Sv: Høyre vil fjerne pappakvoten
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Ja, jeg synes det er rettferdig. Dessuten tenker jeg at det ikke er selvsagt at man kommer dårligere ut økonomisk? Mor må jo ikke søke permisjon fra sin jobb, og være hjemme med barna fordi far ikke kan være hjemme?
Problemstillingen gir seg selv her siden det er tilnærmet umulig å få barnehageplass før barnet har fyllt ett år. Her i byen har man lagt seg på regjeringens definisjon av full barnehagedekning betyr barn født før 1.september.
Om man snur på det, så kunne ikke min mann være hjemme med vårt barn siden han var sykemeldt. Han var hjemme, men kunne altså ikke ha eneansvar hjemme. Det var da 6 ukers permisjon, og et helsikkes plunder for å få overført over på meg. Om det eventuelt blir en runde til så vil han ta mesteparten av permisjonen, siden dette er optimalt for oss nå.
Jeg kjenner at kvinner får gå en runde med seg selv i forhold til hvem som egentlig eier permisjonen - Barnet.
Og når det kommer til å få sparken for å ta ut foreldrepermisjon - enhver advokat ville jublet for å få en sånn sak.