Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hundepass

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-10, 23:46   #1
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Hundepass

Jeg og min eldste datter har tenkt oss på konsert i Telemark 25 juni. Vi tenkte vi skal reise til Oslo dagen før og ta en todagers i Oslo, og reise tur retur Telemark på konsertdagen. Vi tenkte reise videre til Gøteborg etter det. Jeg har lyst å ha med hunden min, men det passer jo dårlig å ha han med på konsert. Det er kanskje det beste å sette han bort på kennel mens vi er på konsert? Noen som kan anbefale en trygg kennel? Kanskje det er en hundevenn her, som kunne tenke seg å passe snuppen? Han er en chihuahua, og han er veldig snill. Glad i mennesker og andre dyr.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Angusen.jpg (42,8 KB, 25 visninger)
Filtype: jpg 26213_415526875258_734780258_5611280_5286538_n.jpg (95,1 KB, 13 visninger)
Gammel 05-05-10, 00:54   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundepass

Jeg ville ikke tatt med meg hund på en slik tur som dere skal på. Jeg har selv aldri benyttet meg av hundepensjonat, men jeg har hørt bra om disse:
http://www.holondadyrepensjonat.no/d4WBTwRfI2B.5.idium

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 06:53   #3
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Foreldrene mine er verdens beste Chihuahuapassere, men de bor en time unna Oslo. Du får gi meg et pip hvis du ikke finner noe annet, så kan jeg spørre dem

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 08:24   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

..Litt fristet til å ha en "ny" Angus i hus....Men må høre med mannen...jeg er iallefall et alternativ om dere ikke finner noe nærmere...

Gammel 05-05-10, 10:04   #5
Albertine
Passiv

Standard

Jeg er også et alternativ hvis du trenger hundepass i nærheten.

Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 10:06   #6
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg ville ikke tatt med meg hund på en slik tur som dere skal på.

Hvorfor ikke?

Han er veldig glad i å sitte på bil, og det blir tatt mange hvile/luftepauser under selve turen. Han liker å bli med på det som skjer, så bortsett fra konserten, så tror jeg alt det andre vil gå kjempebra.

Har ikke helt bestemt meg for om han skal bli med, men sjekker muligheter. Siden vi blir borte flere dager, så hadde jeg helst sett at jeg kunne tatt han med. Jeg liker helst å ta ansvar for gutten min selv.

Gammel 05-05-10, 10:08   #7
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Foreldrene mine er verdens beste Chihuahuapassere, men de bor en time unna Oslo. Du får gi meg et pip hvis du ikke finner noe annet, så kan jeg spørre dem

Tusen takk! Får vurdere det.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

..Litt fristet til å ha en "ny" Angus i hus....Men må høre med mannen...jeg er iallefall et alternativ om dere ikke finner noe nærmere...

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg er også et alternativ hvis du trenger hundepass i nærheten.

Så koselig med så mange villige hundepassere da! Tusen takk for tilbud!

Gammel 05-05-10, 10:12   #8
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Tusen takk! Får vurdere det.

Ja, bare ta kontakt hvis det blir behov - foreldrene mine passer sikkert med glede. De har en Cavalier og en Cocker selv (tisper), og har passet Chihuahuas i årevis (20 år) i perioder for en vi kjenner som har drevet oppdrett.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 10:17   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Er det ikke noe styr med dette med dyr over landegrensene?
Husker i alle fall at noen jeg kjenner måtte sette igjen hunden av den grunn, men det var vel muligens danmark, ikke sverige.

Gammel 05-05-10, 10:17   #10
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Ja, bare ta kontakt hvis det blir behov - foreldrene mine passer sikkert med glede. De har en Cavalier og en Cocker selv (tisper), og har passet Chihuahuas i årevis (20 år) i perioder for en vi kjenner som har drevet oppdrett.

Tusen takk!

Gammel 05-05-10, 10:21   #11
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Er det ikke noe styr med dette med dyr over landegrensene?
Husker i alle fall at noen jeg kjenner måtte sette igjen hunden av den grunn, men det var vel muligens danmark, ikke sverige.

Han har sitt eget pass da, så jeg tror det skal gå bra Han er ferdig rabiesvaksinert. Det vi må gjøre, om det er slike regler for å resie til Sverige med hund, er at han tar en markkur hos dyrlege i Sverige, og får en ny når han kommer hjem. Men blir det mye styr med å ha han med, så blir han nok hjemme.

Gammel 05-05-10, 10:33   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror du kan ta hund med fritt til Sverige. Det er når du skal til Danmark de reglene med markkur er, TROR jeg....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 10:34   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det er så mye pes å ha med bikkja til Sverige. Trodde egentlig at det gikk ganske smertefritt jeg.

Trodde det var fritt mellom disse to landene. Utenom at de må være vaksinert og chip'et selvfølgelig.

Gammel 05-05-10, 10:37   #14
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Så flott! Og han er selvfølgelig både chipet og vaksinert.

Gammel 05-05-10, 16:12   #15
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenkte at det blir mye styr, blant annet med overnatting, plassering mens dere skal på konserter eller gjøre andre ting hvor man ikke kan ha med seg hund. Derfor ville jeg ha syntes at det hadde vært greiere hvis jeg hadde funnet pass til han hjemme. Man står friere på turen rett og slett.

Gammel 05-05-10, 16:12   #16
Libra

Libra sin avatar

Standard

Slik jeg har forstått det så er det vaksinering og chip som er kravet når du skal ha med hunden til Sverige. Rabiesvaksine og slikt gjelder når du skal til Danmark.

Gammel 07-05-10, 12:52   #17
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Slik jeg har forstått det så er det vaksinering og chip som er kravet når du skal ha med hunden til Sverige. Rabiesvaksine og slikt gjelder når du skal til Danmark.

Det stemmer. Vi bor nærme svenskegrensen og har med vår hund over grensen stadig vekk uten rabiesvaksine

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 21:04   #18
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kan også være hundepasser om det skulle være behov for det, vi bor også i oslo. Ser du har fått flust av tilbud allerede, men i aller tilfelle så er det ihvertfall bare å sende et pip.

Er mange kennel som er bra, vennina mi har hatt hunden sin på en kennel like ved Alnabru, å var veldig fornøyd. Om du skulle vurdere kennel allikevel kan jeg sikkert få nummer og slikt til deg om du ønsker det.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 21:09   #19
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Tusen takk for tilbud! Har ikke helt bestemt meg for om han skal bli med enda, men det er godt å vite at jeg har mulighetet til hundepass.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.