Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Selger mat som har gått ut på dato

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-10, 22:51   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Selger mat som har gått ut på dato

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

På vår lokalbutikk står det alltid "nedsatt grunnet dato" på varene/kurven. Det må vel være lov? Jeg kjøpte chips som gikk ut samme dag, og jeg kjente absolutt ingen forskjell på smaken. Det er likevel ikke alle "utgått på dato" varer jeg ville kjøpt, ferskvarer utgår.

Potetgull som går ut samme dag er jo ikke gått ut på dato strengt tatt Men når det ligger ting i kurven som gikk ut i januar, så er det ganske spesielt, og ikke minst sløvt av butikken! Rema og Mega her i distriktet er ekstremt dårlig på rullering av varer og det er ofte jeg finner paller og esker med varer som er utgått på dato. Bunnpris og Kiwi har jo denne garantien sin, og dermed er de superflinke på å plassere varer og fjerne utgåtte varer. Det er behagelig å kunne gå i en butikk uten å måtte snu på hver en vare for å sjekke datoen (jeg snur på alle varene som regel og får noen rare blikk innimellom )

Det er jo selvfølgelig helt frivillig å kjøpe ting som er utgått på dato (best før dato). Men når det er flere måneder siden det gikk ut, så synes jeg det er på kanten å selge det til redusert pris/halv pris. Men det er min mening

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.