Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-10, 23:32   #881
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så fine tepper Susse. Jeg strikker nå rett og slett sokker. Av selvstripende Regia sokkegarn. Det er utrolig enkelt, jeg har gjort det bokstavelig talt mer enn 100 ganger før (tror jeg), og jeg strikker glattstrikk etter bråten, ingenting fancy smancy blondemønster på sokkene for min del, men likevel er det noe med å strikke sokker, jeg liker det. Sokker er ålreite plagg.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 01-05-10, 23:23   #882
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ferdig med et par lommetøfler.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 02-05-10, 01:02   #883
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg hekler et restegarn-teppe med oldemorsruter. Hvitt i ytterkant. Tror det blir fint, hvis jeg har tålmodighet til å hekle mange nok lapper. Har regel om minimum en lapp per dag.

Gammel 05-05-10, 10:38   #884
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg trengte et enkelt prosjekt som var lite nok til å være med overalt og hvor jeg ikke trengte følge med på noe diagram eller lignende. Så i tillegg til mine andre pågående strikkeprosjekter så strikker jeg nå et skjerf i et mohairgarn jeg fant bakerst i skapet. På tide å få brukt opp litt garn ja...

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 05-05-10, 10:44   #885
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det så kjempedeilig ut!
Jeg jobber fortsatt med det lilla babyteppet, enda et stykke igjen til jeg får begynne å felle. Går litt sent med travle dager for tiden.

Gammel 05-05-10, 10:59   #886
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg strikker Baktus-skjerf som de ansatte i barnehagen skal få når storebror slutter til sommeren. Fine skjerf i mangefarget garn.

Gammel 05-05-10, 11:01   #887
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg strikker sokker i mangel på noko anna. Og fordi eg føler eg snart drukner i restetråd. Problemet er at eg som regel ikkje har nok til begge sokkane, så då er da ut og kjøpa meir.... og så får eg endå meir restetråd....

Gammel 05-05-10, 11:10   #888
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Eg strikker sokker i mangel på noko anna. Og fordi eg føler eg snart drukner i restetråd. Problemet er at eg som regel ikkje har nok til begge sokkane, så då er da ut og kjøpa meir.... og så får eg endå meir restetråd....

Striper/todelte sokker, og magic loop med to sokker på pinnen. (Ikke at jeg har prøvd dette, men det løser problemet i alle fall)

Gammel 05-05-10, 11:36   #889
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på med det jeg håper skal bli en bolero til meg selv. Strikker etter modell mor signes babyteppe med to trådet garn og skal lage den 1x1 meter, for å så sy den litt smmen til en bolero. Jeg har ingen oppskrift eller noe, så vi får nå se hvordan dette går. Jeg er nybegynner.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 05-05-10, 11:38   #890
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har viklet meg inn i tre prosjekter, helt ulikt meg. Vanligvis har jeg to, ett for sofakroken og ett for toget. Men så ble togprosjektet for stort og nådde et vrient punkt, derfor måtte jeg legge opp til et nytt. Så her sitter jeg i sofakroken med to nesten ferdige jakker, og prokrastinerer på fp. På toget strikker jeg på en bolero til datteren min, hun trenger den til den nye pene sommerkjolen hun arvet av kusinen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 05-05-10, 11:40   #891
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gigantisk bilde, men ... Ferdig med 2/3 av de store bestemorsrutene. Tror ikke det blir lue, bae kåpe. Hekles i de fargene som er på bildet.

Gammel 05-05-10, 12:05   #892
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på med sokk nr. to av den petrolfarga. Mønsteret heter Slippery Socks. Og så holder jeg på med en lilla Odessalue.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 05-05-10, 12:51   #893
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Striper/todelte sokker, og magic loop med to sokker på pinnen. (Ikke at jeg har prøvd dette, men det løser problemet i alle fall)

Har kikka på magic loop, men er ikkje heilt der endå. Denne gangen må eg uansett ha meir tråd, siden eg innsåg at eg hadde strikka opp ein farge eg egentlig skal bruka på eit anna prosjekt.
Godt eg har kontroll....

Gammel 09-05-10, 01:02   #894
Kohana
Nybegynner

Kohana sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Kohana er litt kul
Standard

Jeg har begynt på den Mykeste jakka i Myk Start boka. Akkurat ferdig med bakstykket og har begynt på forstykket. Strikker str. 0-3 mnd til en ny verdensborger.

Handlet Drops Baby Merino på 30% i går.

Herlig å sitte ute og strikke på kvelden med varmt teppe over seg og en kopp med godt å drikke.

Kohana er ikke aktiv  
Gammel 09-05-10, 01:08   #895
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Jeg rydda i garn-haugen min, og ga ALT til SFO på skolen... Gjett om de ble glade! Så slapp jeg å ha masse restegarn liggende å irritere meg...

...men det tok jo ikke lang tid før restegarnlageret mitt var på god tur opp igjen...

Men altså; på pinnene er det nå en jakke til minstemor i Mor Aase fra Rema... Skal få tatt bilder senere... Har bare monteringa igjen nå...

Eni er ikke aktiv  
Gammel 11-05-10, 18:42   #896
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Restegarn-jakke til min turkis-elskende gutt

Bruker oppskriften til "Heilårsjakke" fra Nøstebarnboka.

Gammel 11-05-10, 22:08   #897
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker denne til i naturhvit til tanteungen som forhåpentligvis kommer ut av magen hvilken dag som helst nå

Sist redigert av Bayone : 11-05-10 kl 23:22. Årsak: Skriveleif
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 14-05-10, 15:06   #898
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med en jakke til:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 14-05-10, 20:58   #899
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Strikker sokker nå (ingen overaskelse i følge Marit K...)

Gammel 14-05-10, 21:33   #900
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Jeg strikker Fana kofte i koksgrå og offwhite. Til meg selv faktisk. Har aldri strikket noe til meg selv, ikke sokker engang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.