke blir brukt så er jo ikke det noe ålreit for noen det heller. Dette er liksom ikke snakk om en årlig bursdagave men småting som kommer sånn innimellom.

Foreløbig har jeg takket pent og så blir plaggene liggende underst i skuffen og brukt som skiftetøy når det begynner å tømmes.

Jeg mener absolutt ikke å høres utakknemlig ut altså. Det bare gir meg litt bismak å legge ting unna både fordi noen har brukt penger på det, og ikke minst med tanke på miljøet. Plastikk-skræl har jeg får lengst sagt fra om at vi har mer enn nok av, det fikser jeg bare ikke.

Gammel 30-04-10, 12:36   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi takker og bukker, jeg orker ikke å styre med å styre andre rundt meg.
De siste årene har jeg dog forsøkt å være litt smartere i forhold til ønskelister osv, det kommer alltid et spørsmål fra slekt om hva jentene ønsker seg eller trenger før jul og bursdag, og da er det lurt å ha veldig tydlige, konkrete svar. Der var jeg dårlig før.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:39   #14
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takker og bukker.

Gammel 30-04-10, 12:49   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

eg bare tenker at dersom det blir en trend at man får mye man ikke liker og som da evt ikke blir brukt så er jo ikke det noe ålreit for noen det heller. Dette er liksom ikke snakk om en årlig bursdagave men småting som kommer sånn innimellom.

I sånne tilfeller snakket jeg "tilfeldig" høyt om ting vi liker, ønsker oss osv. Selvfølgelig ikke i forbindelse med at vi nettopp har fått en gave slik at giver blir støtt, men hinter litt ellers.

Vi hadde tidligere en tråd om å få sko man ikke syns passer for barneføtter, og da hadde jeg sagt i fra. Ikke på noen slem måte, men at vi føler at sko er viktig at passer, og at vi derfor foretrekker å kjøpe det selv, med inkludert prøving.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:55   #16
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så lenge gaven er gitt i "god tro" så ville jeg ikke ha funnet på å si noe annet enn takk.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:57   #17
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Takker og bukker.

Gammel 30-04-10, 12:59   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor kommer ikke hjem med hodeskalle- og spiderman-ting mer, nei.

Om det er noe man absolutt ikke kan fordra, så må man jo si i fra. Hvordan skal de ellers vite det?

Gammel 30-04-10, 12:59   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope. Jeg sier derimot fra hvis det er noe spiselig jeg ikke vil de skal ha. Som i et familieselskap her for leden. Bestefar og dama hans insisterte på å kjøre mellomsøster full av seige, lange og svære godter, så jeg måtte sette foten ned og si nei, mellomsøster er en "stapper" og kan få dette i halsen. De svitsjet til sjokolade og mor kunne puste rolig igjen.

Gammel 30-04-10, 12:59   #20
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Standard

Grunnen til at jeg i det hele tatt tar det opp er jo at jeg ser at dette fort kan bli en trend. Synas bare det er viktig å presisere at jeg faktisk setter stor pris på at de handler til barna altså. Nå er det heldigvis også sånn at de treffer 9 av 10 ganger og da er det jo ikke noe problem i det hele tatt. Jeg var bare interessert i hvordan dere andre ser på det. Særlig dersom man ser at det blir et mønster ut av det.

Etterhvert som de blir større og ønsker seg Hello Kitty og Spiderman og alt der der så skal jeg selvfølgelig ikke være festbrems.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.