Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tre timer til overs i Berlin

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-10, 20:39   #1
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Tre timer til overs i Berlin

Inspirert av Albertines Londonspørsmål: Jeg skal til Berlin på jobbtur, og en ettermiddag har vi hele tre(!) timer fri. Hva gjør man da? Er det noen butikker som absolutt er et must i Berlin? Eller en cafe man bør besøke? Eller noe annet moro? Regner med at en form for sightseeing er innbakt i programmet som det er, så Brandenburger Tor og slikt får vi nok uansett sett. Vi skal bo sentralt - husker ikke akkurat hvor, men skal finne det ut.

Gammel 14-04-10, 20:41   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tre timer til overs i Berlin

Det ligger et senter i forbindelse med eller rett ovenfor Sony(?)-senteret. Det er det mye å velge mellom i sko om jeg ikke husker feil.

Gammel 14-04-10, 20:42   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sko er moro - hvor ligger Sony-senteret?

Gammel 14-04-10, 20:43   #4
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Sko er moro - hvor ligger Sony-senteret?

Nå synes jeg du begynner å spørre vanskelig her. Jeg ha'kke peiling. Vi så rester av Berlin-muren der også, den er mye mindre og tynnere enn man hadde trodd. Om jeg ikke er heelt på viddene lå det ikke så langt fra Brandenburger Tor.

Gammel 14-04-10, 20:50   #5
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Nå synes jeg du begynner å spørre vanskelig her. Jeg ha'kke peiling. Vi så rester av Berlin-muren der også, den er mye mindre og tynnere enn man hadde trodd. Om jeg ikke er heelt på viddene lå det ikke så langt fra Brandenburger Tor.

Jeg har vært en dag i Berlin tidligere - faktisk den dagen de åpnet Brandenburger Tor - så det er omtrent der jeg er "kjent". Passer bra. Vi skal ha med en kjentmann (men dog uten interesse for sko), så han vet nok hvor det er.

Gammel 14-04-10, 20:52   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Det ligger på Potsdamer Platz. *opplyst av google*

Gammel 14-04-10, 20:53   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sony Center ligger på/ved Potsdamer Platz.

Gammel 14-04-10, 20:53   #8
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg har vært en dag i Berlin tidligere - faktisk den dagen de åpnet Brandenburger Tor - så det er omtrent der jeg er "kjent". Passer bra. Vi skal ha med en kjentmann (men dog uten interesse for sko), så han vet nok hvor det er.

Om dere har med en kjentmann, så vet han det garantert!

Gammel 14-04-10, 20:54   #9
Albertine
Passiv

Standard

KaDeWe (Kaufhaus Des Westens) ligger øverst i Ku'damm og er Berlins Harrods. Morsomt og verdt et besøk.

Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 20:55   #10
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

KaDeWe (Kaufhaus Des Westens) ligger øverst i Ku'damm og er Berlins Harrods. Morsomt og verdt et besøk.

*noterer* Takk for tips!

Gammel 15-04-10, 09:04   #11
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg sier også KaDeWe når du bare har tre timer.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:33   #12
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opernpalais (Unter dem Linden)

http://www.opernpalais.de/index.htm

Bestill kakaoen og velg blandt de mest fantastiske kaker...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 20:05   #13
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Nok en stemme for KaDeWe. Men det er stive priser der, saa om du virkelig vil shoppe, bör du nok heller gaa et annet sted. Jeg synes Sony Center er kjempekjipt og det er heller ingenting annet (butikkmessig) i naerheten der, saa jeg ville droppet aa dra dit. Det er masser av smaabutikker og koselige kafeer ved Alte og Neue Schönhauser Strasse (Mitte). Hvis det er fint vaert, er det veldig koselig aa gaa rundt der, og tre timer er jo ikke saa lite hvis du bor i naerheten. Faa hotelladressen, saa kan jeg si hva som er i naerheten. Jeg er ofte i Berlin.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 15:49   #14
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Jeg hadde jo helt glemt å fortelle hotelladressen, og nå drar jeg om ti minutter. Vi skal bo på Kurfürstendamm, og da skjønner jeg at KaDeWe er rett i nærheten. Nå gruer jeg meg noe innmari for å fly...

Gammel 05-05-10, 17:25   #15
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Ku-damm er er kjeeeeeempelang gate, saa det er ikke sikkert at KaDeWe er i naerheten, men det finner du nok ut av för du faar lest dette.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 11:50   #16
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Jeg fant KaDeWe, men vi hadde så kort tid at det ble et helt umulig prosjekt. Det var så stort og overveldende og eneste jeg fikk til, var å kjøpe sennep og sjokolade i gourmet-avdelingen.

Men vi gikk forbi en stor Desigual-butikk, og til min store frustrasjon fikk jeg bare bekreftet det jeg alt egentlig visste: at spanske klær ikke passer til meg. Resten av fritiden gikk med til museumsbesøk.

Ellers hadde jeg en fantastisk tur men alt for kort tid. Det blir defnitivt en ny tur til Berlin! Takk for alle tips.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.