Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Sukkerfritt "gummigodteri"?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-10, 23:09   #1
Left
Passiv

Standard

Sukkerfritt "gummigodteri"?

Er det mye karber i det - noen som vet? Kanskje et dumt spm, men jeg har vel aldri brydd meg så mye om det.

Jeg savner "godteri", og har fått tips om at det finnes en hel avdeling i godtesjappa i Charlottenberg med masse deilige sukkerfrie e-stoffer

Der har de visst en type lakris også, som kan spises av lavkarbere.

Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 23:10   #2
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerfritt "gummigotteri"?

Det er om ikke annet et fint avføringsmiddel

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 23:16   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Det er om ikke annet et fint avføringsmiddel

Fungerer veldig, veldig bra. Det og sukkerfri mentos sour.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 08:30   #4
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Fungerer veldig, veldig bra. Det og sukkerfri mentos sour.

Har skrevet feil i overskriften ser jeg

Ja, det funker som avføringsmiddel ja, og av Mentos Sour får man nesten sår i ganen - har jeg hørt.

Men er det mye karber i sukkerfritt "gummigodteri"`?

Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 08:42   #5
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Det kommer an på hva det er søtet med og du må bare lese på pakka.

Helsekosten har noe uten karber og du får kjøpt noe på sukkerfritt.com. Ellers så har store dagligvareforretninger noe gummigodteri uten karber i poser og Candyking har noen produkter i løsvekt.

Men det er jo da maltitol i alt og slikt godteri bør spises når man er helt alene...

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 08:46   #6
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.

Det kommer an på hva det er søtet med og du må bare lese på pakka.

Helsekosten har noe uten karber og du får kjøpt noe på sukkerfritt.com. Ellers så har store dagligvareforretninger noe gummigodteri uten karber i poser og Candyking har noen produkter i løsvekt.

Men det er jo da maltitol i alt og slikt godteri bør spises når man er helt alene...

At jeg må spise det helt alene gjør iiiiiingen ting, da blir det mer på meg
Neida - men ungene f.eks trenger ikke å spise for mye av det stoffet der, og kan spise med sukker når de en gang skal ha litt.

Godteri uten karber i poser - har du et navn??

Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 09:17   #7
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

At jeg må spise det helt alene gjør iiiiiingen ting, da blir det mer på meg
Neida - men ungene f.eks trenger ikke å spise for mye av det stoffet der, og kan spise med sukker når de en gang skal ha litt.

Godteri uten karber i poser - har du et navn??

Er det Dr. Brown det heter tro? Det står helt stille her nå, men det er små poser og det står 0 karbo og en masse sukkeralkoholer bakpå.

Skal innom butikken senere i dag, da skal jeg sjekke det ut.

Gammel 07-05-10, 17:10   #8
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Standard

De Bron heter merket med lavkarbo godteri.

Gammel 07-05-10, 17:25   #9
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Ved en feiltakelse forsynte jeg meg grådig av sukkerfritt gummigodteri da jeg for få uker siden kjøpte lørdagsgodt til heimen. Jeg leste ikke ordentlig på de forskjellige godteriene da jeg plukket, og det var dumt av meg.
Det er sjeldent jeg spiser godteri, men denne lørdagskvelden var jeg skikkelig fysen og kjørte på med gummibamser og alskens gummidritt. Ved sengetid begynte jeg å bli så oppblåst og jævlig i magen at jeg måtte be mannen om å være så snill å legge seg på sofaen. Guttungen styrte merksnodig nok unna alt som het gummi med kunstig sukker.

Og i dag var jeg på Meny, og oppdaget at Candy King altså har stort utvalg i gummigodt uten sukker. Aldri mer!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 17:34   #10
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Ved en feiltakelse forsynte jeg meg grådig av sukkerfritt gummigodteri da jeg for få uker siden kjøpte lørdagsgodt til heimen. Jeg leste ikke ordentlig på de forskjellige godteriene da jeg plukket, og det var dumt av meg.
Det er sjeldent jeg spiser godteri, men denne lørdagskvelden var jeg skikkelig fysen og kjørte på med gummibamser og alskens gummidritt. Ved sengetid begynte jeg å bli så oppblåst og jævlig i magen at jeg måtte be mannen om å være så snill å legge seg på sofaen. Guttungen styrte merksnodig nok unna alt som het gummi med kunstig sukker.

Og i dag var jeg på Meny, og oppdaget at Candy King altså har stort utvalg i gummigodt uten sukker. Aldri mer!

Litt gass får man vel tåle

Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 17:37   #11
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Diabarnet spiser disse og synes de smaker vanlig gummigodt.

Gammel 07-05-10, 17:45   #12
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Litt gass får man vel tåle

Litt?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.