Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken utdanning har du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilken utdanning har du?
Siv.ing 15 6,28%
Siv.øk 7 2,93%
Høyskoleutdanning økonomi/markedsføring/salg el.l. 13 5,44%
Sykepleier 28 11,72%
Hjelpepleier 5 2,09%
Førskolelærer 21 8,79%
Lærer 24 10,04%
Annen utdanning med pedagogikk på topp 11 4,60%
Fagbrev "tradisjonelt kvinneyrke" 6 2,51%
Fagbrev "tradisjonelt mannsyrke" 6 2,51%
Lege 3 1,26%
Universitet, høyeste grad mellomfag 21 8,79%
Universitet, høyeste grad hovedfag 42 17,57%
Universitet, høyeste grad doktorgrad 12 5,02%
Dr.ing. 2 0,84%
Ingenting etter ungdomsskole 1 0,42%
Ingenting etter videregående 10 4,18%
Kurs o.l. etter videregående 10 4,18%
Teknisk høgskoleutdanning 7 2,93%
Annen høgskoleutdanning 32 13,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 239. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-10, 11:00   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken utdanning har du?

Du har glemt master.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 11:08   #2
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Du har glemt master.

Master, er ikke det mellomfag? Slik som cand mag? Jeg krysset av for mellomfag. Det er i hvert fall cand.mag fra universitet jeg har. Egentlig har jeg ingen mellomfag, faktisk, men tilfredsstilte alle formelle krav for å få cand.mag. Senere har jeg tatt noen ekstra arkivfag fra en høgskole.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 11:16   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Master, er ikke det mellomfag? Slik som cand mag? Jeg krysset av for mellomfag. Det er i hvert fall cand.mag fra universitet jeg har. Egentlig har jeg ingen mellomfag, faktisk, men tilfredsstilte alle formelle krav for å få cand.mag. Senere har jeg tatt noen ekstra arkivfag fra en høgskole.

Nja, master er vel mer som hovedfag (selv om utdanningsløpet er litt kortere)? Og bachelor en litt kortere variant av cand.mag.?

Gammel 05-05-10, 11:18   #4
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Krysset av for førskolelærer, men det er ikke helt sant fordi jeg er ikke ferdig før om en mnd.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 11:18   #5
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nja, master er vel mer som hovedfag (selv om utdanningsløpet er litt kortere)? Og bachelor en litt kortere variant av cand.mag.?

Tuller jeg, som vanlig, med master og bachelor?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 11:20   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Tuller jeg, som vanlig, med master og bachelor?

Det vil jeg tro.

Bachelor er treårig og de siste halvannet-to årene tar man fag som ligner mistenkelig på mellomfag.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 11:19   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes vel ingen ferdige grader mellom master og doktor nu til dags?

Jeg oversatte i mitt stille sinn cand.mag. til bachelor og hovedfag til master. Bacheloren er også litt kortere, men i mitt tilfelle passer det.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 14:22   #8
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Innen realfag er master like lang som hovedfag, fem år. Her var cand.mag 3,5 mot bachelor som er på 3.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.