|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#881 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hva strikker du nå?Så fine tepper Susse. Jeg strikker nå rett og slett sokker. Av selvstripende Regia sokkegarn. Det er utrolig enkelt, jeg har gjort det bokstavelig talt mer enn 100 ganger før (tror jeg), og jeg strikker glattstrikk etter bråten, ingenting fancy smancy blondemønster på sokkene for min del, men likevel er det noe med å strikke sokker, jeg liker det. Sokker er ålreite plagg. |
|
|
|
|
#883 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå?Jeg hekler et restegarn-teppe med oldemorsruter. Hvitt i ytterkant. Tror det blir fint, hvis jeg har tålmodighet til å hekle mange nok lapper. Har regel om minimum en lapp per dag.
|
|
#884 |
|
...we have cookies
|
Sv: Hva strikker du nå?Jeg trengte et enkelt prosjekt som var lite nok til å være med overalt og hvor jeg ikke trengte følge med på noe diagram eller lignende. Så i tillegg til mine andre pågående strikkeprosjekter så strikker jeg nå et skjerf i et mohairgarn jeg fant bakerst i skapet. På tide å få brukt opp litt garn ja... |
|
|
|
|
#885 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva strikker du nå?Det så kjempedeilig ut!
|
|
#886 |
|
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå?Jeg strikker Baktus-skjerf som de ansatte i barnehagen skal få når storebror slutter til sommeren. Fine skjerf i mangefarget garn.
|
|
#887 |
|
|
Sv: Hva strikker du nå?Eg strikker sokker i mangel på noko anna. Og fordi eg føler eg snart drukner i restetråd. Problemet er at eg som regel ikkje har nok til begge sokkane, så då er da ut og kjøpa meir.... og så får eg endå meir restetråd....
|
|
#888 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva strikker du nå?
Striper/todelte sokker, og magic loop med to sokker på pinnen. (Ikke at jeg har prøvd dette, men det løser problemet i alle fall)
|
|
#889 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hva strikker du nå?Jeg holder på med det jeg håper skal bli en bolero til meg selv. Strikker etter modell mor signes babyteppe med to trådet garn og skal lage den 1x1 meter, for å så sy den litt smmen til en bolero. Jeg har ingen oppskrift eller noe, så vi får nå se hvordan dette går. Jeg er nybegynner.
|
|
#890 |
|
Bare sær
Sv: Hva strikker du nå?Jeg har viklet meg inn i tre prosjekter, helt ulikt meg. Vanligvis har jeg to, ett for sofakroken og ett for toget. Men så ble togprosjektet for stort og nådde et vrient punkt, derfor måtte jeg legge opp til et nytt. Så her sitter jeg i sofakroken med to nesten ferdige jakker, og prokrastinerer på fp. På toget strikker jeg på en bolero til datteren min, hun trenger den til den nye pene sommerkjolen hun arvet av kusinen.
|
|
#891 |
|
Leser
|
Sv: Hva strikker du nå?Gigantisk bilde, men ... Ferdig med 2/3 av de store bestemorsrutene. Tror ikke det blir lue, bae kåpe. Hekles i de fargene som er på bildet.
|
|
#892 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hva strikker du nå?Jeg holder på med sokk nr. to av den petrolfarga. Mønsteret heter Slippery Socks. Og så holder jeg på med en lilla Odessalue. |
|
|
|
|
#893 |
|
|
Har kikka på magic loop, men er ikkje heilt der endå. Denne gangen må eg uansett ha meir tråd, siden eg innsåg at eg hadde strikka opp ein farge eg egentlig skal bruka på eit anna prosjekt.
|
|
#894 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
![]() |
Sv: Hva strikker du nå?Jeg har begynt på den Mykeste jakka i Myk Start boka. Akkurat ferdig med bakstykket og har begynt på forstykket. Strikker str. 0-3 mnd til en ny verdensborger. |
|
|
|
|
#895 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Jeg rydda i garn-haugen min, og ga ALT til SFO på skolen... Gjett om de ble glade! Så slapp jeg å ha masse restegarn liggende å irritere meg... |
|
|
|
|
#897 |
|
snur
|
Sv: Hva strikker du nå?Jeg strikker denne til i naturhvit til tanteungen som forhåpentligvis kommer ut av magen hvilken dag som helst nå
2001 2004 Sist redigert av Bayone : 11-05-10 kl 23:22. Årsak: Skriveleif |
|
|
|
|
#898 |
|
Bare sær
Sv: Hva strikker du nå?Ferdig med en jakke til:
|
|
#899 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
![]() |
Sv: Hva strikker du nå?Strikker sokker nå
|
|
|
#900 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå?Jeg strikker Fana kofte i koksgrå og offwhite. Til meg selv faktisk. Har aldri strikket noe til meg selv, ikke sokker engang.
![]() |
|
|