Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre vil fjerne pappakvoten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 20:32   #21
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyre vil fjerne pappakvoten

Jeg har nok av venninner som med stor sorg har gått tilbake i jobb og gitt pappaen hans lovmessige uker. Og venninner hvor pappaen har hatt lyst til å ta ut mer permisjon enn det lovpålagte og ikke fått lov...

I utgangspunktet er jeg for valgfrihet i forhold til pappapermen, men det kommer for tidlig. Jeg tror at dersom pappapermen fjernes vil det bli slik at flere kvinner tar ut hele permisjonene og færre pappaer. Dessverre. Den løsningen vil også etter min mening gjøre det enda mindre attraktivt å ansette kvinner.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:35   #22
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre fjerner pappakvoten

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dette mente jeg også for en stund siden, men problemet er jo at menn ofte blir uglesett på jobben pga. permisjon, det er ikke stuerent at menn tar permisjon, og i hvert fall ikke mer enn 6 uker. Dersom dette blir "tvunget" gjennom, blir det lettere for menn å faktisk ta permisjon uten at det blir pes på jobben.

Ja, og det er et problem slik jeg ser det, men jeg er ikke sikker på om tvungen fordeling er løsningen. Det er litt egoisme som ligger bak den uttalelsen, for når jeg skal tilbake i jobb er lillebror 8 måneder, og mannen må bruke mye av sin fri på å kjøre frem og tilbake til nabobyen for at jeg skal amme. Forskjellige familier med forskjellig behov, derfor er jeg delt i forhold til dette.

Gammel 09-05-10, 20:36   #23
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dette mente jeg også for en stund siden, men problemet er jo at menn ofte blir uglesett på jobben pga. permisjon, det er ikke stuerent at menn tar permisjon, og i hvert fall ikke mer enn 6 uker. Dersom dette blir "tvunget" gjennom, blir det lettere for menn å faktisk ta permisjon uten at det blir pes på jobben.

Jeg har både kvinner og menn på min arbeidsplass som har tatt ut permisjon i ulike variasjoner og jeg synes faktisk ikke det er noe større problem at menn tar ut permisjon enn kvinner. Det enkleste er de som tar ut lengre permisjoner i slengen og ikke disse to til fire ukene her og der. Lite mandig å ta ut permisjon, se den har jeg ikke hørt før. Jeg tenker at da svarer man. Enten man er kvinne eller mann. For det er klart det sitter en generasjon over oss og mauler i sjegget.

Jeg skjønner ikke hvordan man kan få endret holdninger til dette om man faktisk ikke gjennomfører. Det blir litt sånn som at homofile kan ikke adoptere barn for det kan hende at de blir mobbet på skolen. Det er vår jobb å sette premissene. Og at det sitter noen gubber rundt omkring og sukker, se det klarer jeg rett og slett ikke bry meg om. Det viktigste for meg er at familien faktisk får legge opp permisjonen etter hva som passer de.

Gammel 09-05-10, 20:38   #24
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg har nok av venninner som med stor sorg har gått tilbake i jobb og gitt pappaen hans lovmessige uker. Og venninner hvor pappaen har hatt lyst til å ta ut mer permisjon enn det lovpålagte og ikke fått lov...

I utgangspunktet er jeg for valgfrihet i forhold til pappapermen, men det kommer for tidlig. Jeg tror at dersom pappapermen fjernes vil det bli slik at flere kvinner tar ut hele permisjonene og færre pappaer. Dessverre. Den løsningen vil også etter min mening gjøre det enda mindre attraktivt å ansette kvinner.

Hvorfor vil færre fedre ønske å ta ut permisjon enn det er i dag? Da sier man jo egentlig at det er nok pappapermisjon i dag. Jeg tenker motsatt at det kan bli lettere for pappaen å ta ut mer enn det er i dag. Fordi det blir opp til familien hva som passer best.

Gammel 09-05-10, 20:38   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

På min arbeidsplass er det ikke akseptert for fem øre at menn tar lang permisjon. Det syns jeg er utrolig teit - men det er bare ikke klart enda. At kvinner er borte lenge og deretter jobber deltid er visst helt greit.

Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:38   #26
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg synes det er et genialt forslag. Jeg er veldig for at familien skal få bestemme hva som fungerer for dem, og ikke Staten. Det som fungerer optimalt for oss i en runde, vil ikke nødvendigvis fungere i runde to og det mener jeg er opp til oss å bestemme. Fedre har like stor rett til permisjon og jeg synes det er rett og rimelig at det er familien som bestemmer dette.

Hjertens enig med deg.

