|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Provoserende skilt?På døren til bakeren i Risør henger det et håndlaget skilt:
![]() |
#2 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Provoserende skilt?Jeg synes det er greit at folk ikke ønkser barnevogner i en butikk, men folk som er avhengige av rullator må jo få lov å ha med den hvis det er plass.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Provoserende skilt?
Jeg tenker at de som bruker rullator, nok trenger det, og at jeg ville tenkt meg om både to og tre ganger før jeg hadde gått inn på den butikken. |
![]() |
![]() |
#4 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Provoserende skilt?Det å nekte folk å ta med rullatoren inn er distriminerende og kan da ikke være lov! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Provoserende skilt?Det er da helt unødvendig å ha et slikt skilt mener jeg. Ønsker man å få kunder og være sørvis-innstilt går det jo ann å be folk om å ta hensyn på helt andre måter.
![]() |
#6 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Provoserende skilt?Med mindre det går utover sikkerheten synes jeg at barnevogner bør tillates i lokalene. Småbarnsforeldre er en viktig kundegruppe og bør behandles deretter. Klart, er det umulig å komme forbi pga trange kooridorer o.l., blir det litt vanskelig, men som oftes er det plass til barnevogner så fremt de parkeres med hensyn (godt inntil bordet man sitter på, av veien osv), så kan heller de som kommer sist vente på tur slik at det ikke blir helt fullt. Jeg og en på forumet her var på café sist uke var det vel, og byens beste sted annonserte med store bokstaver at barnevogner ikke er tillatt inne. Det var folketomt da vi var der, og siden det er ganske tungvindt å sitte med babyen på fanget hele tiden, spurte jeg om å få ta vogna inn. Det var greit. Etter fem minutter fikk jeg beskjed av en annen å ta vogna ut. Jeg forklarte for servitøren at jeg hadde lov. Etter noen minutter kom servitøren som opprinnelig ga meg lov tilbake og sa at hun hadde fått kjeft, og om jeg kunne ta vogna ut igjen. Dette var hovedsaklig pga lunsjrushet. La meg legge til at dette er store lokaler og vogna var ikke i veien på noen som helst måte. Men, ut måtte den, så der satt vi da, med babyen på fanget, varm drikke som skulle inntas i en nesten tom café.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 09-05-10 kl 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Provoserende skilt?Jeg hadde valgt et annet sted å handle hvis jeg brukte rullator eller hadde hatt med barnevogn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Provoserende skilt?Jeg ser at det kan være et problem med barnevogn, og dersom det bare er et utsalg for bakevarer ville jeg satt barnevognen på utsiden. Fort inn og fort ut.
![]() |
#10 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Provoserende skilt?Det er god plass og stoler og bord der inne.
![]() |
#11 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Provoserende skilt?Da hadde jeg valgt å handle et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Provoserende skilt?Jeg hadde valgt å handle et annet sted også om jeg ikke brukte hverken rullator eller vogn. Rett og slett fordi jeg ikke syns denne formen for diskriminering er noe jeg vil støtte opp om. Og det ville jeg meget mulig gått innom og sagt fra om også. |
![]() |
![]() |
#14 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Provoserende skilt?Er det noen som har tenkt på at man kanskje ikke er alene om å ta med barnevogn inn, sikkert god plass til en vogn mange steder, men kommer det 10 stk som vil ha med vogn inn, så er det klart det blir et problem de fleste steder.
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Provoserende skilt?
Jeg hadde ikke gått fra babyen i barnevogn, like lite som jeg hadde gått fra babyen i bilen for å gå inn og kjøpe brød. Det kan jo være kø og. Man kan sikkert se vogna fra innsiden, men allikevel, jeg liker det ikke og gjør det ikke. Men når det er sagt så skjønner jeg jo at 10 barnevogner inne på et bakeri og lignende faktisk kan være et problem så jeg hadde ikke tenkt så mye over lappen, heller bare gått et annet sted.
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Provoserende skilt?Jeg er enig i at man ikke nødvendigvis trenger å ha med seg vognen inn alle steder. Det finnes dessverre hensynsløse mennesker i alle livssituasjoner, også med små barn og barnevogn, men i de aller fleste tilfeller tar vel mennesker hensyn og presser ikke sin barnevogn inn på et allerede overfylt sted? Jeg liker å ta med vogna inn der jeg får den, å la vogna stå utenfor med babyen oppi er jeg ikke særlig komfortabel med, og det er tungvindt å ha babyen på armen hvis jeg skal handle noe. På café er vogn nesten nødvendig for min del, sånn at jeg har en plass å legge fra meg babyen når jeg skal drikke/spise/slappe av eller babyen skal sove.
![]() |
#18 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Provoserende skilt?Skiltet kunne gjerne vært høfligere formulert, ja. Jeg hadde glatt satt fra meg vogna utenfor. Vi snakker Risør, ikke NY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Provoserende skilt?Det var en utrolig sint og uvennlig måte å få frem hvem som ikke er velkommen inn i lokalet! Selv uten barnevogn eller rullator hadde jeg hevet øyebrynene og lett etter et hyggeligere sted å hande bakvarene mine på tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|