Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er pen/vakker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-10, 14:18   #61
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er pen/vakker?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Så utrolig rart. Susan Boyle og Julia Roberts - og du syns ikke at en av dem er penere enn den andre? (Her kjenner man jo ingen av dem, så det er ikke noen egenskaper å tillegge dem for å gjøre dem "vakre fra innsiden".)

Nei, jeg greier faktisk ikke å kategorisere mennesker sånn.
Jeg vet godt at det er opplest og vedtatt av JR er dritpen og SB stygg, men jeg greier ikke å se at de er noe annet enn mennesker begge to.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:24   #62
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er vel ikke så mye viktigere enn andre attributter: Høy, lav, lys, mørk, god sangstemme, flink med klær, etc.

Det virker bare så manisk å skulle unngå det for enhver pris.

For meg er ikke skjønnhet en kvantitativ måling som f.eks. høy og lav. Å være vakker/pen vil alltid være en subjektiv vurdering.

Gammel 30-04-10, 15:22   #63
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Det er vell opp til hver enkelt å avgjøre.
Er vanskelig å si hva som er hva. Men uansett om jeg menere en sofa er dritstygg, så er det alltid noen som mener den er fin.
Mener at personlighet avgjør mye om man selv oppfatter en person som "stygg" eller pen.
Førsteinntrykket av en jeg kjente var at han var kjempe pen. Men etter og ha hatt en del med den person å gjøre over lang tid, var han ikke så pen lengre i mine øye for han var en gedigen drittsekk.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 16:04   #64
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Googlet Janne Formoe. Hun er veldig pen, men enig i at hun er veldig anonym.
Ellers tror jeg at jeg er ganske så enig med Polyanna.

Floksa: Du sier at manne din er penest i verden (for deg). Utfra det utsagnet må du vel ha noen slags kriterier for hva som er pent eller ikke. Utfra samme skala kan du vel vurdere andres utseende? Eller ikke?

Dersom man mener at utseende ikke er viktig så er det vel ikke noe big deal å si at noen ikke er pene. Det betyr jo ikke noe likevel?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 16:19   #65
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Floksa: Du sier at manne din er penest i verden (for deg). Utfra det utsagnet må du vel ha noen slags kriterier for hva som er pent eller ikke. Utfra samme skala kan du vel vurdere andres utseende? Eller ikke?

Jeg vet jo hva som "gjør det" for meg.
Altså hva som gjør at jeg oppfatter nettopp min mann som kjekk.
Og som gjør at jeg kan dele menn inn i "attraktiv" og "ikke aktuell"
Jeg kunne aldri vært med en spedbygd mann uten kroppshår feks.
Men det betyr ikke at jeg synes spedbygde menn uten kroppshår er stygge, de er bare ikke en del av min preferanseramme.
Når det kommer til kvinner har jeg jo ingen slike preferanser og da blir det mer høy-lav, tynn-tykk, blond-mørk, osv. Jeg liker ikke det ene mer enn det andre og har vanskelig for å kunne plassere kvinner som pene/stygge.
Det er helt sant altså, og litt av grunnen til at jeg startet tråden.
For det samme gjelder jo barn. De er barn, jente-gutt, mørk-lys, tykk-tynn osv.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 19:08   #66
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julia Roberts opplest&vedtatte vakker-status har alltid forundret meg. Hun er mindre pen i mine øyne. Altså ikke ordinært pen engang.

Men alt i alt må jeg bare si at penhet er sørgelig uinterresant i min verden. Jeg skryter på meg en god oppdgragelse med tanke på verdier - folks ytre, statussymboler etc har hatt null verdi i min familie (og om det skulle være av interesse, så er vi alle helt greit-utseende, greit-bemidlede - så det er liksom ikke snakk om noen nevrotisk benektelse).

Det er faktisk en av de tingene jeg liker aller best med meg selv - at jeg driter en lang mars i hvorvidt andre har et polished ytre av det ene eller andre slaget. Selv om jeg har rukket å bli 39 år, så blir jeg fortsatt oppriktig sjokkert om andre er veldig opptatt av slikt. Jeg TenkerMitt om dem. Og der kom vel en av mine mest framtredende fordommer til syne - jeg synes folk som er veldig opptatt av egen og andres penhet avslører seg som grunne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.