Gammel 09-05-10, 20:41   #27
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Samme argumentasjon som når det diskuteres om det er mor eller far som bør redusere sin arbeidstid. Av en eller grunn er det alltid kvinenne det passer best for å jobbe redusert. Veldig pussig.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:46   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det to prinsipper som blir satt mot hverandre og er mutually exclusive. På den ene siden er det selvsagt for meg at familier prinsippielt sett skal bestemme selv hvordan de vil fordele sin permisjon, på samme måte som de skal få bestemme alt annet hva gjelder tidsfordeling.

På den annen side er det ingen tvil om at fedrekvoten har vært et verktøy til å øke aksepten av fedre også skal være hjemme. I en idéell verden hadde menn og kvinner valgt helt selv å være omtrent like mye hjemme. Slik er det ikke. Det er en samfunnsmessig utfordring.

Dog er det et mye større likestillingsproblem at det som oftest er mor som jobber redusert, det får impact på roller over lang tid da barna er langt mer påvirkelige enn i spedbarnstiden, det påvirker pensjon og økonomisk sikkerhet, det påvirker arbeidsgivers innstilling til kvinner i fertil alder eller med små barn. Hva skal vi gjøre med det? Tvinge far til å jobbe tilsvarende stillingsprosent som mor?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:47   #29
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er vel klassisk høyrepolitikk i praksis? "Forandre for å bevare." Forandre for å komme tilbake til de glade 50-årene. (Jada, de kan preike så mye de vil om at likestilling er fint, men det skjer faktisk ikke av seg selv altså.)

Jeg lar meg også fascinere av kvinner som ser på menns permisjon som uker som egentlig er deres - men som fratas dem. F.eks hvis mannen ikke ønsker å ta ut permisjon. For meg er det en helt merkelig tankegang. Fars andel er tiltenkt far. Punktum. Vi har i den store sammenheng en ekstremt lang permisjon. Om far ikke vil være sammen med barnet sitt så dauer man ikke liksom, eller går konkurs. Far sier bare i fra seg en mulighet.

Gammel 09-05-10, 20:48   #30
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i prinsippet, at man skal ha valgfrihet og at hver familie skal få bestemme selv. Men i praksis så viser det seg at aksepten for å velge annerledes, dvs far ha mer enn "standard", så blir det vanskelig. De siste årenes endring i permisjonspraksis har vært tvunget frem ved å øremerke uker til far, og vi begynner nå, sakte men sikkert, å se at det blir allment akseptert at far tar ut lang permisjon. Og kanskje vi en gang når dit at det er like forventet av samfunnet at far blir borte i forbindelse med familieøkning som at mor blir det, og da tror jeg kanskje tiden er inne for å diskutere en endring i permisjonsordningen. Men ikke nå, vi er ikke der enda. Og siden jeg mener at samfunnet har svært godt av at far tar sin dont hjemme, så er jeg for kjærlig tvang i form at øremerkede uker til mor og øremerkede uker til far.

Gammel 09-05-10, 20:49   #31
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og kanskje vi en gang når dit at det er like forventet av samfunnet at far blir borte i forbindelse med familieøkning som at mor blir det, og da tror jeg kanskje tiden er inne for å diskutere en endring i permisjonsordningen. Men ikke nå, vi er ikke der enda. Og siden jeg mener at samfunnet har svært godt av at far tar sin dont hjemme, så er jeg for kjærlig tvang i form at øremerkede uker til mor og øremerkede uker til far.

Det er jeg veldig enig i.

Gammel 09-05-10, 20:53   #32
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig enig Scarlett og Adrienne kjenner jeg.

For oss så hadde det vært helt umulig for mannen og ta sine uker, dermed mister vi de.
Så lenge staten ikke dekker opp mer enn til 6 G og mannen tjener mest, noe de somregel gjør, så blir tapet for stort for oss.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:55   #33
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye MER likestilte ble vi av å øke fra 6 til 10 uker? Hvor mange uker av pappakvoten har falt bort fordi far ikke har kunnet/villet ta ut permisjon, samlet sett? Er det rettferdig at disse familiene skal komme ut dårligere økonomisk, fordi de ikke passer inn i likestillingsidealet?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:55   #34
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også for kjærlig tvang og ettersom jeg har troen på at likestilling mellom menn og kvinner som omsorgspersoner er roten til alt godt så kjenner jeg at jeg ikke tror at Norge er klar for dette ennå.

På den annen side så tar menn i min verden alltid ut mer permisjon enn minimumskvoten for far, så hvem vet, kanskje det kan gå, men jeg kjenner at jeg ikke helt har lyst til å ta sjansen på det.

