Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hunterstøvler raidet på Smart Club

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-10, 23:10   #1
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Hunterstøvler raidet på Smart Club

Morsom sak (synes jeg) i DN i dag: "Støvler sporløst borte". Smart Club hadde fått inn et parti Hunterstøvler og annonserte dem til en pris som ligger 400,- lavere enn feks Lille Vinkel. En person kom og kjøpte 1800 par, kjørte bort i lastebil. "Lille Vinkel skal ifølge Coop være deres hovedmistenkte i oppkjøpet." Og slik fortsetter det.

Les mer her: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1891469.ece

Uavhengig av hva som har skjedd her, er det vel slik at spesialforretninger ikke er så fornøyde med at de store kjedene grabber til seg store partier (av etterspurte varer med begrenset tilgang i innkjøp) og selger dem billig. Hva tror du har skjedd? Og blir Hunterstøvlene dine (om du har eller ikke) litt kjipere å gå med dersom Coop/Smart Club kaster dem etter gud og hvermannsen?

Ang. hva som har skjedd syns jeg det ville vært morsomt om plottet gikk på at Smart Club selv hadde stuntet dette for å øke oppmerksomheten om sine lave priser på kvalitetsvarer, og at lastebilen kjører rett tilbake til lageret deres for salg på nytt.

Jeg liker å tro at jeg i teorien ville være upåvirket av noe slikt, men er ikke sikker på om det ville vært tilfelle i praksis. Får ikke testet det så ofte, har ikke så mye dyrt. Har feks ikke Hunter fordi jeg synes de er dyre.

Sist redigert av valborg : 04-05-10 kl 23:12. Årsak: skrivefeil
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 23:12   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunterstøvler raidet på Smart Club

Jeg har ikke Hunter, men Ilse Jacobsen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 23:14   #3
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har ikke Hunter, men Ilse Jacobsen.

Ville du vært upåvirket av om alle dagens Vikingbrukere plutselig gikk rundt med Ilse?

Gammel 04-05-10, 23:22   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Ville du vært upåvirket av om alle dagens Vikingbrukere plutselig gikk rundt med Ilse?

Eh, ja. De aller fleste går jo allerede rundt i Ilse. :vurderer å skifte til Viking:
Ilse Jacobsen er praktisk når man bor et sted med så mye drittvær som Bergen. Man er tørr på beina, og man holder varmen. Jeg bruker penger på yttertøy av god kvalitet, ellers er jeg forsvinnende lite opptatt av merker. Jeg hadde ikke gjenkjent en Odd Molly-kjole om noen hadde kastet den etter meg, f.eks. Ergo: Jeg blåser i om om dyre støvler plutselig blir billigere.

Gammel 04-05-10, 23:23   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I could nae care less.

Gammel 04-05-10, 23:25   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

I could nae care less.

Akkurat. Hunter diskriminerer folk med fotball-legger, så jeg håper uansett de går konken snart.

Sist redigert av rine : 04-05-10 kl 23:33.
Gammel 04-05-10, 23:31   #7
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

I could nae care less.

Flott. (Men har du Hunter eller Ilse?)

Hvis alle hadde tenkt som deg, hadde vel ikke denne saken vært en sak. Tilsvarende oppkjøp av Ilse J. støvler ble stoppet av henne selv i fjor. "Jeg vil ikke ha mine produkter i et kjøpesenter".

Men vi vil ha billige (kvalitets)støvler, vil vi ikke?

Gammel 04-05-10, 23:36   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Men vi vil ha billige (kvalitets)støvler, vil vi ikke?

Klart vi vil at kvalitet skal koste så lite som mulig? Jeg vet lite om støvle-produksjon, så jeg aner egentlig ikke om man betaler vel mye for merket når det gjelder f.eks I.J. Hvis det hadde vært andre, rimeligere støler som var like OK å gå i + foret, kunne jeg like gjerne brukt de.

Gammel 04-05-10, 23:39   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kontroll over distribusjonskanalene er jo kjempeviktig for dyre merker. Det skal ikke så mange "råbillig"-kampanjer til før verdien av merket - den du er villig til å betale noen hundrelapper for, blir borte. Derfor har de fleste merkevareprodusenter tett kontroll med hvilke butikker som får selge varene deres, og jobber hardt for å unngå kjeder som SmartClub.

Å få merket ødelagt av dårlig kotroll på distribusjonsleddet har skjedd med en del merker før, bare tenk på hvordan det gikk med Calvin Klein på 90-tallet.

Så at de som eier merket, eller de som lever godt av attpåmarginene av å selge dyre merker, går til "ytterligheter", det skjønner jeg godt.

