Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel på FB?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-10, 01:38   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel på

Mine unger får ikke FB før de begynner på ungdom sskolen, likevel har jeg sagt ja til niesa på 11 år. De bor utenlands og det er kjekt å følge med hva som skjer hos dem, synes. Jeg har ikke begrenset tilgang da det er lite spoennende som foregår på min profil.

Elever sier jeg nei til uansett.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:39   #22
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel på

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg aksepterer. Jeg syns at det er fordel å være venn med så mange av barnas venner som mulig. Jeg sender de gaver i spill osv. Det gjør at lettere kan følge med på hva som skjer på facebook og det gjør meg til en godt kjent mamma blandt barnas venner. Det er noe jeg ønsker å være og ungene liker (foreløpig) at jeg er der.

Det er absolutt et godt poeng!

Gammel 02-05-10, 01:41   #23
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvis en syvåring er på FB, så regner jeg med at det er foreldrene som har satt opp profilen og holder kontroll på aktiviteten.

Slik er det i alle fall i det tilfellet jeg vet om. Barnet får være på FB og spille f.eks. Cafe World innimellom. That's it.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:46   #24
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Kan de det? Da må kontoen opprettes i foreldrenes navn, men ha ungens navn som brukernavn?

Neida, det er bare å lyve på årstallet barnet er født.

… Jeg syns at det er fordel å være venn med så mange av barnas venner som mulig. Jeg sender de gaver i spill osv. Det gjør at lettere kan følge med på hva som skjer på facebook og det gjør meg til en godt kjent mamma blandt barnas venner. Det er noe jeg ønsker å være og ungene liker (foreløpig) at jeg er der. At jeg da må tenke litt over hva jeg skriver på facebook er ikke negativt. Det bør alle gjøre. Jeg ser virkelig ikke på dette som et stort problem. Det er lettere å lære de som er yngre nettvett enn ungdommer.

Her syns jeg du sier mye fornuftig.

Gammel 02-05-10, 01:47   #25
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Kan de det? Da må kontoen opprettes i foreldrenes navn, men ha ungens navn som brukernavn?

Man oppretter profilen i barnets navn og velger bare et annet fødselsår enn det riktige.

Gammel 02-05-10, 01:54   #26
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg godtar de forespørslene på lik linje med alle andre, uavhengig av alder.

Jeg ser ikke problemet med at barn fra 10 år og oppover er der inne. Anser FB som mye tryggere enn feks nettby, og alle chattesteder som er der ute.

Datteren min på 12 år er på fb. Både jeg og mannen har henne på vennelista, så vi følger med på hva hun foretar seg der inne.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:56   #27
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Man oppretter profilen i barnets navn og velger bare et annet fødselsår enn det riktige.

.. men hvis man gjør det så får ungen full tilgang til fb-kontoen og kan lett skjule seg for foreldrene med lukket profil og ignorering av foreldrene (husker ikke i farten hva det heter når man blir usynlig for nevnte personer).

Å la ungen lyve på alderen for å få fb-profil... hva skal jeg si?!

Gammel 02-05-10, 02:00   #28
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.. men hvis man gjør det så får ungen full tilgang til fb-kontoen og kan lett skjule seg for foreldrene med lukket profil og ignorering av foreldrene (husker ikke i farten hva det heter når man blir usynlig for nevnte personer).

Man sørger for å ha passordet, vet du. Og avtale med barna.

Gammel 02-05-10, 02:02   #29
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Å la ungen lyve på alderen for å få fb-profil... hva skal jeg si?!

Jeg har passordene og mailadressen har vi full tilgang til da propellmannen drifter den så er ikke det noe problem. Hvis de gjør noe de ikke får lov til på facebook så forandrer jeg bare passordet og de kan ikke komme inn. Hvis de forander passordet så vi ikke kan komme inn på deres profil så er det bare å be om få nytt på mail. Siden vi har full tilgang til mailen så leser vi den og kan forandre passordet.

Gammel 02-05-10, 02:02   #30
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg har nettopp avvist en sjuåring, for å si det slik. Men jeg synes egentlig et barn på 12-13 år blir noe ganske annet, tross alt. Det er nok større sjans for at jeg hadde lagt til dem.

Jeg løser hele saken med at jeg lar sjuåringen sitte sammen med meg når jeg spiller. Da får han på en måte dekket sitt behov for FarmVille og Café World. Han aner ikke at han kan ha en egen konto og det akter jeg heller ikke å la han få vite på enda noen år.

Gammel 02-05-10, 02:02   #31
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mellomste gutten min er 12 år og jeg har han som venn på FB. Flere av de på trinnet han har jeg også på vennelista mi.
Det jeg skriver på FB er så kjedelig at det ikke er noe problem om de leser det.

Gammel 02-05-10, 02:05   #32
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Ungene er fullstendig klar over hva de får lov til å gjøre på facebook. Stort sett spiller de spill og chatter litt. De får ikke lov til å svare ja på venneforespørsler uten å sjekke med meg eller propellmannen først. Vi har pratet mye nettvett.

Gammel 02-05-10, 02:15   #33
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Jeg har passordene og mailadressen har vi full tilgang til da propellmannen drifter den så er ikke det noe problem. Hvis de gjør noe de ikke får lov til på facebook så forandrer jeg bare passordet og de kan ikke komme inn. Hvis de forander passordet så vi ikke kan komme inn på deres profil så er det bare å be om få nytt på mail. Siden vi har full tilgang til mailen så leser vi den og kan forandre passordet.

Jadda, jeg vet at jeg heller burde hett her inne!
Er forøvrig temmelig glad for at mannen er smartere enn meg når det kommer til data og tekniske løsninger.

Gammel 02-05-10, 02:28   #34
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nemlig.

Her har vi jenta på vennelista vår, og jeg har hennes passord. Jeg logger meg på hennes profil nesten daglig, for jeg er "barnevakt" for endel av spillene hennes. Og det er på hennes oppfordring.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 09:52   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har passordene til alt ungene foretar seg på nett. Ikke det at det har vært noe stort behov, men kjekt å ha om det skulle storme.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 13:18   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen unger på FB. Det er 13-års grense og den må både mine og andres barn forholde seg til, i forhold til meg.

Gammel 02-05-10, 13:31   #37
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Vi har passordene til alt ungene foretar seg på nett. Ikke det at det har vært noe stort behov, men kjekt å ha om det skulle storme.

Samme her, men ikke når det gjelder storebror. Han er 16 og får seile sin egen sjø.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 13:32   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I de få tilfellene det er snakk om for min del, har jeg sagt ja. Jeg har ikke giddet å begrense tilgangen til hva de får se heller, for jeg tror jeg må ha verdens mest kjedelige FB-profil noen sinne.

Gammel 02-05-10, 13:35   #39
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Datteren min er 10 år og har egen profil på FB. Jeg synes det er OK å være "venner" med hennes venner, jeg begrenser dem, men de begrenser ikke meg...

Bytter ut med sønn og signerer. Jeg lar ham være på fb og clubpengvin. Men med tilsyn han har ikke egne pass ord. Jeg mener det er et poeng å lære barn å omgåes andre på nett etc. mens de er ung nok til å faktisk høre etter og komandosentralen fortsatt sitter i hodet.

Gammel 02-05-10, 14:03   #40
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ettersom jeg verken distruberer porno eller oppfører meg usømmelig på noen som helst måte på FB, så hadde jeg ikke hatt skrupler. Har også flere barn på vennelisten min.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.