Gammel 09-05-10, 20:58   #35
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er positiv til at familier selv skal bestemme hvordan de fordeler permisjonen, det er tross alt to voksne mennesker som vet sin familie best det er snakk om. Selvsagt er det bra hvis fedrene tar ut lang permisjon de også, og det kan de vel fortsette med?

Holdningene som tydeligvis er rundt omkring må det vel være mulig å gjøre noe med på andre måter. Jeg har heldigvis ikke møtt på disse.

Gammel 09-05-10, 20:58   #36
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjerne beholde dagens ordning med en viss kvote som faren må ta og som ellers mistes. Noe av grunnen til dette er at jeg selv har en mann som ikke ville vært hjemme dersom han ikke "måtte", men som har hatt veldig stor glede av tiden hjemme likevel. I tillegg måtte han slåss med en gammeldags leder, som ville blitt meget furten om han hadde valgt en lengre permisjon enn den "vanlige". Jeg tror at begge foreldrene har godt av å være litt alene hjemme med sine barn og er gjerne med på litt "kjærlig tvang".

Når det gjelder fleksibilitet så ville jeg mye heller hatt den fleksibiliteten det ville vært å ha mulighet til barnehageplass til barn under et år slik at det er en reell mulighet med tidskonto, også for de som ikke har pensjonerte besteforeldre i nære omgivelser.

Ellers så bare fniser jeg småhånlig av de som har god inntekt (som man har om man tjener over 6G) og som ikke har såpass til økonomistyring at de klarer å planlegge et lite inntektstap når de har en planleggingshorisont på over et år.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:04   #37
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Ellers så bare fniser jeg småhånlig av de som har god inntekt (som man har om man tjener over 6G) og som ikke har såpass til økonomistyring at de klarer å planlegge et lite inntektstap når de har en planleggingshorisont på over et år.

Dette blir i overkant nedlatende.

Ellers sa Scarlett det så bra.

Gammel 09-05-10, 21:05   #38
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Hvor mye MER likestilte ble vi av å øke fra 6 til 10 uker? Hvor mange uker av pappakvoten har falt bort fordi far ikke har kunnet/villet ta ut permisjon, samlet sett? Er det rettferdig at disse familiene skal komme ut dårligere økonomisk, fordi de ikke passer inn i likestillingsidealet?

På min jobb har vi merket økningen fra 6 til 10 uker veldig godt. Før var det vanlig at de seks ukene ble i stor grad tatt ut i forbindelse med ferie og at mor hadde ferie, og det ble ofte sjelden en reell "alene-med-barna"-situasjon mer enn et par uker. Når de nå tvinges til å ta ut 10 uker virker det som om de tenker at når de først skal ha så mye, kan de like godt ta ut mye mer, og det er ikke uvanlig at nybakte pappe'r (og de er det en del av for tiden) skal ha minst fire måneder permisjon. Og det blir mer og mer akseptert og forventet på jobben at far også blir borte en god stund, og det er knapt noen som løfter på et øyebryn av overaskelse.

Men da mannen min for litt over tre år siden tok ut 12 uker permisjon møtte han en god del motbør for valget vi tok, og vi endte opp med å endre det til tidskonto, sånn at han kunne jobbe litt hver uke. Vi er i samme bransje og han sier han merker samme tendens til endring som det jeg gjør på min jobb.

Gammel 09-05-10, 21:06   #39
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk ikke det. Om man har lyst til å være hjemme den måneden eller de to-tre månedene det kanskje dreier seg om, så forstår jeg ikke at det inntektstapet er det avgjørende. I de fleste tilfeller der det er brukt av noen jeg kjenner så er jeg overbevist om at det er en unnskyldning, ikke en grunn.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:08   #40
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Åsså sjønner jeg liksom ikke hvorfor jenter skal ta lappen? Jenter har jo liksom ikke noe å gjøre i trafikken, da. Kan Siv og Erna gjøre noe med dette åsså?

Jeg tror kanskje Erna får skylden for noe hun altså ikke har skylden for, all den tid hun stemte med mindretallet i denne saken... Bare sånn for å plassere skylden der den bør plasseres

http://www.aftenbladet.no/innenriks/...ppapermen.html

For min del er det like fjollete å fjerne fedrekvoten som det er å innføre en tredeling. Dvs sånn egentlig burde det ikke være nødvendig med en fedrekvote, jeg er for at familien skal klare å bestemme den greia selv. Men innser at det er behov for "mild" tvang i enkelte tilfeller. Så på sikt ønsker jeg at kvoten skal bort, men innser at i Høyre nok er litt vel tidlig ute enda.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.