Men det retter uansett oppmerksomheten mot hva man egentlig betaler for...

Gammel 04-05-10, 23:44   #10
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk Ilse-støvler i bursdagsgave i fjor. Noen mnd etter kom de som salgsvare på Coop Obs (i begrenset opplag og farger) og jeg tipset alle jeg kjenner om det. Så gode støvler på salg er jo kjempebra - at "alle" har dem bryr jeg meg nada om.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 23:51   #11
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Standard

Flott med en mer faglig oppsummering fra Polyanna.

Hovedpoenget her er vel at man ved å kjøpe merkevarer ikke bare betaler for god kvalitet, men noe knyttet til eksklusivitet også. Og det er vel ikke slik at alle forbrukerne ønsker å være eksklusive brukere (selvom noen garantert er opptatt av det også!) men designeren eller produsenten er avhengig av å opprettholde denne statusen.

Gammel 04-05-10, 23:52   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har Ilse støvler, mine king size legger passer ikke inn i Hunter ...og jeg synes personlig IJ er finest. Når det er sagt så bryr det meg katta hvorvidt "alle andre" har like støvler som meg, så lenge jeg er tørr og varm på bena!

Jeg skjønner dog at det er viktig for produsent/designer å opprettholde en viss eksklusivitet på sine varer og derfor gjerne vil kontrollere distribusjonen noe, samtidig så synes jeg ikke det er helt riktig at enkelte varer skal koste det de gjør bare pga. merket. Men etterspørsel og pris henger jo nøye sammen.

Gammel 04-05-10, 23:53   #13
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Standard

Hovedpoenget her er vel at man ved å kjøpe merkevarer ikke bare betaler for god kvalitet, men noe knyttet til eksklusivitet også.

Skynder meg å legge til: Jeg tror ikke at dette er rocket science altså. Synes bare saken var underholdende og illustrerende.

Gammel 05-05-10, 00:02   #14
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er festlig da merkevarer selges rimelig på nye utsalgssteder, og fniser godt av de som heller betaler dobbelt pris for balsam hos frisøren fordi de ikke vil handle på -nille for eksempel.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 00:18   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var jo et litt morsomt oppslag, men personlig sverger jeg fortsatt til min brors fravokste Panter-støvler fra 1988. Det kunne ikke på noe vis falle meg inn å kjøpe verken Hunter eller Ilse Jacobsen - ikke engang hvis de dukket opp til 699 på Obs. Ikke til 299 heller, såpass trassig er jeg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 19:56   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Ilse-støvler, ene og alene fordi de er korte, og dermed passer til de tykke leggene mine. Ja - også syns jeg de er varmere enn andre støvler da.

Jeg ga ærlig talt beng i prisen og at de heter noe så fancy som Ilse Jacobsen. De kunne ha hett Viking og kosta 199,- for min del. :kremt:

Gammel 05-05-10, 20:04   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Ilse fra Obs. Og Viking fra Eurosko. Jeg kunne tenke meg Hunter for de er nok mer passe til mine smale legger, men nå er det nok støvler i hus.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 20:09   #18
Left
Passiv

Standard

Jeg hadde blitt lykkelig om jeg fikk plass til fotballeggene mine i et par Hunterstøvler, og like lykkelig om jeg fikk billigere Ilse Jakobsen støvler. Hva de koster er uinteressant egentlig, og også hvilket merke det er. De er fine, og det er det eneste som betyr noe for min del.

Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 20:17   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hviner av fryd hver gang jeg finner redken ol. hos europris, og hadde blitt superlykkelig over å finne Hunterstøvler på Obs. Og det bryr meg midt i ræva om alle andre kjøper det samme.

Dog går jeg for tiden rundt i Viking. Hvite, med sorte blomster. (Ungene i praksisbarnehagen syntes at jeg hadde verdens fineste støvler. )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 20:38   #20
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg betaler gjerne litt mer for noe som er et etablert merke, men jeg håper jo det betyr bedre kvalitet også.

Jeg har Viking Retro-støvler, som dessverre ikke er av beste kvalitet. Men jeg klarer ikke å få meg til å kjøpe Hunter-støvler, når det er så veldig motefokus på det. Ei heller Ilse-støvler.

Jeg ser at Hunter har en modell med regulerbar vidde, så de kanskje passer for litt større (unnskyld, normale) legger..?

Om det avisoppslaget har jeg ingen mening. Det hørtes litt for vanvittig ut. Ofte er det en max-antall-per-kunde-begrensning på slike tilbud.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.